Hallo Dames, Wie is er net als ik pas bevallen (5 maand geleden) en heeft al kriebels voor een tweede kindje? Ik vond de dikke buik en het gevoel er omheen zo bijzonder dat ik graag weer zwanger zou willen raken. Zijn er al dames die weer zwanger zijn of er al over lopen te denken om het weer te proberen? Ik hoor het graag! Groet, Bubble
Nou, nu niet, gezien de jongste bijna 4 is. Maar na de eerste wel gedaan. Na precies 6 maanden was ik weer zwanger. Dus als je vragen hebt...
Heel herkenbaar!! Ik moet echt m'n verstand laten winnen van m'n gevoel! En genieten van m'n kleine, en over een half jaar gaan we er weer voor!
Hier! Op vijf maanden begon het weer te kriebelen. Toch nog gewacht tot nu. We zitten in het medische traject en dus moest ik eerst stoppen met borstvoeding alvorens ik terug aan de hormonen mocht. Daar was ik op vier-vijf maanden nog niet klaar voor. Ik heb een dikke maand tijd nodig gehad om me voor te bereiden op het stoppen met bv. Dan gestopt en nu gaan we er terug voor Vorig weekend een terugplaatsing gehad, nog één cryootje over. Hopelijk zit daar nog een kindje tussen
Wauw dames! Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het zo kriebelt... Het zinnetje over het verstand laten winnen van het gevoel snap ik helemaal, maar....mijn verstand kent ook twee versies: 1. Gewoon genieten van het kleine mannetje dat er nu is en na een jaar maar eens verder kijken; 2. Toch maar voor een brusje gaan, zodat het kleine mannetje straks een brusje heeft om mee te spelen en om dingen mee te delen. Het lijkt me zo leuk voor hem, een broertje of een zusje. Eentje waar hij echt iets aan heeft zonder al te veel leeftijdsverschil. De vorige zwangerschap konden wij ons gelukkig prijzen dat het na 1x raak was, maar ja...wat gaat het bij een tweede doen. Het kan natuurlijk meteen weer raak zijn, maar het kan ook een poosje duren. Mijn partner wil in november 2013 wel weer een poging wagen, dan is mijn kleine mannetje 8 maand. Een vraagje aan de dames die wel twee kindjes vlot op elkaar hebben gekregen: Viel het mee of viel het tegen? Is het zwaar twee van die kleintjes achter elkaar? Het enige dat me tegen zou houden is de gedachte dat mijn kleine mannetje het me de eerste weken best moeilijk heeft gemaakt (een bijna-huilbaby). Groet, Bubble
@Arian, Super zeg! Voelde jij je na de bevalling lichamelijk ook super fit? @Karnijn, Ik hoop voor je dat de terugplaatsing goed gaat. Het is zo bijzonder!
@Moaatje, Mag ik vragen waarom je nu besloten hebt om langer te wachten met een volgende zwangerschap? @Ytest, Ik zie dat jij dikke drie maanden geleden bevallen bent. Volgend jaar maart voor een tweede aan de gang? Vond jij de zwangerschap ook zo bijzonder? Ik vond het gevoel van de dikke buik zo fijn, het idee dat daar iets in zat dat echt van mij is.
De laatste 5 weken zat ik heel erg in tweestrijd! Kon niet wachten om m'n meisje te zien, vast te houden etc.. Maar mocht van mij ook nog wat langer duren, kleintje bij me in de buik dragen, voelen schoppen, zo bijzonder..!
@Ytest, Ik zit op ZP sinds vandaag...Ik ging net bijna zoeken naar de 'Like'-knop, even vergeten dat dit geen fb is! Haha... Heel herkenbaar wat je zegt!
Nee niet echt nee. Ben bevallen met een speodkeizersnee en onverwacht weer zwanger. Wel heel blij mee, maar loop nu met verschrikkelijke BI. Dus super fit? Was het maar zo..!
