Hoe ging jouw EIGEN geboorte eigenlijk?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    op dit forum gaat alles over jouw zwangerschap/geboorte enz. Maar weten jullie ook hoe het is gegaan toen jullie zélf op de wereld werden gezet?
    Heb zelf een nogal apart verhaal rondom mijn eigen geboorte;

Het was feb. 1983, ontzettend koud, midden in de nacht. Ik kondigde me iets te vroeg aan, 2 weken ofzo. Mijn vader belde de verloskundige; hij zou meteen komen...Het werdt uiteindelijk een doe-het-zelf-bevalling; aangezien ik nogal haast had om deze wereld te betreden:D én de verloskundige zo dom was geweest om met het winterse weer zijn auto-ruiten niet af te dekken, dus hij moest eerst krabben...
    Ondertussen had mijn vader de rol van verloskundige maar op zich genomen:) Toen de verloskundige eindelijk bij ons was, lag ik al lang en breed deze wereld te aanschouwen:p Hij constateerde meteen dat ik te de licht van gewicht was(2200 gr.). Mijn navelstreng werdt doorgeknipt(en achteraf verkeerd afgebonden waardoor ik een navelbreuk op liep...)en meteen werdt ik in handdoeken gewikkeld. Ik moest direct naar het ziekenhuis.
    Toendertijd was men blijkbaar nog niet uitgerust met allerlei reiswiegjes/maxicosi's etc. en werdt ik voor nood maar even in een rieten mand gedeponeerd:D Terwijl de verloskundige op het punt stond met mij weg te gaan kon mijn moeder nog net op tijd vragen wat ik nou eigenlijk was!:( Hij zei:"een meisje, van harte gefeliciteerd, doei!" en daar ging ik, in de rieten mand mee met de verloskundige, naar het ziekenhuis. Daar aangekomen direct in couveuse gelegd (gevolgd door nog 6 weken ziekenhuis). De volgende ochtend mocht mijn moeder me, na een hele hectische bevalling, eindelijk voor het eerst de fles geven!:) Helaas zijn door alle hectiek geen foto's van mijn geboorte gemaakt, zelfs niet vlak daarna, mijn vader had zijn handen vol aan het hele gedoe. Mijn allereerste foto is pas gemaakt in het ziekenhuis, door 1 vd zusters, ik met een mega luier om in de couveuse aan allerlei slangetjes.

Het toevallige is, dat mijn broer(we zijn met zn 2en)op zn gemak is geboren, en nog steeds álles op zn dooie akkertje doet, terwijl ik, bij de geboorte een raket, nog steeds erg ongeduldig van aard ben:D

Ben benieuwd naar jullie geboorteverhalen, vertel vertel!
    Groetjes!!

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Pff mijn eigen geboorte

Ehmm 10 juni 1989 om 16.00 uur in de middag ben ik thuis geboren
    De bevalling liep niet heel vlotjes ik ben geboren met vruchtwater in de longen en liep helemaal paars aan en de huisarts moest het via een slangetje uitzuigen bij mij ik weet wel dat hij het slangetje er verkeerd in deed of vergat af af te sluiten waardoor hij het in zijn eigen mond kreeg

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeeh even denken wat me verteld is

Mijn moeder lag in het ziekenhuis met hoge bloeddruk (goh bekend voor mij...).
    De bevalling begon en mijn moeder belde mijn vader dat hij na zijn nachtdienst (die net over was) moest komen. Vervolgens ging mijn vader even douchen en naar het ziekenhuis en was nog net op tijd om me geboren te zien worden. Van de eerst wee tot geboorte heeft 2 uur geduurd. Ik ben 1 dag over tijd geboren en mijn moeder had de voorgaande dag de hele dag gehuild omdat ze over tijd ging lopen ;)

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik ben thuis geboren, en ik moest door de dokter gedraaid worden, ik lag namelijk dwars.
    Volgens mijn moeder een voorbode op wat komen ging: ben altijd een (eigenzinnige) dwarsligger gebleven ;)

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik ben geboren in een warme mei maand in 1980. Mijn moeder lag al 5 weken in het zkh. Ik ben geboren na een vrij makkelijke bevalling om 5.50 uur in de morgen... Verder niet heel veel gekke dingen!

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ik weet niet zo heel veel details. Het was in ieder geval november 1983 dat ik geboren werd, op zaterdagmiddag om 13:30 uur. Volgens mij heeft mijn moeder niet heel lang weeen gehad van mij. Toen ik geboren werd pieste ik gelijk. :D "Dat kan ze ook al" zei de kraamverzorgster toen. Wat zo vreemd was is dat ik geel huidsmeer had, niet wit maar geel dus. De verloskundige had dat ook nog nooit gezien. (Misschien dat iemand van jullie het weet????)

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    #7 Springmuis, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    Ik ben thuis geboren, mijn moeder had geen persweeen (en ik trouwens bij mijn dochter ook niet, zal t erfelijk zijn?)
    en de vroedvrouw zei dat als mn moeder NU geen persweeen had ze naar het ziekenhuis in Blaricum moesten (Almere had er toen nog geen)
    Dus toen heeft mn moeder gedaan alsof ze persweeen had en zo hard geperst tot ik eruit kwam :)
    Wel schrok ze heel erg toen ik geboren werd want ik was blauw en erg verfrommeld :D (is helemaal goed gekomen hoor haha)
    Ben overigens op zondagmorgen rond 10 uur geboren..

