Onze uk is nu 6,5 maand. Volgens 'de schema's' zou ze nu op een broodkorst morgen sabbelen. Echter wij eten grofvolkoren en ik heb begrepen dat dat niet echt de bedoeling is . Om alleen een lichtbruin-brood te kopen voor de korsten vind ik wat overdreven. Zijn er ook alternatieven die een 6,5 maand oude baby mag hebben? Ik denk dan ook soepstengels oid (weet het eigenlijk niet goed).
(grof)volk bruin brood is niets mis mee dacht ik hoor, daar ben ik juist mee begonnen.. en als je dat niet wilt, dan kan je toch makkelijk een halfje tarwebrood invriezen, ik gaf mn zoontje vanaf 6 mnd volk brood en idd korstjes begon ik mee, maar ook het brood om mee te oefenen,
Ik zou gewoon het brood geven wat jullie eten en anders idd een halfje invriezen. Het is ook niet alleen voor de korsten, je mag langzaamaan ook beginnen met stukjes brood. Soepstengels mogen ook.
Zelf ben ik een fan van meergranenbrood met veel pitten erop. Ik heb inderdaad voor mijn dochter een halfje bruin gekocht en ingevroren. Het brood hoeft niet helemaal vers te zijn, liever niet. De korst geef ik haar om lekker zelf mee te spelen en op te sabbelen, in de tussentijd stop ik af en toe een dobbelsteentje brood in haar mondje. Dat ga al een paar weekjes zo, en ze eet het eigenlijk al best goed!
Echt al stukjes brood?!??!?! En dat gaat goed? Geen halve stik-neigingen? Ik kan me niet voorstellen dat onze dochter al zo ver is...
je kan een broodje ook roosteren, als je per se wilt dat ze sabbelt, maar mijn zoontje leerde er wel snel door kauwen, idd in het begin kokhals neigingen, maar dat is een natuurlijk reflex..
Waarom geen brood en wel al soepstengels? Wij zijn met 7 maanden gewoon direct met brood begonnen, je hebt ook volkoren soepstengels en volkoren cracotte die hier favoriet zijn.
Hier ook met 7 maanden begonnen met brood... Daarvoor al wel rijstewafeltjes of zo. In het begin kan je kind wel gaan kokhalzen, maar dat hoort er allemaal bij! De eerste dag at ze 4 stukjes en de dag erna al een hele boterham. En maar kauwen met die tandeloze kaakjes, haha! Zou overigens gewoon een korst geven van jullie eigen brood. Of inderdaad een halfje invriezen voor je kindje. En als dat nou de kosten zijn?? Je kindje moet wel oefenen met brood(korst) en soepstengel is niet echt vergelijkbaar met brood (qua vezels etc). Overigens mag je ook al snel beginnen met gewoon een boterham eten...
Er wordt aangeraden met licht brood te beginnen omdat de darmen dit beter kunnen verteren. Hoe donkerder het brood hoe moeilijker het te verteren is en babies daar flinke krampen van kunnen krijgen. Voor mijn jongste heb ik een halfje lichtbruin gekocht en ben begonnen met de kapjes. In het begin heeft hij wel krampen gehad, hij heeft sowieso heel veel krampen gehad. Inmiddels eet hij bijna een hele boterham en korsten. Met soepstengels zou ik echt nog even wachten. Daar is wel wat eetervaring met stukken/stukjes voor nodig. Het breekt nl af in de mond.