Cadeautje van de basisschool: hoofdluis. :’( Heb het haar zondag en gisteren gewassen met Dimeticon (prioderm) shampoo en uitgebreid gekamd in nat haar met cremespoeling. De luizen zijn weg, maar ik blijf van die minuscule witte puntjes zien. Ze zijn zo klein dat de netenkam ze niet eens allemaal meepakt. Daarbij hebben wij ook veel en lang haar en ik weet gewoon niet hoe ik die stipjes weg krijg. Ik zit er bijna tegenaan om de haren van mn dochter kort te knippen terwijl ze het zo mooi lang (tot haar billen) heeft Heeft iemand nog tips?
Blijven kammen. Als er nog levende luizen in zitten, worden de eitjes vanzelf groter en pakt de kam ze op een gegeven moment wel. En als de neten ook dood zijn blijven ze klein en kan je twee dingen doen: Met je nagels verwijderen, of lekker laten zitten en dan groeit het er vanzelf wel uit.
Welke netenkam gebruik je? Hier de Assy, daarmee verdwenen de neten nagenoeg allemaal ook. De rest verwijderde ik dan nog tussen mijn nagels.. maar wat een drama is dat luizengedoe
Ja assy pakt ze wel idd, maar is wel een naar gevoel vind ik zelf. Had het ook eens geprobeerd toen dochter klaagde en je wordt er niet vrolijk van, maar goed, werkt wel. Hier heeft dochter ze net ook weer gehad. Wat een gedoe. Denk dat we op tijd waren, slechts 2 luizen kunnen vinden en een paar neten en daarna niks weer. Knippen is niet nodig hoor. Hier ook een dochter met lang haar tot op haar kont en ik was zelf heel bang ze te krijgen ivm héél dik haar, maat tot nu toe gelukkig nog niet (afkloppen).
O echt verschrikkelijk Vond zelf de luizenkliniek erg handig. Je kan daar een kit kopen of laten doen. Voor het stadium daarna, luizen schijnen niet van tea tree te houden. Je kan enkele druppels aan je haar verzorging toevoegen of in de kragen smeren om ze buiten de deur te houden.
Witte stipjes een stukje van de hoofdhuid af zijn waarschijnlijk lege eitjes. Nog gevulde eitjes zijn een beetje donkerder en zitten dicht op de hoofdhuid. Hier behandelde ik met Nyda en dan een keer extra, ik geloof dat ze aanraden om 1 behandeling te doen en dan 14 dagen weer - ik deed het na 7 dagen weer en daarna nog eens na 7 dagen. Ondertussen kammen met de kam van Assy. Na 1 behandeling met Nyda al niks levends meer gezien, de tweede en derde behandeling waren dus om die neten ook echt kapot (en eruit) te krijgen.
Assy en genoeg anti klit spray begreep ik. Ik ga morgen zitten voor een uitgebreide controle slag. Bij ons op school is t nu ook gesignaleerd. Heb nog een volle fles kruidvat antiklit spray, moet vast goedkomen. Soppen we er later wel weer uit.
Het haar plukje voor plukje napluizen en elke neet er tussen je nagels uittrekken. Tuurlijk ook behandelen ed. Maar hier werkte het uiteindelijk het beste door je er elk stuk voor stuk uit te halen, tijdrovend helaas. Maar na een paar dagen waren ze er wel vanaf.
Hier begin dit jaar luizen gevonden bij onze dochter. Ze heeft half lang haar, tot haar schouders ongeveer. Heb een kit gekocht van arkopharma, 1x gebruikt en na de behandeling heb ik niks meer gevonden. ben ook niet heel erg opzoek gegaan naar neten. De dagen erna af en toe nog gekamt, maar niks meer gevonden. En na zoveel dagen de behandeling herhaalt, want mochten er nog wel neten uit zijn gekomen dan worden die dan gedood.
Ik heb de laatste keer Nyda gebruikt. Na 1 behandeling nog 1 verdwaalde levende luis gevonden, daarna niks meer. Wel nog blijven kammen en voor de zekerheid na een ruime week nog een keer Nyda gebruikt.
Wat al eerder gezegd is: volle eitjes zijn een beetje zandkleurig/lichtbruin, witte zijn al leeg. Je moet blijven kammen met een metalen kam (geen plastic want die werkt niet) en het haar goed in de conditioner zetten. Je kan de neten ook met je nagel weghalen als je er nog een paar ziet.
Ik gebruikte Nyda toen hier hoofdluis in huis was. En dan kammen met een metalen kam. Wat ik goed vond werken was een verbandgaasje op de kam schuiven. Gewoon de kam erdoorheen prikken zegmaar en helemaal erop schuiven. En dan kammen, kammen, kammen. De luizen en neten bleven dan ook aan het gaasje hangen. Succes ermee, want het blijft gewoon een rotklus
Wat nog beter helpt met kammen i.p.v. anti klit spray is haar nat maken en crèmespoeling er in masseren. Vervolgens kind even lekker een handdoek omslaan/badjas aan en kammen maar met de Assy. Daarna alles uitspoelen, is het haar ook weer lekker zacht.
Licener shampoo is ook een goede. Duur, maar het werkt als een tierelier. Daarna nog met zo'n kam van Assy regelmatig door de haren gegaan, maar niets meer gevonden.
Mijn oudste dochter heeft een aantal keren luizen gehad en ik haalde de neten ( witte neten zijn overigens lege eitjes) eruit met mijn nagels. Vaak conditioner gebruiken en uiteindelijk was ze er dan wel vanaf. Gedoe met die luizen altijd. Ik heb ook weleens een plukje weggeknipt, viel toch niet op in zo'n volle bos haar.
Azijn lost de lijmstof van de neten op. Gewoon azijn iets aanlengen met water, laten intrekken en kammen. Bij mezelf heb ik het toen puur erop gedaan, alufolie erom gewikkeld en een half uur laten trekken en toen kammen en wassen
Kammen, kammen, kammen. Onze tweede had na de meivakatie luizen, heb twee weken dagelijks gekamd en toen waren ze weg. De week daarna ontdekte ik bij onze oudste ook 6 luizen, bij haar was ik iets minder consequent met kammen, heeft daardoor wat langer luis gehad
Bedankt voor alle tips! Fijn om te weten dat ze in ieder geval leeg zijn. Bij mn dochter is alles weg, maar bij mezelf zie ik ze nog wel. Vindt het zo moeilijk om het bij mezelf te doen, kom er niet goed bij. Ga in ieder geval die andere kam kopen
Is alleen voor het kammen makkelijker, maar zelf zou ik dan sowieso ook een product met dimethicon erbij gebruiken, dat doodt meteen ook alles wat aanwezig is. Hier heel goede ervaringen met nyda. Na 1x gebruik nooit weer iets levends gevonden. Ik ben ook als de dood haha, maar dochter heeft het (als enige) al 2 keer gehad pff