@ Arian, Oeh, dat is zeker niet mis! Ik had gelukkig een voorbeeldige bevalling, dus kan daar niet over mee praten. Heb ook geen last van BI gehad. Ga je naar een Bekkenfysio? @ Ytest, Een half jaar vliegt inderdaad voorbij! Komt waarschijnlijk ook dat het zo druk is met een kleintje. Ik zie dat je allemaal pendels onder je naam hebt staan. Heb je dit bij de vorige zwangerschap ook geprobeerd? Zo ja, zat er iets bij dat klopte?
Hè Bubble27, Helemaal niet raar dat het weer kriebelt. Ik heb dat nu al !!! Mijn vriend en ik hebben besloten om het op zijn beloop te laten. Bij ons meisje heeft het 9 maanden geduurd en was ik erg onregelmatig ongesteld (cycli variërend van 35 - 60 dagen). Gelukkig was ik 8 weken na de bevalling alweer ongesteld en op dit moment is mijn cyclus regelmatig !! Moet niet gekker worden al vanaf jongs af aan onregelmatig ongesteld geweest. Vanaf januari gaan we "serieus" aan het werk, maar mocht het eerder gebeuren is het prima !! Ik hoop natuurlijk dat we dit keer geen 9 maanden hoeven te wachten, maar we zullen zien. Ik heb nu ook het geluk dat ik mijn eisprong voel !! De eerste keer dacht ik namelijk dat ik weer ongesteld moest worden. Ik heb dit even gecheckt met ovu testen (toch zonde om ze over de datum te laten gaan ) Gelukkig kan me vriend erg om me lachen !!! Mijn ei is op dit moment gevlogen en zou rond 3 september ongesteld moeten worden. Toch wel weer net zo spannend als eerst. Haha!!! Dus wie weet!!! Vind je het ook weer zo spannend?!
Hey Stina, Ik ben pas gestopt met bv. Nu wachten op de eerste menstruatie. Ik gok dat ik een deze dagen wel zal komen. Ook ik heb mij eisprong gevoeld. Dat is wel handig! Gaat het goed met je kindje? En is de bevalling goed verlopen?
Mijn man had al snel weer kriebels na de oudste. Ik stopte met de borstvoeding met 9 maanden en was toen gelijk weer zwanger. Ik vond het echter wel zwaar (maar vind zwanger zijn toch zwaar vanwege eerste 20 weken spuugmisselijk en later bekkenklachten). We hebben dus tussen nummer 2 en 3 straks krap 3 jaar zitten bewust. De oudste kan zich aankleden en de jongste oefent het. Het is overigens niet zo dat ze automatisch beter met elkaar kunnen opschieten als ze korter op elkaar zitten qua leeftijd. Hier vliegen ze elkaar regelmatig flink in de haren..
het kriebelt/denken aan vooral omdat er om ons heen allemaal baby's worden geboren, maar nee ik voel er nog niets voor om nu weer zwanger te zijn. Dan wint toch het verstand het van gevoel..
Ik was na 10 maanden weer zwanger. Er zit dus straks iets meer dan anderhalf jaar tussen. Mijn eerste zwangerschap was heel makkelijk. Deze keer vind ik het een stuk zwaarder. Veel meer lichamelijke klachten, en bovendien is 1,5 jaar niet altijd een makkelijke leeftijd. Toch ben ik blij dat onze kinderen kort op elkaar zitten qua leeftijd!!
Hier een tweestrijd. Ben al fluitend door mijn zwangerschap en bevalling gegaan. Begin met de baby is altijd wennen maar heb me zo goed en kwaad als 't kan aangepast aan mijn nieuwe rol.. Borstvoeding gaat ook prima. Man en ik willen allebei een tweede maar we zijn ook wat huiverig, we wonen heel klein, man begint per september aan een nieuwe studie. Het liefst zou ik (klinkt raar) even een jaar teleurgesteld willen worden en niet zwanger worden zonder iets te gebruiken. Ik mag over een week testen, ben benieuwd, hoop dat het niet raak is, maar dat denk ik elke cyclus. Speel hier met vuur.