Hoe glazen weer mooi helder krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 8 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Nou, wij hebben vrij zacht water, maar zelfs met Dreft premium (waar ik anderen altijd lovend over hoor) krijg ik die witte waas, ook toen ik zout en glansspoelmiddel gebruikte. Daar ben ik dus maar mee gestopt :D

Nu dus niet te dure glazen en als het te erg wordt haal ik nieuwe!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gewoon nieuwe kopen en geen huismerk vaatwastabletten. Ik heb daar slechte ervaringen mee. Ik gooi alles bij elkaar (dus plastic en glas) en heb altijd Dreft of Finish oid. Met van die gelkussens. Die koop ik altijd in de aanbieding en ik gebruik ook los glansspoel. Nooit last van dof glas. Maar de echt dure wijnglazen worden hier met de hand afgewassen overigens.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Trouwens: sun is nu in de bonus bij de AH. 1 + 2 gratis!

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren lidl vaatwastabletten. Ik doe nog wel zou en glansspoelmiddel erin en nooit aanslag.
    Ik weet niet of het werkt bij witte waas, maar bij thee aanslag zout op een schuursponsje en boenen.

5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Waarom niet? Het mooie van glas is dat het niets opneemt, dus even naspoelen en klaar is Kees.
    Chloor helpt ook als een tierelier tegen thee aanslag trouwens. Heb in mijn carrière als Eurocamp courier menige theepot schoongechloored...

Anna009 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina