Klopt het of nie:D

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Eliza1986, Sep 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik heb vandaag een echo gehad en ben 14 weken en 4 dagen zwanger.

Uiteraard vroeg ik of het geslacht al te zien was en daar kwam dit uit

Je ziet de beentjes aan de rechterkant en ut billetje en het piemeltje??

Zijn jullie het daarmee eens/?

liefs

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hij is watg vaag, maar ik meen een piemel te zien ja. Maar tot 17 weken kan het discutabel zijn, omdat het geslacht er in he tbegin redelijk hetzelfde uitziet. Mijn advies: wacht de 20 weken-echo nog even af...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zie een duidelijke uitstulping, maar de clitoris is nu nog erg opgezwollen dus die kan het ook nog zijn. ik zou idd nog even de 20 weken echo afwachten.

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Met 14 weken zien een jongen en een meisje er bijna hetzelfde uit. Er steekt iets uit (bij een meisje de clitoris), maar aan de hoek hoe het uitsteekt kan je herleiden of het een jongen of een meisje wordt. Dat kunnen dan eigenlijk alleen experts zien en vanaf een andere positie dan deze echofoto genomen is (van de zijkant nl).

5. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer

Ik zal ook ff een foto van de zijkant plaatsen

Foto is helaas niet zo scherp maar hopelijk is ut zichtbaar

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Het uitwendige geslachtsorgaan is afgesneden en dus niet zichtbaar. Je moet een licht streepje zien wat plat is of naar boven wijst, dat lichte streepje lijkt bijvoorbeeld net op het bot uit het bovenbeentje.

Voor vergelijkbare foto's zou je eens moeten kijken op www.in-gender.com en dan bij het forum ultrasound prediction.

Succes

7. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik vind het wel raar. deze echofoto is in het willemina kinderziekenhuis gemaakt en ze heeft er meermalen naar gekeken. Word er nu wle een beetje onzeker van.

Ik heb die foto's bekeken op die site en daar heeft het wel wat van weg van die jongetjes dan he.

Er is door een student naar gekeken en door de echoscopiste zelf (die les geeft erin)

8. meidenhuis

Ik ben bang dat je pas zekerheid hebt bij de 20 weken echo. Zoals reeds gezegd ziet het geslacht er bij een jongen en meisje er hetzelfde uit tot de 14 weken, daarna groeit de clitoris naar binnen en vormen de balletjes zich bij een jongen.

De echo die jij hebt geplaatst is een toiletshot op 12 weken en een paar dagen, hier kun je echt nioet vanuit gaan dat het een jongetje is. De foto van de zijkant laat het uitwendige geslachtsorgaan helaas niet zien daar deze net is afgesneden.

Als je op in-gender kijkt moet je niet naar de toiletshots kijken want die zijn pas betrouwbaar vanaf de 16 weken. Met jouw termijn moet je echt naar 'the nub' kijken en die is bij jou helaas niet zichtbaar.

Ik heb hier overigens ook ergens een foto waarbij een 'piemeltje' uitsteekt maar ik heb echt drie meiden!

Nogmaals succes.

ps. wellicht een idee om een geslachtsbepaling te laten doen met 16 weken bij een pretechobureau. Vaak betaal je maar €25,00 en krijg je een hoop mooie foto's mee (bijv. echoprenataal in Rosmalen)

9. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ach ik merk het wel:p ben overigens niet 12 weken en een paar dagen maar die echofoto is van 14 weken 4 dagen...

10. meidenhuis

Als je daar 14,4 weken bent is de kans groter dat het een jongetje is. Maar betrouwbaar is het pas vanaf 16 weken wat betreft een toiletshot.

Heb je geen echo van 12 of 13 weken?

11. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hey,

Nee ik heb wel een echo van 11 weken en 4 dagen.

12. meidenhuis

Is het helaas ook niet op te zien.

Ga er maar vanuit dat de echoscopiste gelijk heeft maar houdt wel in gedachten dat het niet 100% betrouwbaar is, dan kan het altijd meevallen.

En laat nog wat van je horen als je de 20 weken echo hebt gehad.

13. noname

noname Bekend lid

Aug 18, 2008
    679
    0
    0
    volgens mij kan het ook nog alle kanten op... hihi..
    Het kan misschien ook nog de navelstreng zijn?? Spannend!

14. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    hahaha ik zal zeker laten weten wat het is. Ik ga voor over 3 weken ofzo een afspraak maken bij een echobureau hier in de buurt ben dan rond de 18 weken dus dan zal het wel duidelijker zijn.

Mijn gevoel zei overigens wel al vanaf het begin een jongetje.

Ik hou jullie op de hoogte

liefs cher

15. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    het lijkt mij toch duidelijk een jongetje maar ben er dan ook geen expert in.. zag dit ook bij mijn geslachtsbepaling met 15 week en het is echt een jongen

Share This Page