Vandaag ons allereerste 10 minuten gesprekje van onze peuter, en ik vindt het gewoon spannend. Manlief ook hij is eerder begonnen zodat hij erbij kan zijn. Hij wordt zo snel groot
snap ni wat je bedoelt?wat is n 10mn gesprkje?misschien is een domme vraag maar weet echt niet wat je bedoeld!
Ik denk niet dat je iets wereldschokkends te horen krijgt hoor Je kent je eigen peutertje toch wel? Waarschijnlijk krijg je enkel bevestiging en herkenning.
he?hoe lang zit je zoontje al op psz?die van mij gaat al weer 3 maanden lang.niets van gehoord over 10mn...
Ja dat lijkt me idd spannend. Je krijgt vast niks nieuws te horen, maar het is toch anders als een professional je kind beschrijft. Op onze PSZ zijn de 10-minuten gesprekjes omgewisseld voor een meekijkdag. erg leuk om te zien hoe mijn zoon het doet daar, erg leuk!
Dat zou mij heel leuk lijken, maar ik denk dat onze zoon dan heel anders is als wanneer we er niet zijn. Onze zoon gaan nu sinds 1 maart naar de psz dus nog niet zo lang maar ze doen hier die gesprekjes met alle kindjes aan het einde van het jaar vandaar zo snel. Ik ben ook helemaal niet bang iets wereldsschokkends te horen te krijgen, maar het is toch een "beoordeling" Ik weet nu al dat ze gaan zeggen dat die daar nog niet veel praat terwijl die thuis de oren van ons hoofd kletst en ook duidelijk.
Is hartstikke leuk joh! Een hoop herkenning en bevestiging. En leuk om te horen hoe anders ze daar zijn dan thuis! Bij ons op het KDV "beoordeelden" ze ook volgens een bepaalde methode, kan je meteen checken of je kind aardig "op schema" loop qua ontwikkeling. Verder kan je ook vragen stellen.
Hier ben ik het mee eens. Leuk om te horen hoe je kind zich gedraagd als je niet in de buurt bent. Ik zou juist heel nieuwsgierig zijn!
En hoe is het gegaan??? Die van ons zit sinds november op school en nog nooit een 10-min. gesprek gehad. Wel laatst een juffrouw die zich een beetje zorgen maakte, of er wat was met zoonlief, ze kon er de vinger niet op leggen en ach, zal je er verder niet mee lastigvallen, maar dat ging een beetje raar. Wat dat betreft zou ik ook wel zo'n gesprek willen hebben
altijd fijn om van een ander te horen hoe het gaat met jou kleintje tenminste ik ervoer het wel altijd zo zo kun je ook samen op 1 lijn komen met diegene die er voor je kind zijn als jij er niet bij bent als er eventueel wat probleempjes voordoen ook zei voeden immers je kind op op het moment dat hij/zij daar is ik vind het heel belangrijk zo'n evaluatie gesprek ...ben benieuwd hoe het is gegaan
bij de meeste psz kun je er ook om vragen als je er behoefte aan hebt zo ging het bij ons ook goed als de juf niks zegt is er niks aan de hand kun je ook denken maar soms wil je zelf ook wel weten hoe je kind het doet toch en dan is het toch ook alleen maar fijn als je te horen krijgt dat het goed gaat effe 1 op 1 met de juf is altijd goed weet je gelijk waar ze psies mee bezig zijn
gewoon naar vragen ze kunnen vast wel een paar minuten vrij maken voor je als jij de ontwikkelingen van je kind wil weten is dat niet meer dan normaal
Sorry gesprek was pas om half 5 en moest gelijk na het eten even naar de school van mijn broertje dus kom net binnen. Gesprek was heel positief, hij is daar steeds meer zichzelf aan het worden, hij is daar net zo een boef als thuis. Dat hij met zijn motoriek heel sterk is en ook al redelijk goed ontwikkeld voor 2,5 jaar. Verder denken ze heel sterk dat hij linkshandig wordt, hij heeft hier hele sterke voorkeur voor, nu zou dat niet zo gek zijn papa is links, mama rechts en links en beide opa's en oma's zijn links. dus klinkt logisch. Verder kletst die heel veel in zijn eigen taal, nog niet goed verstaanbaar, voor ons begint dat ook pas nu te komen, dus ze zei hij gaat heel erg goed en kletst hele dagen verstaanbaar en onverstaanbaar. we krijgen een nieuw gesprek met 3 jaar en met 4jaar weer.
mooi om te horen dat ie het goed doet en die spraak ach dat komt van zelf goed meestal beinvloed de psz juistd e spraak door de omgang met de andere kindjes