ja was in een ziekenhuis, was best gezellig tussendoor op de afdeling waar nog 3 vrouwen lagen te wachten op hun bevalling, (ik was de eerste hihi) maar na 32 uur had ik het wel gehad, ik was blij dat mn knul er eindelijk was, ik heb op een gegeven moment ook geroepen dat als hij nu niet zou komen ik er geen zin meer in had, ik was zo moe, het had ook niet langer moeten duren dan was ik echt uitgeput geweest maar zo zie je waar je als mens toe in staat bent en dus best wel wat aankan!
Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ze het absoluut nooit langer zouden laten duren dan 24 uur! Ik kan me voorstellen dat je het goed zat was zeg, ik was het na die 18 uur al zat.
de eerste brak mn water om half 2 snachts en om 6 uur smorgens geboren (van 0 tot 10 cm 3.5 uur) dus in totaal 4.5 uur en de tweede ja dat is afeachten.
ik was het inderdaad goed zat, ik heb zelfs toen nog tegen (mijn ongeboren) zoon gezegd: dat als ie nou niet kwam het niet meer hoefde ik was ook zo moe, Gerard Joling zou zeggen: ik heb r de kracht niet meer voor! nou dat had ik ook niet, maar hij s er toch zonder middelen zelf uitgekomen, dus..
Nou petje af hoor! Weet dat je in NL vaak geen keus hebt (ivm pijstiller willen maar toch niet krijgen), maar het blijft een hele prestatie - vooral als het zo lang duurt. Zelf bleef ik maar om pijnstiller vragen, maar kreeg het maar gedurende 1 uurtje. Misschien dit keer maar zo'n tens huren, dan heb ik nog een beetje het gevoel dat ik er iets tegen kan doen. Ik haat dat machteloze gevoel en aan het lijntje te worden gehouden door de vk en dokters. Ik snap wel dat het allemaal in belang van het kind is, maar op een gegeven moment weet je echt niet meer waar je het moet zoeken.
ik kan mijne niet echt vergelijken mijn oudste zoon is met een spoed keizersnede op de wereld geholpen had weeen van 1 uur snacht en ben om 11 uur smorgens de ok op gegaan 11.45 was mijn mannetje er mijn 2de bevalling is een gewone bevalling en binnen 3 uurtjes was mijn zoontje er 2 uur later was ik weer heerlijk thuis
De bevalling zelf? Het echte perswerk? dat was snel voorbij bij de 1e 50 min en de 2e 3 min. Kan niet zeggen of het meer of minder pijn deed, was me bij de 2e meer bewust van wat er gaande was en welk gevoel bij welk deel van de bevalling hoorde.. Dus heb bij de ons 2e meisje wel echt alles gevoeld (wetende wat je voelde) en heb de bevalling op instinct gedaan zonder dat de vk iets hoefde te zeggen
1e bevalling was de hel, erg traumatisch. duurde totaal 27 uur waarvan 1,5uur persen, kleine scheurtjes. 2e bevalling was nog veel heftiger, maar gek genoeg veel beter vol te houden! duurde maar 6 uurtjes waarvan 4minuten persen en een flinke knip. op de knip na, was het een hele goede ervaring! het ging veel makkelijker en sneller, was wel veel heftiger maar toch beter te doen. de pijn was op de een of andere manier beter vol te houden, mede omdat er nu echt opbouw in de weeen zat, ik voelde hoe het zich opbouwde naar een piek en weer wegtrok, zo sleepte ik mezelf erdoor. bij de 1e bevalling voelde het als 1 grote piek zonder begin of eind wat kvptje zegt herken ik wel,. bij de 2e voelde ik ook veel meer intuitief hoe het ervoor stond. voelde zelf dat en wanneer ik moest persen, ik had niet door dat het hoofdje er al uit was, maar zei wel toen het hoofdje er net uit was gekomen 'mag ik zuchten?', waarop de vk erg moest lachen en zei 'dat lijkt me handig, zijn hoofd is er al ' ik was me veel meer bewust van het verloop van de bevalling en voelde het veel beter aan
leuk om te lezen. 1ste bevalling in totaal 12 uur, smorgens slijmprop verloren, even daarna eerste wee, uur daarna de volgende, bouwde zich langzaam op tot ik rond een uur of 4 echt wel last kreeg, vanaf 6 uur veel pijn, uiteindelijk een uur persen en ze is om 3 over half negen geboren. 2e bevalling supersnel, 8 uur eerste wee, meteen om de 4 minuten weeen, toen om de drie, 2...1.....en toen zeker een uur lang een grote lange aanhoudende wee gehad die zeer vermoeiend was omdat ik niet meer bij kon komen. Verloskundige was redelijk te laat omdat wij niet begrepen dat het echt zo hard ging haha. kwart voor 11 is Noa geboren na 3 keer persen! ben heel benieuwd hoe het met de 3e gaat straks!