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn moeder had volledige ontsluiting maar ik wilde er niet uit, lag nog te diep. Dus een KS. Vrijwel dezelfde bevalling als ik heb gehad met mn jongste.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ondanks dat het me wel 100 keer is verteld, vergeet ik aaaltijd hoe laat ik ben geboren. Die info moet ik jullie dus verschuldigd blijven ;)

Wat ik wel weet is dat m'n moeder al bijna 2 weken overtijd ging en ik in een stuit lag. Mijn moeder zegt altijd:"je kwam met de kont en benen tegelijk!" Ze is wel op de natuurlijke manier bevallen. Had flinke rugweeën, ik geloof dat de bevalling iets van 17 uur heeft geduurd.
    Toen het er op leek dat het niet zou passen en de verloskundige de schaar erbij pakte, heeft mijn moeder één keer heel hard gevloekt en plop... daar was ik!

Zo romantisch ook :D

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben op 29april 1982 thuis geboren. Om even over 5en ('smorgens) begonnen de weeen en om 6uur ben ik geboren. Nog geen uur geduurt dus. De verloskundige was er niet bij dus mijn vader moest zelf helpen.
    Ik heb heel hard geduimt dat ik ook zo'n bevalling zou krijgen.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben ruim 2 weken overtijd geboren na ruim 48 uur weeën.
    Ik had mn navelstreng 2x om mn nek en was dus helemaal blauw.
    Verder weet ik er niet meer zoveel van ;)

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Oei die was heel hectisch vandaar dat ik ook in het ziekenhuis wilde bevallen en nu weer.

10-01-1990
    De Bevalling op zich duurde al heel lang, toen ik er eindelijk was wilde de placenta niet loslaten en hebben de kraamverzorgster en mijn vader op mijn moeder moeten hangen om de aorta dicht te houden. Mijn moeder lag op een waterbed van haar voeten tot haar hoofd in het bloed.

Toen zijn ze met spoed en een politie motor voorop om de weg vrij te maken naar het ziekenhuis gereden. Ik lag heel zielig in een mandje en niemand keek naar mij behalve mijn vader.

Gelukkig heeft mijn moeder het gehaald maar is nog een heel jaar moe geweest van de bloedarmoede, ik was geen makkelijke baby van nog geen 5 pond bij de geboorte.. Dus ze heeft het zwaar gehad!

Mijn zusje was een stuit, zo bevallen dus ook zwaar maar elk jaar is ze bij mijn verjaardag heel emotioneel en weet ze alles van minuut tot minuut. Van m'n zusjes bevalling weet ze zo goed als niks meer.. Zoveel indruk heeft het op haar gemaakt.

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Leuke reactie's! ga vooral door zou ik zeggen!

Ben nog ff vergeten te vermelden dat ik op VALENTIJNSDAG ben geboren! Bijzondere datum om jarig te zijn dus! Hoewel ze er in 1983 nog niet veel aan deden hier in NL zeg ik altijd:"ik ben het Valentijnskadootje van mn vader aan mn moeder" Toch nog enigzins een romantisch roze randje om mijn hectische geboorte, haha!

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik ben 5 weken te vroeg in Indonesie geboren omdat mijn vader daar toen werkte. Mijn ouders hadden nog een feestje gehad en lagen net in bed toen de weeen begonnen ;). Wat een timing!
    In het ziekenhuis ben ik gehaald door een Chinese dokter. Ik had nogal een groot hoofd, dus mijn moeder was me niet zo dankbaar, maar om 4 uur 's ochtends was ik er dan toch al.

Omdat ik zo vroeg was zag ik helemaal geel en moest ik onder een blauwe lamp in de couveuse. Mijn moeder heeft me al vrij snel opgezocht en heeft uren staan kijken naar ..... een dik chinees kindje.

Ik was het gele, magere scharminkel dat een paar wiegjes verdop lag :D.

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ps; @Wonderbaby; jouw geboorte-verhaal is wel heftig hoor! jeetje!:$ maar gelukkig toch nog goed gekomen.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Van mijn bevalling weet ik niet zoveel, weet wel dat mijn moeder bij de eerste (mijn zus) bevallen is dmv de vaccuumpomp en dat de baby een schouderdystocie had en veel bloed verloor.

Hier bij mijn eerste precies hetzelfde verhaal.

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik weet alleen dat ik op de uitgerekende datum (31 mei 1989) om 10.10 ben geboren,
    en dat alles goed is gegaan!
    Meer niet :p

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Nora ja vandaar dat ik ook bang was dat het bij mij niet zo goed zou gaan, net als mijn moeder die was ook weken zenuwachtig. Maar gelukkig is bij mij alles goed gegaan!

Jij op valentijnsdag, is wel bijzonder toch!

19. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Umm das ook apart dat je precies hetzelfde had als de eerste bevallig van je moeder! Hopelijk gaat deze bevalling beter!

20. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik ben thuis geboren na 4uur en 15 minuten buik en rug weeen.. Mijn moeder was 37 weken en 2 dagen zwanger als geloof ik. Ben geboren om 19.45 uur en vk ging na de voorspoedige bevalling naar huis. Kraamhulp bleef nog even. Die constateerde later dat ik wel erg gek kreunde en heeft het ziekenhuis gebeld. Ook hier geen reiswieg of wat dan ook en ben ik in handdoeken in een babybadje in de auto gezet en zo door een enorm dik pak sneeuw naar het ziekenhuis gereden.
    Daar aangekomen moest ik direct de couveuse in. Mijn longen waren nog niet volgroeid en als de kraamhulp het niet had gehoord was ik die avond nog overleden.

Fijn he zo'n verloskundige die zoiets niet opmerkt..

Maar goed, paar weken couveuse gehad en ben er helemaal bovenop gekomen :D

Deel Deze Pagina