Geboren op 21 12 1990 om 23.05 's avonds, thuis, in de flat. Ging goed. Papa was zo zenuwachtig dat hij de waterkraan had laten lopen en na mijn geboorte de hele flat blank stond. En mijn opa wou er graag bij zijn, maar dat mocht niet van m'n moeder. Heb opa daarom beloofd dat hij bij mijn bevalling mag zijn als hij dan nog leeft.
niet zo'n leuke bevalling het was in de winter 1985 net na de elfstedentocht mijn moeder lag al een aantal weken in het ziekenhuis vanwege hogebloeddruk in 1x ging het niet goed met mij en werd het een spoedkeizersnede mijn vader werd gebeld en is heel snel naar ziekenhuis gegaan zijn klompjes stonden bij ingang ziekenhuis werd vaak grappig verteld bij haar tweede precies 9 jaar later brak het water boven ze moest gaan liggen ivm hij niet was ingedaald toen naar ziekenhuis (ik heb dit heel bewust mee gemaakt, ik werd die dag 9 jaar) sochtends is ze naar het ziekenhuis gegaan en een uur of 5 smiddags is hij geboren met de vacuumpomp dubbeleknip en schuur naar achteren dus echt geen pretje en mijn broertje ademde niet hij is gereanimeerd mijn moeder en vader mochten pas een aantal uren later bij hem komen mijn vader zag hoe hij werd geboren helemaal blauw en paas en zijn tongetje uit zijn mond mijn vader dacht dat hij het echt niet ging redden maar gelukkig heb ik nu een super lief puber broertje van bijna 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben geboren op 25 december 1987. Precies 1 week te vroeg mijn moeder was op 1 jan uitgerekend. Om 5 uur in de nacht begonnen de weeen. Vlk gebeld die is gekomen om 6 uur. Nou mevrouw het kan nog wel even duren hoor ik kom tegen 10 uur nog wel even kijken. Half 9 moest mn vader de vlk maar weer bellen want mn moeder had persweeen en om 10 uur ben ik geboren. Achteraf was mn moeder heel blij dat ik een week te vroeg kwam want op 1 januari is het chloor zwembad afgebrand en moest iedereen geëvacueerd worden
Nou dat verhaal ken ik wel aangezien mijn moeder er zowat op kickt om het verhaal aan iedereen te vertellen ... zucht ... Maar goed. Het was 10 juni 1974 n de ochtend en ze had net een stuk gefietst. Toen dacht ze dat ze naar de wc moest om te p...en, nou toen kwam ik er dus uit, ze heeft me teruggeduwd Zal wel een klein stukje zijn geweest en ze is naar dr bed gerend. Daar heeft mijn vader mij eruit gehaald en de dokter gebeld. Een halfuur later stond ze alweer eieren te bakken Ze riep altijd, toen ik de eerste keer zwanger was dat het vast net zoals bij haar zou gaan. Bijna geen buik en alleen maar makkelijke bevallingen "want dat is erfelijk" zucht haha. Nou, iedereen vroeg of ik niet toevallig een 3ling droeg en na 16,5 uur weeen is Michelle met een spoedkeizersnede geboren en we waren er allebei bijna niet meer geweest. Mijn tweede en derde zwangerschap heeft ze maar niets meer gezegd
weet zo 123 ook even niet hoelaat ik geboren ben (kan ik vast wel ergens opzoeken, mijn moeder bewaarde al haar boekjes e.d.) Ik ben geboren 2 weken te laat, mijn moeder stond in de tuin wat in de tuin te werken en opeens braken haar vliezen. Zij dacht alleen dat je dan meteen plat moest dus gaat ze daar in de tuin op de grond liggen en loopt op handen en voeten zo platliggend het huis binnen en gaat op de bank liggen, inmiddels komt mijn vader binnen (die was ook buiten aan het werk, alleen achter) en vraagt wat ze allemaal voor soort gym aan het doen is... Nouja uitgelegd en de VK gebeld het kon wel even duren dus ze moest bellen als ze flink weeen kreeg, nouja goed zo ging de dag voorbij en helemaal niets (beetje rugpijn) savonds werd het wel wat erger dus ze belde de VK nog even, die zei dat ze pas morgenochtend kwam