Hallo dames, Ik twijfel enorm over het volgende; mijn zoontje van 1.5 is sinds een weekje kurkdroog in de ochtend waar hij normaal echt een flinke luier had. Hij drinkt naar mijn weten overdag gewoon goed en had voor de zekerheid gister een flesje water mee naar bed gegeven en die was vanochtend helemaal op, maar wel nog steeds een droge luier. Hij was wel iets eerder wakker dan dat hij normaal is. Is dit iets om in de gaten te houden? Vind namelijk de rest van zijn luiers ook iets in volume afgenomen. Of is dit een begin van zindelijk worden? Is dat niet te vroeg?
Wat goed! Bij het wakker worden op het potje/wc zetten en vaak heb je dan mooi een eerste plasje, goed moment om eraan te wennen. En scheelt een volle luier. Hou wel in de gaten dat je dan wel een grote ochtendplas hebt, dan is het prima.
Mijn zoontje plast sinds anderhalf ook nauwelijks nog in zijn luier 's nachts. Inderdaad op het potje zetten als ze wakker worden. Ik denk niet dat dit echt iets te maken heeft met zindelijk worden, maar het is wel een heel handige manier om hem de bedoeling van het potje al uit te leggen, als die nachtplas vrijwel vanzelf komt op het potje. En dan ben je meteen goed gestart.