hey meiden, Vandaag weer bij de verloskundige geweest en had weer een ontzettend lage onderdruk... normaal is hij nu zo'n 120/60 of 130/50 bij mij...maar met dit weer heb ik er zo'n last van!! Nu heb ik al zoute drop gehaald maar wat kan ik er nog meer aandoen.. ik snap dat het voor de baby het beste is maar mama zou zich ook weer graag even goed voelen hahahaa. Iemand nog een gouden tip
Hier hetzelfde, van de week 100/60. Ben ook vaak wat flauwtjes en zeker met dit weer. Ik eet veel zout (kan chips echt niet weerstaan nu ik zwanger ben), maar dit zorgt er helaas niet voor dat m'n bloeddruk stijgt/ dat ik me beter voel. Als ik de neiging heb flauw te vallen neem ik vaak een bouillon, dat helpt vaak wel. Ben benieuwd naar verdere tips!
Ik lees mee! Hier ook een bloeddruk van 110/60 of 110/55 en idd vaak duizelig helemaal met de warmte!
Hopelijk komt hier de gouden tip binnen meiden want de verloskundige maakte zowat een rondedansje van mijn bloeddruk maar ik moet maar niet een rondedansje maken want dan ga ik gestrekt Alles kost zoveel energie hebben jullie dat ook??? Liefs
Die van mij is ook 100/60 maar dat is toch niet laag...de VK heeft er iig niets over gezegd was heel netjes zei ze..misschien omdat ik wat minder ver ben...hihi Maar ik moet zeggen dat ik wel veel naar zout snak...citroen met heel veel zout!!! lekkkerrrrrr
mijn moeder had ook altijd een lage bloeddruk en moest altijd veel rusten. dat schijnt het enige te zijn dat misschien werkt. misschien die bouillonnetjes, chippies en zoute drop maar meestal helpt dat niet om de bloeddruk te laten stijgen als deze te laag is. Mijn bloeddruk is ook niet hoog, maar gelukkig niet zo laag dat ik er last van heb.
Hier ook een hele lage bloeddruk. Laagst in het zkh tijdens opname (vroegtijdige weeen) smorgens 86/55 Voel me vaak moe maar nog geen last gehad van flauwval gevoel. Moet wel rustig aan doen als ik te snel omhoog kom.
hier meestal 90/50 (en een juichende gyn) ik mag geen drop omdat mijn kaliumgehalte dan zakt (ben hartpatiënt) maar dingen die zouden moeten helpen zijn bijvoorbeeld: 1. Bieten en wortelsap: drink dagelijks een glaasje versgeperste wortel of bietensap. (zelf nooit gedaan, klinkt niet heel lekker) 2. Rozemarijn en bonenkruid hebben een positieve werking op een verlaagde bloeddruk. 3. Eet meer volkoren brood, groente en fruit. 4. Voedingssupplementen als Pollenpreparaten en ginseng schijnen een bloeddrukverhogend effect te hebben.
Die van mij is nu tijdens de zwangerschap ook altijd 100/60, normaal lager. Je kunt er niet veel aan doen en let op met zout want dan hou je weer veel vocht vast! De verloskundige zegt dat dit prima is tijdens de zwangerschap!
Vervelend dat je er last van hebt. Mijn bloeddruk is steeds 110/60, maar de laatste keer 120/60. Ze zijn hier heel tevreden over.
Mijn bloeddruk is andere zwangerschappen stuk hoger geweest, nu deze zwangerschap 110/55. Mijn vk en gyn zijn helemaal blij omdat ik de vorige zwangerschap preeclampsie gekregen heb. Dus hopen maar dat deze zo laag blijft. Met deze hitte veel drinken en langzaam opstaan en veel rusten, dan is het wel te doen. Pas op met extra drop eten....
hier ook last van een een te lage bloeddruk - niet de hele dag door, maar soms krijg ik een enorme 'dip' en ben ik echt even uitgeschakeld. mijne schommelt rond de 90/50 - 100/60. is op zich erg mooi, maar voor mijn doen laag, dus vandaar dat het klachten geeft. de gouden tip heb ik niet: uitzitten, liggen, wat eten/drinken, tegen jezelf blijven zeggen dat het heel vervelend is maar niet schadelijk.. dus hier ook al zo'n blije vk
Ik heb echt de ballen verstand van bloeddruk en dat soort zaken...maar het wordt me (als ik dit allemaal zo lees) vrij helder waarom ik zo moe ben heel de tijd..mijn bloeddruk was de laatste keer 100/63..en idd..de vlos is er alleen maar erg blij mee.."keurig".. En tja, ik dan dus ook maar...geen idee dat het klachten kon veroorzaken..volgende keer toch maar eens vragen dan, aangezien mijn bloeddruk toch steeds schommelt rond deze waardes..
Hier ook 85/60.. ik heb hier wel last van vooral in combi met ditweertype pffff... ik eet ook zoute drop, drinkboullion en chips, ook soms een broodje ei met ietsje meer zout!! en dan kan ik er ook weer ff tegen aan...
Ja tuuuurlijk is het fijn dat het een hele goede bloeddruk is voor in de zwangerschap, maar soms wel lastig en vooral met het warme weer! Ik ben zo bang om onderuit te gaan en op mijn buik terecht kom... Nou ja aankomende dagen alles maar heel rustig aan doen, veel drinken en niet te snel op willen staan! Succes meiden!
Moet zeggen dat ik me vandaag ook echt beroerd erdoor voel en dat ook de kleine een beetje heel erg rustig is.... Nu maar op de bank en heb al zoute drop op en een bakje chips... maar voel me best licht in mijn koppie...
Die van mij is idd ook al 2 dagen erg rustig. Ik voel hem wel maar echt pas 's avonds tegen 22uur en overdag niet... Is het ook niet zo dat ze rond deze termijn weer een groeispurt maken??? Hmmm Nou ja rustig aan maar en die chipjes ga ik ook zo lekker nemen! Ben toch nog maar 1,5kg aangekomen