kijken. Snachts had ons mam zo'n pijn dat ze maar naar beneden ging, een beetje puzzelen enzo (moet je later die puzzel terugkijken, die had ze bewaard er klopt echt geen bal van haha) dus op den duur maakt ze mijn vader wakker of ie even wil bellen want ze houd het echt niet meer, dus mijn vader bellen, na flink aandringen kwam ze dan wel even kijken (alleen omdat mijn moeder op de achtergrond aan het vloeken en tieren was dat ze GVD moest komen) Eenmaal daar heeft ze al 8 cm ofzo dus ze belt snel de kraamzorg en zegt tegen mijn moeder dat ze alvast wat spullen moet klaarleggen (pakket, kleertjes e.d.) beetje afleiding noemt ze dat (gewoon omdat de VK eigenlijk nog niet klaar ervoor was) Mijn moeder ging op den duur toch maar liggen want het werd wat teveel (na wat gevloek op mijn vader in het te smalle halletje haha) dus VK gekeken en ze heeft 10 cm maar ja geen persweeen dus ze zegt tegen mijn moeder; doe maar net of je moet poepen, ons mam persen en na 2 keer lag ik eruit (bijna tegelijk met de kraamzorg die net binnenkwam ongeveer) Easy peasy dus eigenlijk.. mijn eerste bevalling was niet vergelijkbaar (ingeleid en zwaarder als ik was) maar tweede wel een beetje (ondanks inleiding, heel makkelijk en maar 2 keer persen (gelukkig wel persweeen)) Mijn zusje is soortgelijk geboren echter daar kwam de placenta niet los en moest ze met spoed naar het ziekenhuis (waar ze een poos heeft gelegen omdat ze in principe zowat dood is geweest, ze had blauwe wangen omdat ze haar in haar gezicht bleven slaan om wakker te houden) en mijn vader moest erachteraan rijden... (arm ding!) heeft ook best een poosje geduurd voordat het allemaal "normaal" was bij ons thuis, zeker 6 maanden "ziek" van geweest en mijn zusje was ook een hele erge huilbaby (ze was ook met 11 maanden zindelijk, ze kon niet tegen iets in haar luier vandaar het janken, met 11 maanden hield het toen dus ook op, dat was het hele probleem hihi)
Mijn moeder vond mijn geboorte een echte ramp... Ik lag in een hele bijzondere stuit: ik werd eerst met 1 been geboren, toen kwam mijn kont en mijn andere been lag naar boven langs mijn romp. Je moet het je niet teveel inbeelden want dan gaat het echt acuut zeer doen daar beneden... Mijn moeder was dan ook flink gehavend en heeft na de kraamhulp nog een tijd gezinshulp gehad, ivm enorm veel en ook nog eens ontstoken hechtingen enz. Kortom: ik was dan ook echt de laatste
En oh ja, tijdens de bevalling hoorde de arts mijn hart op verschillende plekken: ze dachten ineens nog dat ik een tweeling zou zijn. Maar dat bleek dus niet het geval, ik was gewoon nog enorm aan het rondtollen, vandaar de vreemde houding.
Ik ben 2 weken te vroeg geboren, om iets over twaalven 's nachts. De exacte tijd weet niemand, maar mn moeder weet wel zeker dat het na twaalven is geweest. Die avond was de verloskundige nog langs geweest omdat mn moeder zeker wist dat ze zou gaan bevallen, maar volgens de vk was het nog laaaaang niet zover. Mn vader moest in paniek de vk bellen en heeft een paar keer het verkeerde nummer gedraaid, daarna moest ie mn broer naar de buren brengen en toen ie terug kwam lag ik al bijna op bed. De vk kwam te laat aan, en omdat ik erg klein en licht was moesten mn ouders het huis op 25 graden stoken en me heel dik aankleden. De vk wilde eigenlijk dat ik de couveuse in ging maar als ik 's morgens wel op temperatuur zou zijn mocht ik toch thuis blijven. Dat is gelukt. Mn moeder heeft me dit verhaal honderden keren verteld, daarbij altijd benadrukkend dat het zo koud was buiten, en dat terwijl ik eind juni geboren ben. Heb het net even gegoogled en het was die nacht inderdaad maar 8,6 graden gemiddeld.
