Hoe ging jouw bevalling na een keizersnede?

Discussion in 'De bevalling' started by Mississippi, Jan 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Mijn bevalling na de keizersnede werd een:

1. Natuurlijke bevalling

2. Geplande keizersnede

3. Spoedkeizersnede

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Eerste keizersnede i.v.m verstrengeling in de navelstreng (ze had hem 1x om de nek en 2x om de romp).

Tweede is natuurlijk geboren, na een vlotte bevalling.

2. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Positief verhaal hier. De eerste kwam met een vacuumverlossing, de tweede met een spoedkeizersnee. Maar de derde is onlangs zonder ingrepen binnen een paar uur ter wereld gekomen. :D

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eerste een geplande wegens stuitligging.
    Tweede spoedkeizersnede, Finley kreeg het namelijk erg moeilijk in mijn buik en trok de weeën niet meer.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Eerste een spoed keizersnede door niet vorderende ontsluiting.
    Tweede natuurlijk bevallen, maar wel met vacuum en dus een knip en een mega lang en pijnlijk herstel. Een evt volgende wordt dus wel een geplande keizersnede ;)

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Eerste keer spoedkeizersnede ivm foetale nood tijdens inleiding (nog geen ontsluiting). Tweede keer natuurlijke bevalling na inleiding.

6. Sundew

Sundew Actief lid

Sep 7, 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Eerste keer eerst inleiding met 40 weken, kindje was niet ingedaald en kreeg het al snel tijdens de inleiding zwaar dus is keizersnede geworden.

Nu adviseerde de gyn zelf een geplande keizersnede omdat deze weer groot is (p100 lijn, is iets van 4 weken voor op gemiddelde) en omdat ik vorige keer ook amper tot ontsluiting ben gekomen en kindje het al zwaar kreeg.

Heb er nu wel een goed gevoel over. Wilde heel graag natuurlijk bevallen maar kans is klein dat het lukt (bij mij dan, ik zou al stressen vanwege angst scheuren litteken, vorige keer kleiner kind en die leek al niet eens in te kunnen dalen, nu heb ik ook overgewicht wat de kans op succesvolle bevalling ook kleiner schijnt te maken). En heb inmiddels wel gelezen dat mensen met een geplande keizersnede echt wel een prima ervaring hebben. Spoedkeizersnede is echt niet leuk maar gepland schijnt best ok te zijn. En ja misschien langer herstel, maar ook dat hoeft niet perse als je leest hoe sommigen uit hun natuurlijke bevalling komen..

7. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Na een (spoed) keizersnede bij de eerste ben ik twee keer vaginaal bevallen zonder noemenswaardige problemen.
    Vond gewoon bevallen ook een stuk fijner! Nou ja fijn.., haha dat is een betrekkelijk begrip natuurlijk ;)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,944
    113
    Ik ook hoor, maar het is dus ook niet automatisch altijd zo dat je zelf mag kiezen.

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hangt denk ik ook van de voorgeschiedenis af :)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,944
    113
    en van je gyn. Want volgens de gynaecoloog van het ziekenhuis waar ik ben bevallen van mijn 3e kindje had ik nooit zo lang mogen proberen.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Bedankt allemaal voor de reacties! Het gaat bijna gelijk op.
    Misschien zijn er nog meer ervaringsdeskundigen?

12. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Eerste keizersnede omdat hij een sterrenkijker was..
    Tweede, na 10 cm en persweeen toch ook keizersnede omdat ze te groot was!
    Ruim 9 pond en dat paste niet....helaas
    Gyn zei later dat ze hadden moeten zien dat ze groot was, dan had het
    een geplande keizersnede kunnen zijn...

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    De eerste een geplande keizersnede ivm stuitligging.
    En de tweede ben ik ingeleid.
    Ik zou een ballonnetje krijgen, maar die kreeg ze er niet in en met het proberen was ik van 2cm naar 3cm gegaan.
    Ik mocht niet naar huis ivm zwangerschapsvergiftiging dus de ochtend erop hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Onsluiting wou niet vorderen, 5 minuten voordat ze besloten over te gaan op een keizersnede vloog ik van 3cm naar 7cm. En een uur later na 2 persweeën is hij geboren.

Share This Page