Ik ben nu 32.2weken zwanger. Sinds week 17/18thuis vanwege bi. Kleine meid doet het super geweldig. Maar dar slapen. Al vanaf bi is dat zon strijd. K leg wakker van de pijn. Heb een voedingskussen. Zeflfs met een sjaal om me bekken geslan helpt ook niet. Dan weer plassen dan weer het kleinste geluidje. Ik slaap nu max 3uurtjes p nacht. En overdag inhalen luktook nie Wie heeft er nog meer last van of tips. Ik ben zo moe ervan
Paracetamol slikken, zo een spiegel opbouwen tegen de pijn werd mij geadviseerd... Vraag eens aan je vlos of je een nachtje met pijnstilling in het zh mag slapen. Heb ik destijds ook gedaan en is op zich wel fijn. Meer tips heb ik niet, ik heb ook vsnalles geprobeerd.
Ook gehad hier die pijn ik heb gelukkig vanaf week 15 nog therapeutisch kunnen werken. Ik ging altijd net voor het slapen onder een warme douche. En wat hier ook hielp is zorgen dat de puntjes op de i staan zeg maar dan hoef ik daar niet meer over te piekeren en denken. Dus tas voor het ziekenhuis babykamer enz. Verder wens ik je heel veel sterkte het zijn echt de laatste loodjes en ja ze zijn zwaar zeker als je al vroeg met klachten te maken krijgt. Ps gewoon hier lekker je hart luchten scheelt ook Liefs paula
Ik heb nu 4 jaar bi. Heb elke keer en zo nu dus ook op advies van mijn bekkentherapeut heel vervelend een bed in mijn woonkamer staan. Tegen het einde van mijn zwangerschap laat ik weer een ziekenhuisbed komen. Die mag je hier max 16 weken lenen. Het is niet alles maar zo rust je tussendoor wel meer uit
Ja hier helaas ook, nu al. Heb veel pijn en vooral 's nachts. Ik hoop dat er veel goede tips in dit topic gaan komen.
Ik heb vanaf 12 weken bi, maar met fysio en houdingsadviezen gaat het nu heel goed. Waar ik het meest aan gehad heb is mijn slaaphouding veranderen. Dus niet meer half op zij/buik slapen met een opgetrokken en een gestrekt been. Maar helemaal op je zij, met beide benen iets opgetrokken, maar je bovenste heup altijd verder naar je rug toe als de onderste heup. Snappen jullie hem? Als ik nu nog wel eens zo ga liggen als ik eerst lag, heb ik meteen weer last. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Daarnaast kan je misschien meerdere keren op een dag slapen, dan is het niet zo'n hele ruk in een keer. Maar krijg je toch je slaap een beetje. Sterkte!
Enkele tips van mijn bekkentherapeut: Niet stofzuigen Zo min mogelijk traplopen Vermijd gesloten benen, ook in bed, ga liever wat meer met je benen wijder liggen en je voeten van elkaar af gedraaid, niet naar elkaar toe Niet met de benen over elkaar zitten maar als een vent zitten Probeer niet te lang door te gaan. Weet je dat je na 10 minuten lopen meer pijn krijgt beperk het dan tot 8 minuten. Bouw voldoende rustmomenten in.
Zelfs zonder Bi Slaap ik de afgelopen tijd zo slecht. (Misschien kunnen we een nachttopic openen) hahaha. Er is eigenlijk niks dat helpt, wel als ik lang op een zij heb gelegen krijg ik zijpijn. Even rondlopen en dan weer terug liggen. Succes nog maar een paar weken
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.... Ik slaap per nacht nog max 4 a 5 uurtjes... Ik heb een dochtertje van 2,5 en ik vind het vooral voor haar zo zielig! Ik werk nog 2 dagen 3 uurtjes therapeutisch, maar ben nu wel heel blij als mijn verlof gaat beginnen 18 okt! Ik heb het aangegeven bij de vk, maar ze kunnen nu nog niks voor me betekenen. Rustmomenten creëren gedurende de dag. Nu is dit makkelijker gezegd dan gedaan met een actieve peuter en een man die lange dagen/avonden maakt op zijn werk. Misschien kunnen we elkaar hier een beetje steunen haha, want we moeten nog wel eventjes!!!! Heel veel sterkte en ik lees mee voor de gouden tip!
Gelukkig ben dus niet die enige haha dat scheelt. Alle tips doen k al. Of heb ik geprobeerd (wel bedankt iedrreen om ze even te sturen) maar helaas dus niet de goude. Ik moet ak di na de verlsosku dige dan ga ik het er over hebben want als dit wie weet tot max 42weken door moet gaan ken je me opvegen lijkt me zo hahaha. En bij elke controle heb k aangegeven van het slechte slapen dus ze weten er wel van. Je gaat er ook zo tegen op zie om je bed in te gaan. Vanacht om half 4 maar mijn huis vol dieren terug gekeken met een gevulde koek hahaha
Hier al vanaf 14 weken en inmiddels zit ik in een rolstoel en kan ik in mijn uppie zelf nergens meer heen. De nachten zijn drama maar ze zullen mij met 39 weken inleiden godzijdank (al hoop ik dat t kleintje zelf voor die tijd komt). En wat kun je eraan doen.. tja.. in mijn geval niets meer. Fysio, osteopaat, manueel therapeut.. allemaal gehad, maar die zeggen dat het geen zin meer heeft nu. De gyn zegt: enige methode is bevallen. Ik kon ook een nachtje in het ziekenhuis slapen met medicatie maar wil dat nog niet. Maar dat is dus wel een optie als je aangeeft dat je het niet meer trekt.
Hier ook vanaf week 25 bi. Werk nu ook nog maar 4 uur per dag. Het slapen gaat de ene keer beter als de andere keer. Heb ook regelmatig last van onrustige benen . Ik kan alleen maar op mijn rug slapen op mijn zij wordt niet geaccepteerd door de kleine meid . Ik doe ook de oefeningen van de fysio en die helpen redelijk maar de pijn blijft. Ik heb het voor me zelf maar geaccepteerd dat de deze zwangerschap moeizamer verloopt als bij de vorige keer en het geeft mij in ieder geval een beetje rust in me hoofd, druk maken heeft geen zin. Meiden heel veel sterkte met de laatste loodjes. We krijgen er wel iets heel moois voor terug.