de 1e was 4 dagen te laat, de 2e 3 dagen te laat. Bij de 1e heb ik er 13 uur over gedaan, bij de 2e 8 uur. Beide bevallingen begonnen met de vliezen die braken. De 2e bevalling was pijnlijker qua weeen, ik raakte niet in die hormoonroes die ik bij de 1e wel had. Maar het persen ging veel makkelijker bij de 2e (maar 15 min. bij de 1e was dit een uur)
De eerste ging vrij "makkelijk" Met een kleine 6 uur was hij er, moet zeggen dat ik de pin erg vond meevallen. De tweede keer ging heel snel, binnen 2 uur is mijn 2e zoontje geboren, dit deed me echter wel pijn, had een echt weeenstorm, pfff als ik er nog aan terug denk! Maar op beide bevallingen kijk ik positief terug, allebei lekker thuis en alles is goed verlopen.
1e bevalling ongeveer 20 uur, begon met gebroken vliezen, geen weeën, opgewekt met gel, deed zo'n pijn, vond het vreselijk die weeën, 40 minuten gepersd. 2e bevalling duurde nog geen 6 uur, maar deed helemaal geen pijn, twijfelde zelfs of het wel echt was begonnen, want ze waren zo makkelijk weg te zuchten. rond middennacht werden mijn vliezen gebroken en toen was het een tijd lang stil, dus dacht dat er niks gebeurd was, maar toch van 4 naar 8 cm gegaan. Toen kwamen de weeën weer terug, wel wat pijnlijker, maar heel onregelmatig, 1 keer in de 10-15 minuten ofzo. Toen mocht ik persen en was het in 4 minuutjes gepiept. Was echt een superbevalling! Heb wel het idee dat als je vliezen gebroken zijn, de weeën heftiger worden. 1e bevalling begon met gebroken vliezen en weeën waren erg pijnlijk. 2e bevalling deed het voordat mijn vliezen gebroken waren, amper pijn, daarna werden ze wel pijnlijker en heftiger, maar wel te doen zeg maar. Maar had ook geen weeënstorm, kon goed op adem komen.
Mijn 1e bevalling was ook 'n vlotte. Om 5 uur 's ochtends de eerste regelmatige weeen, om 8 uur 's ochtends in 't ziekenhuis; had ik al 8 cm ontsluiting. Mocht om half 10 gaan persen, maar om half 11 is, na eerst een knip, de vacuuumpomp erop gezet. Om 10.40 uur was onze zoon geboren. Hij was 5 weken te vroeg, heeft 1 week in de couveuse gelegen, in totaal 2 weken in het ziekenhuis. Verder helemaal gezond, hij woog bij geboorte 5,5 pond. Nu dus in verwachting van de 2e, en ben heel erg benieuwd hoe de bevalling nu zal gaan. Het is niet gezegd dat ik nu ook weer eerder dan uitgerekend zal bevallen, daar waren geen medische aanwijzingen voor. Dus ik ga gewoon van 40 weken uit...