Moeite met mijn buik...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CherryAyden, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Dag dames,

Op dit moment ben ik bijna twaalf weken zwanger en gister werd ik ineens wakker met een dikke buik :p ( bij wijze van spreke dan he).
    Maar ik kan er zo niet mee omgaan! Ik ben altijd best stevig geweest en heb altijd een buikje gehad. Waar ik me echt heel erg voor schaam. Ik draag ook altijd wijde truitjes, geen strakke broeken waar mijn buik overheen puilt en of ik draag meerdere laagjes. En als het moet hou ik de hele dag mijn buik in zodat het minder erg lijkt!

Maar dat kan nu dus allemaal niet meer! Mijn buik is aan het groeien, inhouden gaat niet meer. Mijn broeken kunnen niet meer dicht. Mijn buik is sowieso dikker dan hij hoort te zijn bij twaalf weken volgens mij doordat ik al een buikje had.

Ik schaam me er nog steeds voor. Ben bang dat mensen denken dat ik gewoon vet ben en er is nu niks meer wat ik eraan kan doen. Ik weet dat het nergens op slaat en dat ik moet accepteren dat ik nou eenmaal een buik krijg omdat ik zwanger ben, maar ik ben zo gewend om mijn buik weg te stoppen dat ik veel moeite heb hier aan te wennen.

Iemand hetzelfde probleem? Of heeft iemand tips?

Thanks in ieder geval dat ik even kon ventileren ;)

XoXo Cherry

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gewoon genieten meis.
    Ik heb ook altijd een buikje gehad, klein laag hangend buikje en droeg ook nooit strakke truitjes, mits ik een broek had die het verborgen hield lol.
    Nu als ik in mn lingerie loop uit de badkamer voel ik me dik haha zit tussen de oren, want er groeit gewoon een super wondertje.
    Ik hoop dat je je snel kunt neerleggen bij die gedachte.
    Ik zeg ook elke keer tegen mn man 'je vindt me dik he, ik ben lelijk he' lol slaat nergens op maar ja hormonen ;)

*knuf* sterkte meis! Komt goed echt waar:) Straks lopen we te stralen met onze buik!! :D

3. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    ik weet wat je bedoeld hoor!! ik heb van mij zelf juist geen buik(wel een aardige kont en heupen) en was daar altijd trots op..
    en nu heb ik al zo n raar bobbeltje wat je dus goed ziet in mn truitjes.. en voel ik me in een keer dik!!! is natuurlijk niet zo maar had het idee dat dit pas veeeel later zou komen, maar iedereen heeft het anders.. mn broeken zitten dus echt al niet meer..
    mn vriend zegt dan, ja je bent zwanger he, dat moet ergens groeien... maar toch, moet er erg aan wennen..
    over een paar weken kan ik me er wel aan overgeven denk ik..
    nou meid succes en geniet er gewoon van, komt vanzelf goed!!

groetjes charlie

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Denk dat als het een zwangerschapsbuikje wordt dat het gevoel ook anders wordt.
    Nu is het meer van 'straks denken ze gewoon dat ik ben aangekomen'
    Omdat je nog maar weinig ziet.

Sja we blijven vrouw en we blijven onzeker over ons uiterlijk ;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien een idee om leuke shirts te kopen waar heel duidelijk een tekst of tekening op staat (miss etam) waaruit blijkt dat je zwanger bent? En dus niet zomaar dik... Je mag trots zijn nu op je buik tenslotte!

6. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cherry,

Ik heb ook al in geen jaren meer strakke truitjes aangehad, maar ben sinds ik zwanger ben weer groot fan! Nu mag het eindelijk weer en als mensen kijken, dan kan je gewoon trots vertellen dat je zwanger bent!
    Ik heb wel al vrij snel wat buikbanden gekocht, laat ook extra duidelijk zien dat je zwanger bent en niet 'gewoon' dik!
    Het komt goed, geniet van het feit dat je een piepklein babytje in je buik hebt!

7. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hallo,

Ik moest er zelf ook heel erg aan wennen.
    Hield ook al jaren mijn buik altijd in.
    Maar ik denk nu sinds zo'n 3 weken gaat het beter.Bij mij ging m'n buik ook pas laat veranderen van ''teveel eten buik naar zwanger buik''

Hopelijk voel jij je er eerder als ik beter bij want het is een prachtig iets natuurlijk die groeiende buik.Mag je heel trots op zijn en mooi vooruit steken :).

8. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Heel herkenbaar dit,

Ik was juist voor dat ik weer zwanger werd ongeveer 35 kilo afgevallen, en super trots op mijn lichaam :D Nu weet ik dat het allemaal als ik straks weer niet meer zwanger ben, weer goed komt. Maar het is zo dubbel voor mijn gevoel, ik wilde afvallen en dat heb ik ook gedaan en nu kom ik weer aan :p

Raar hé hoe die hormonen werken.... Ik ben super trots op het wondertje wat in mij groeit maar die bijkomende kilo's dat vind ik echt jammmer ;)

Liefs!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook te dik en vond het juist super, eindelijk hoefde ik mijn buik niet meer te verbergen!

je kunt ook nog een buikband gaan dragen, dan snapt iedereen dat je zwanger bent.

ik moet mijn buik nu weer inhouden, mag hem niet meer showen. zal blij zijn als ik weer zwanger ben :D

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mezelf slank maar ik kom deze zwangerschap al snel veel aan. 12 kilo in 17 weken:( Hoewel ik nu met 70 kg nog niet zo heel zwaar ben, voel ik me nu al een olifant. Met mijn buik heb ik het minst moeite. (tot nu toe werd hij na alle3 de zwangerschappen weer mooi plat) Maar ik heb wel veel moeite met mijn bovenbenen en ..tja.. heuprollen? laat ik ze zo noemen. Ook ben ik van cup 70E naar cup 80G gegaan. Voelt ook niet echt prettig.
    Gelukkig kun je goed zien dat ik zwanger ben, anders zou ik me doodschamen.
    Een paar weken geleden toen mijn buik nog een 'twijfelbuikje' was, wilde ik zo wel roepen, als ik iemand naar me zag kijken, Ik ben niet vet hoor, ik ben zwanger!
    Tja mijn ijdelheid hè:)
    Liefs Gwen

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb het juist precies andersom.
    Ben blij dat mijn buik er nu zwanger uitziet en mensen niet denken dat ik teveel speklapjes eet hahahaha.

