Hoe ging jouw EIGEN geboorte eigenlijk?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij zijn op dezelfde dag jarig :D
    Alleen ben ik van '89.

2. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Mijn tante en moeder waren tegelijkertijd zwanger en ze lijken ontzettend veel op elkaar...mijn moeder is bevallen op 9 feb van mij en ze mocht naar huis op 10 feb werd mijn tante het zh ingereden en dezelfde gyn was daar aanwezig en die man schrok zich echt een hoedje en kon alleen maar stamelend vragen mevrouw zit er nog 1 in??
    Mijn oom heeft hem gerust gesteld dat het een zus was van mn moeder en dat hij zich geen zorgen hoefde te maken...:D

Liefs Bob

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik ging nadat mijn moeder 24 uur in de weeën had gezeten, draaien... lag toen dwars, dus moest met de keizersnede gehaald worden..
    Mijn broers zijn trouwens ook allebei met de keizersnede geboren. En mijn eigen zoontje ook...

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh ja, ik weet het nog precies, die laatste dagen in m'n moeders buik. Op 8 mei dacht ik: "kom, vandaag is een mooie dag om m'n ouders te ontmoeten, het is tenslotte m'n verjaardag".
    Ik lag in een stuit, dus het was niet een hele makkelijke bevalling. Na 12 uur was ik er.

5. ik heb het zelf gelezen op de controle kaart van het consultatiebureau, dus geen sterk verhaal ;)
    En in een album van mijn ouders zit een foto van de plekken.
    En inmiddels is het bijna 40 jaar geleden, dus de kans dat de foto bewerkt is, lijkt mij nihil

En mijn ouders hebben met mijn twee oudere zussen genoeg meegemaakt, om niet te spotten met zoiets...

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik kan het me natuurlijk niet herinneren maar volgens m'n moeder ging het heel snel. Ze was 2 weken overtijd en stond op het punt om naar het ziekenhuis te gaan om ingeleid te worden, en mijn zus naar oppas te brengen... Kreeg ze ineens een kramp die erger werd, ze kon net de trap opgaan en haar broek uitdoen en binnen 5 minuten was ik er.

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

erg snel. met 120 door de stad naar de kraamkliniek gereden ('s nachts, nog mazzel), mijn moeder me tegenhouden met haar handen. aangekomen was er natuurlijk alleen een net begonnen student. ik was zijn eerste:D
    Paste niet in de couveuse en dat had eigenlijk wel gemoeten, maar ik was 9 pond. En ik had dus ook de longen van een flinke baby, de hele kraamkliniek was wakker:D

ach ja, vroeger......zucht..... (*weemoedige blik*)

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    11 dagen voor de uitgerekende datum geboren, ondanks dat ik het eerste kindje was. Bevalling zelf ging wel goed, alleen had ik een slok vruchtwater genomen. Ze hebben me toen op mijn rug geslagen om me dat te laten uithoesten (??). Daar was ik dusdanig verzwakt van dat ik in de couveuse moest.

's Avonds kregen alle vrouwen hun baby's, maar mijn moeder kreeg mij natuurlijk niet. Moest ze heel erg huilen (allemaal in koor: 'aaaaaw') en toen werd ze snel naar me toe gebracht. Dat verhaal doet me altijd zo aan de beginscene van Dombo denken :)

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Mijn geboorte ging heel snel. 's-ochtends brak het vruchtwater van mijn moeder, en 's-avonds na het eten kreeg ze weeën, ongeveer om 17.30. De voedvrouw destijds is gebleven voor de zekerheid en dat is maar goed ook want om 19.05 ben ik geboren! Ik was de eerste en ben twee weken "te vroeg" geboren.

Mijn moeder heeft zo nog 2 makkelijke bevallingen gehad, hoewel die van mijn jongste broertje iets moeilijker omdat deze in stuit lag en veel te vroeg kwam, maar ook die viel haar erg mee.

Ik had ook gedacht zo'n makkelijke bevalling te hebben, maar helaas heb ik 20 uur weeën gehad (waarvan 12 uur heftige weeën) en zelfs een aantal uur persweeën weg moeten puffen. pff.

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    21-05-1989 om 13:13. De dokter wilde er 13:15 van maken, want dat stond mooier haha maar daar stak mijn moeder een stokje voor hehe.

Redelijk moeilijke bevalling gehad, wel snel overigens met een weeenstorm, maar ik was me er 1. Terwijl mijn moeder zwanger was van mij hebben ze haar nog geopereerd aan een accute blinde darm ontsteking en heb ik haar zwaar gekneusde ribben laten oplopen door het schoppen en bewegen.

Ze was blij toen ik er was, toen begon de ellende volgens mij pas echt hahaha al zeggen de foto's in mijn babyboek anders. Maar man o man wat heeft mijn moeder het zwaar gehad met mij.

Alle respect voor mijn ummi en alle andere!

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik weet er niet zo heel veel van, dus ga het toch morgen eens navragen. ik weet dat ik niet ademde en met spoed naar het ziekehuis moet, maar verder weet ik er niet veel van

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    3 weken voor ik geboren werd belde mijn oom dat zij die dag een dochter gekregen hadden. Mijn vader zei toen: ...heeft ook al weeen, dus bij ons duurt het niet lang meer. Mijn moeder heeft 3 weken lang weeen gehad af en aan en liep inmiddels overtijd. uiteindelijk zetten de weeen dan toch door en ben ik geboren. Tijdens de geboorte was ik paars en had flink zuurstofgebrek, waardoor ik nog een tijdje in de gaten werd gehouden. Ik mocht wel mee naar huis. Mijn moeder zag al snel dat ik toevallen/ absences had (had zelf in een epileptisch centrum gewerkt) en meldde zich ongerust bij de huisarts die telkens te laat was om het te zien en haar afdeed als overbezorgd. Na 6 weken had ik een hele lange toeval en zijn mijn ouders naar de huisarts gereden met mij die toen een blik in de auto wierp en hen direct doorstuurde naar het ziekenhuis. Daar heb ik toen 6 weken gelegen om ingesteld te worden op medicatie en ik mocht tenslotte op mijn vaders verjaardag naar huis...

13. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    In oktober geboren 2 weken te laat, mn moeder was het flink zat. Ze wilde eigenlijk een thuis bevalling maar moest na een tijdje toch naar het ziekenhuis omdat het niet wilde vlotten. Uiteindelijk heeft ze er 48 uur over gedaan. Ze kreeg maar geen persweeën, toen kwam de dokter binnen dat ze nu toch echt een keizersnee zou worden. Toen zei mn moeder "ik weet niet wat jullie gaan doen maar ik ga nu persen" en na 2 keer persen was ik er opeens.Gezond en wel. Wel even de couveuse in omdat ik niet warm bleef. Alleen heeft de verpleegster mn navelstreng niet afgebonden waardoor ik een tijdje later werd gevonden in een plas van mn eigen bloed. Op een haartje na doodgebloed.. Foutje bedankt!

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    mijn moeder bij mij is ingeleid (net als ik bij mijn 2 kinderen).
    Ik was de derde en weer was ze overtijd. Ze heeft nog mogen kiezen voor of na Pasen (en het is voor Pasen geworden). Verder weet ik er niet veel van.

15. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Jij bent precies even oud als mijn broer is!

Leuk topic!

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat ik er van begrepen heb is dat me moeder. Ongeveer 48 uur over mijn bevalling gedaan heeft. Ze lag in het ziekenhuis omdat ze pas 34 weken zwanger was. En ik dus liever nog niet geboren mocht worden.

De dokter geloofde haar niet toen me moeder zij dat ze heel nodig naar de wc moest. Ze keken en hopa meteen naar de verloskamers en werd ik geboren op 13-07-1974 om 23.45 op een zaterdag. En 1600 gram zwaar. Een week of zes op de couveuse afdeling gelegen. Mijn moeder heeft het er altijd nog over van ik mocht je niet knuffelen( buidelen) alleen met me vinger toppen via een kijk gat even aan je voelen.
    Gelukkig gaat dat tegenwoordig anders.;)

Met bevallen leek ik niet op me moeder droeg me kids uit. Wel twee ks gehad. En me moeder gewoon natuurlijk maar twee vroeg geboorte.s me zusje lijkt daar in tegen wel op me moeder. Drie kids die keer te vroeg geboren.

Las trouwens heftige verhalen hier zeg pff. Adoptie bijna dood en andere ernstige dingen. Bevallen zo natuurlijk pff:)

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mijn moeder was 28 toen ze mij kreeg,ik was ook 28 toen ik mijn zoon kreeg:D!
    het was 24 maart 1982,de bevalling ging heel erg snel,de verloskundige en kraamzorg kwamen te laat,gelukkig was de huisarts er wel...die kon me blijkbaar nog net opvangen.
    ik ben om 05.30 geboren,het was erg koud voor de tijd van het jaar.
    ik woog net 2500 zo ongeveer en was 48 cm lang.,was wel mooi op tijd,alleen erg klein en tenger....ze hebben me in kranten gedraaid zodat ik de warmte vasthield,en met mijn wiegje voor de raam gezet toen het zonnetje kwam.
    De hele bevalling duurde 5 uur,en mam had 10 min persween.
    mijn moeder kwam er met een klein scheurtje vanaf.....voor mij zijn mijn 2 grote broers nog geboren,ik ben de jongste,mijn ene broer is 31,wordt in juni 32,en mijn andere broer is 35,wordt in november 36!

De bevalling van mijn moeder en van mij lijken totaal niet op mekaar...ik deed er bijna 10 uur over en heb lang liggen persen,uiteindelijk kwam hij met de vacuum,en mijn zoon woog 4075 en was 55 cm lang!
    En ik had wel wat meer schade dan alleen een scheurtje;)

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    dit herken ik ook,ik kwam met een rotgang en ben nog steeds erg ongeduldig en een grote stress kip...alles oet bij mij snel snel..
    mijn broers lieten ook wat meer op zich wachten,en ze zijn ook echt zo van,wat vandaag niet komt,komt morgen wel!

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

die is leuk

mijn ouders zijn waren nog midden in de verhuizing bijna klaar
    het was erg koud op feb 1983 mama was nog maar 37 weken zwanger maar ik wilde niet meer wachten en wilde al graag in mama's armen liggen
    ze heeft wel een enorme bevalling gehad maar geen haarscheurtje aan over gehouden nog met aantal dozen die uit gepakt moest worden werd ik dan geboren thuis en wel
    alles was goed ik was 50 cm en iets meer dan 3 kg
    deed het gelijk goed :):)

20. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Bij mijn moeder begonnen de weeen op 1 april:p
    Na een paar uur dacht ik:''Nee ik wil er niet uit!'', dus de weeen stopten (gelukkig)..
    4 April begonnen ze weer en toen de dokter erbij kwam ging alles goed, alleen toen stopten ze weer, onder de persweeen! Ambulance gebeld en die kwam eraan. Toen begonnen de weeen weer en wanneer de ambulance voor de deur stond was ik er al:D
    Ambulance kon dus weer weg..

Deel Deze Pagina