Met mijn zoon heb ik ook een keizersnede gehad doordat ik niet normaal kan bevallen. Ik heb een heupafwijking aan mijn rechterheup en ik kan simpelweg de beweging niet maken die je maakt met een normale bevalling. Mijn zoontje is gehaald met 39 weken en 3 dagen. Nu heb ik met deze zwangerschap behoorlijk erge bekkeninstabiliteit. Dit had ik ook met mijn zoontje, alleen nu is het 3x zo erg. De verloskundige zei vandaag dat ik het rustiger aan moet doen, maar ik doe niks anders dan mijn huishouden en het verzorgen van mijn zoontje. De laatste tijd word het erger en erger. Ook heb ik veel harde buiken en oefen weeën, zoals de verloskunde het noemde. Ze doen soms echt zeer, net alsof ik kramp heb in mijn kuit maar dan in mijn buik. Nu zei ze vanmiddag tijdens de controle, ik denk dat de gynaecoloog je dan niet zo lang laat wachten als met je zoon. Ik ga namelijk met 35 weken over naar de gynaecoloog voor die keizersnee. Alleen in tot hoeverre doen ze dit tegenwoordig? Ik zou het fijn vinden als het met 38 weken kan, dit omdat ik nu al bijna niet meer slaap van de pijn, liggen, zitten, lopen, staan alles doet zeer. Overdag ben ik eigenlijk altijd alleen met mijn zoontje, en ik doe echt het hoognodige met hem, maar meer lukt gewoon niet. Ik vind het voor hem echt ook heel naar en voel me vaak schuldig. Ik vraag me dus af met welke termijn jullie keizersnede gepland is en of bekkeninstabiliteit daar invloed op kan hebben? Alvast bedankt voor je antwoord
Door mijn bi word ik ook geholpen met 38 weken dat ben ik op 2 september precies ... Alleen ik moet wel eerst proberen normaal te bevallen ..
Ik lees even mee. Heb ook een afwijking van de heup rechts (geboren met een heupluxatie die nooit helemaal goed gekomen is) en ook flinke BI. Er is bij mij wel over evt. inleiden gesproken, maar verder niets en ook niets concreets.
Ik krijg meteen een keizersnede, aangezien proberen geen nut heeft. @Wendy: Dus ze doen het wel met 38 weken? Want ik las dat ze dat liever niet hadden. @Meissie: Als jij je zorgen maakt moet je dat gewoon zeggen hoor! Zou het wel even bespreken met je vk of gyn.
Ik dacht dat ze nooit inleidden of eerder een ks deden omdat het zwaar was voor de moeder? Ik weet dat ik met 40+2 bij hoge uitzondering gestript wordt.. Ik kan amper meer lopen van mijn ischias, bi, hamstrings en nog veeeeeeeel meer Maar ik denk dat ik zelfs als ik op mn kop ga staan zoiets niet voor elkaar krijg..
Verschilt nogal per ziekenhuis.... Als je gepland wordt ingeleid om gezondheidsredenen bij de moeder, is dat meestal vanaf 38 weken.
Hoi, ik heb geen heupafwijking dus in dat opzicht kan ik niet meepraten. Maar ik heb bij de derde ook heel erge bi gehad, heb vanaf week 34 huish. hulp gehad, mocht echt niets meer doen. En dat terwijl ik twee kids had rondlopen. Was ontzettend lastig maar toch wilden ze niet inleiden voordat ik 41 weken was. Gelukkig kwam ze uiteindelijk zelf met 40+3 maar goed, we hebben heel vaak aangedrongen op inleiden omdat ik ook niet meer kon lopen, zitten, liggen, slapen etc. Maar misschien in jouw geval dat ze iets makkelijker 'over te halen' zijn! Ik hoop het voor je!
klopt. In mijn ziekenhuis kijken ze ook naar de gezondheid van de moeder. Mijn BI werd alsmaar erger en erger. Met 38 weken ben ik gestript en met 39 weken ben ik ingeleid!
Ik ben ivm heupafwijking en bekkeninstabiliteit ingeleid met 37 weken.. Een keizersnede zouden ze anders vanaf 38 weken doen..
Hier eigenlijk een vergelijkbare ervaring als Kwabbernoot. Maar had ondanks de pijn ed ook niet voor een inleiding willen kiezen eerlijk gezegd: vind het belangrijk dat het kindje komt wanneer het er klaar voor is (persoonlijke mening hoor, dus wil niemand aanvallen die anders koos/aangeboden kreeg etc!). Maar kan me goed voorstellen dat in jou situatie Esmaralda waarin gewoon bevallen al geen optie is er liever overgegaan wordt op 'op tijd' de keizersnede uit te voeren.
Bedankt voor jullie antwoorden, het is dus echt even afwachten. Ik lees ook op internet dat sommige het wel op 38 weken krijgen maar sommige ook pas later. Ik heb pas in september de eerste afspraak bij mijn gynaecoloog, dus zal het dan wel horen.