De troubles zullen straks wel weer komen als ik niet meer zwanger ben... ;)

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    OOoooow ja!! Ik herken dit ook maar al te goed!! Ook ik ben me altijd heel erg bewust geweest van m'n lijn (gevalletje pestverleden ;) ) Ik ben niet heel dik, maar ook niet slank..Zeg maar: mollig en klein. Dus ik hield ook altijd mijn buik in enzo..Nu is het inmiddels wel zo, dat mijn buik een echte zwangerschapsbuik is, maar op mijn heupen zie je nog altijd de vetjes zitten..

Ook kreeg ik van het weekend voor de eerste keer te horen dat ik een 'voller gezicht' had en ik heb al een bolle toet..Ach ja..over een paar weken kun je er echt niet meer omheen!!

En stiekem geniet ik natuurlijk ook van mijn groeiende buik, ik ben heel blij mety het wonder dat zich daar aan het ontwikkelen is en zou het voor geen goud willen missen!!

13. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik had precies hetzelfde. ik heb een maatje meer en verbloem altijd mijn buik. strakke truitjes vermijdt ik. Maar ik had zodra mijn buik begon te groeien dat nog steeds, maar toen het duidelijk een zwangere buik werd was ik trots en draag ik juist strakke shirts

geniet ervan

14. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben ook breed gebouwd, maar had nooit een buik, dus bij mij was het en is het soms nog steeds eh ok...maar waar zit die baby dan?

Dus al het beetje buik wat ik kan ontdekken benadruk ik :D

En denk dat als je leuke buikbanden koopt en om je buik heen doet en iedereen kan zien dat je een babytje draagt het al een heleboel scheelt, want een buik MAG en is MOOI als je zwanger bent.

Dus meid gewoon trots wezen hoor.

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ja jullie hebben ook allemaal gelijk! Ik moet er ook van gaan genieten. Maar is zo lastig! Ga gewoon een mantra verzinnen en die elke dag twintig keer in de spiegel zeggen:
    ''Je bent zwanger je mag een dikke buik hebben'' :p:p:p

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Herkenbaar! :)

Ik ben altijd zo trots op mn slanke lijf en doe daar veel moeite voor. Nu gaat mn buik groeien, maar het is nog lang geen overduidelijke zwangerschaps-buik. Voor mn gevoel is t gewoon 'dikkig', en dat is best wennen! Ook wat kleding betreft vind ik t lastig, jurkjes zijn leuk maar broeken niet...dan krijg ik echt zo'n buikje, alsof ik gewoon teveel gesnoept heb! ;)

Pffff...tis ook nooit goed he. Denk dat we er maar gewoon aan moeten wennen. ;)

17. jonibra

jonibra Niet meer actief

hihi klinkt heel erg bekend.
    Ben zelf van kleins af aan behoorlijk stevig geweest en pas sinds een jaartje of 3 gewoon in maatje 36 dus hardstikke trots.
    Bij mn vorige zwangerschappen groeide mn buik redelijk langzaam (en bij de eerste was ik nog behoorlijk stevig van mezelf) maar bij deze zwangerschap(de 3e en erg vlot op de vorige) ging het allemaal veel sneller en had ik al vanaf een week of 6 een buikje (beetje ik heb teveel gegeten buikje hihi) heb dus al die tijd hele wijde truien gedragen met het smoesje dat ik het zo verschrikkelijk koud had blablabla;)
    Nu iedereen het weet en het echt al een behoorlijk zichtbaar buikje is doe ik zodra ik de deur uit ga echt bewust een buikband om en heb ook zo'n schattig belletje.
    Nu ziet iedereen dus echt wel dat het een buikje van de zwangerschap is en ben ik er alleen maar hardstikke trots op.
    Als je nog geen buik hebt waar je een buikband om wilt/kunt doen mischien leuke shirtje's kopen met een text als: ik ben NIET dik!!! Ik ben ZWANGER!!! ofzo?
    En probeer lekker te genieten van je buik... bij mn vorige zwangerschap miste ik m na de bevalling heel snel alweer hihi

Liefs mij

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat de beste tip inderdaad is: ga kleding dragenw aaruit duidelijk blijkt dat je zwanger bent!

Ik ben op zich wel blij dat nu sinds een kleine week eindelijk een beetje zichtbaar wordt dat ik zwanger ben. Maar ik kan ook met weemoed naar beneden kijken en aan die strakke plank denken die vroeger onder mijn borsten zat. ;) Ik ben er nog niet van overtuigd dat ik de ooit weer terug zie.

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook een stevige tante, en een dikke buik voor 9 weken, echter ik ben er trots op.....heb er lang op moeten wachten om weer zwanger te zijn, dus de hele wereld mag het zien....mijn kleding past me al vanaf week 7 niet meer, dus draag lekker makkelijke positiekleding....

Deel Deze Pagina