Het ging net in een topic over zwartwerken. Maar hoe zit het nu eigenlijk als je iets verkoopt via marktplaats? Dat is in principe toch ook zwart geld? Of denk ik nu te simpel
Volgens mij heb je daar al BTW over betaald als je het zelf gekocht hebt...denk ik...maar 'k weet 't ook niet precies...
Ik weet niet precies hoe het zit, maar dat zal wel niet. Want als je iets op de rommelmarkt verkoopt dan is dat ook echt wel legaal. Dus ik denk dat dit geen zwartwerken is.
geloof dat er een max zit aan wat je mag verdienen per jaar zonder belasting over te betalen...iets van 2000 euro?? weet het niet zeker hoor. Weet ook niet zeker of dingen verkopen die je zelf gekocht hebt en belasting voor betaald hebt en eigenlijk dus niets aan wint omdat je het al eens uit hebt gegeven als inkomen word gezien..... geen probleem denk ik hahaha, behalve als je zou inkopen bij iemand en weer verkopen in groot...dus echt bij de 1000 stuks ofzo...dan zou je dat wel kunnen zien als inkomen....
nou ik weet niet of het zwartwerken is want je maakt toch geen winst? Je verkoopt iets door dat je zelf hebt gebruikt voor minder geld. Dus eigelijk maak je verlies. Bruto winst is dus 0 dus hoef je geen belasting te betalen. Of denk ik te simpel?
Dat klinkt inderdaad wel heel plausibel. Je haalt er inderdaad over het algemeen natuurlijk geen winst uit... Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar lijkt logisch
nee..heb je gelijk in. Bedoelde ook goedkoop opkopen en dan duurder verkopen...dan is het wel werken en dat is dan zwartwerken... want je verdiend eraan zonder belasting te betalen of je moet het opgeven aan de belasting dienst......
Hmmmmmm, domme spelfout in m'n topictitel, sorry Maar mijn vraag is beantwoord hoor, het is eigenlijk heel simpel. Had ik natuurlijk zelf weer kunnen bedenken....