Ik kwam op de uitgerekende datum, februari 79, de winter met de meeste sneeuw van de eeuw en dan nog in Friesland, waar er nog meer dan gemiddeld lag. Ook op die dag, mijn vader zat vast in de sneeuw, die kon niet van zijn werk meer op tijd thuis komen en de dokter kwam een klein half uur voor ik geboren werd, want die kon ook niet eerder komen, tot die tijd heeft de buurvrouw geholpen. Dat was mijn geboorte, wel een bijzonder verhaal.
mijn geboorte: 15 oktober 1985 16.10... daarna ellende ellende ellende, mijn lichaam maakte geen bloedlichaampjes aan, kreeg de verkeerde medicijnen en heb talloze keren in het ziekenhuis gelegen.
haha het verhaal van triskele, kom niet meer bij. zie helemaal voor m hoe je moeder naar binnen is gekropen hier een supersnelle bevalling. Mijn moeder was aan het winkelen in groningen om nog even wat laatste babykleertjes te kopen, daarna had ze in de middag nog een vk afspraak waar ze zei dat ze zich prima voelde en nog niet echt het idee had dat de baby nou elk moment kon komen. toen de vk ging kijken of er het 1 en ander kon worden gerekt en gestrekt (volgensmij was mn moeder 38 of 39 weken zwanger) bleek dat ze al 8cm ontsluiting had en ze moest direct door naar de verloskamer. mijn vader gebeld die als een gek naar groningen is gereden en het verhaal gaat dat ik er uit vloog, dat de arts nog op de gang stond met 1 handschoen aan en daar was ik. Mijn moeder zei later dat ze nog nooit zo had gegild (ze is normaal heel rustig en kalm) maar dat dat eerder van de hevigheid en snelheid van de bevalling was dan van de pijn. Op 19 okt. 1983 kwam ik om 17.03 ter wereld en ik was zo klein dat ik poppenkleertjes aan moest. mijn geboortegewicht was neit eens heel laag maar ik was gewoon klein en fijn
Maart 1980 (uitgerekende datum) in het ZH. Met vacuumpomp In eerste instantie alles goed totdat ik na 30/60 min. paars werd. Werd onderzocht. En bleek hersenvliesontsteking + bloedvergiftiging. Ging niet heel goed , 5 dagen erg kritiek gelegen. Uiteindelijk maar 1 maand in het ZH gelegen. En gelukkig volledig opgeknapt. Was wel heftig voor mijn moeder ze mocht ook helemaal niet bij me.
Ik ben met ee spoedkeizersnee gehaald omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging had in zo'n mate dat ze moesten kiezen tussen moeder en kind. Ik ben geboren met 26 weken, op 26 januari 1979 en heb weken voor mijn leven gevochten. Ik heb het overleefd, en mijn moeder gelukkig ook.
Het was 15 februari 1991.. en er lag een enorme pak sneeuw. Ik ben na 48 uur weeën thuis geboren, mijn moeder had totaal ruptuur (van poes tot anus) en er was ook wel iets met mij geloof ik.. Ik was te koud ofzo. Dus met spoed met de ambulance naar het St. Jansdal, in Harderwiek. Zat de ambulance vast..iedereen in paniek en hard duwen en toen konden we alsnog naar het ziekenhuis hahaha.
ik ben 6 weken te vroeg geboren en was heel klein. Mijn moeder dacht dat het nog wel even zou duren en ging nog op haar gemakkie een sigaretje roken. Toen ze klaar was, was mijn hoofd er al uit!! maar 1 dag in de couveuse omdat ik de boel bij elkaar schreeuwde
Mijn vader heeft mijn moeder bewusteloos gevonden op het toilet met eclamspie, dus helemaal al stuipen, en naar ze tegenwoordig vermoeden ook met HELLP. Ze hebben mij per direct gehaald met een ks, ik was al helemaal blauw. Mijn moeder heeft nog bijna een maand in coma gelegen en ze heeft mij 21 dagen na de geboorte voor het eerst gezien. Daarna nog een tijdje dialyse voor mijn moeder en toen gingen gelukkig uiteindelijk haar nieren weer werken. Ik mocht na een paar dagen al naar huis. Mijn moeder heeft een maand of 2 in het zkh gelegen.
Jemig, wat een heftige verhalen! Daar sta je eigenlijk nooit bij stil als je zwanger wordt/wil worden. Merk(t)en jullie er nog wel eens wat van, dat jullie zo vroeg geboren zijn?