Hongersignalen rond 6 mnd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik merk dat ik deze niet meer goed opvang. Sinds ze ziek is geweest (2 wk geleden) drinkt ze alleen nog maar kleine beetjes. Ligt ook aan mij, ik ben bang dat ze te kort komt en leg haar dus steeds maar weer aan. Ze drinkt nu voor en na elk slaapje en soms nog ertussenin. Ook 's nachts komt ze voor een paar slokken en wel weer elke 2 uur zo'n beetje :(

In de box ligt ze steeds met veel moeite te kruipen en doen, inclusief veel gepiep, gekreun en gefrustreerd gesnik. Het is erg lastig om daar doorheen honger te zien. Een vast schema hebben we niet, wel slaapt ze een of twee keer lang en een of twee keer kort meestal. Regelmaat van slapen drinken spelen doen we ook niet meer omdat ze vaak nog geen honger heeft dan.

Ze groeit goed, is lang maar ook lichter dan gemiddeld maar volgt wel haar eigen lijntje. Ik heb voldoende melk volgens mij.

Voedden jullie nog op verzoek op deze leeftijd? Wat waren de hongersignalen? Zal er een vaste volgorde in, bijv altijd drinken voor of na het slapen?

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Lastig! Vooral als je bang bent dat ze tekort komt.

De hongersignalen hier zijn heel duidelijk: echt smakken en hamnhamnhamn-geluiden. Als ik haar dan oppak valt ze me zo ongeveer aan: staart mijn shirt in en trekt deze dan naar beneden:).
    We hebben hier ook geen ritme of volgorde met eten en slapen. Ik voed op verzoek, dat is meestal zo om de 3 uur. Regelmatig wil ze iets eerder en soms laat ze er iets langer tussen.
    's Nachts krijgt ze wat te drinken als ze zich niet laat foppen door een speentje en een aai. Ze gaat dan niet smakken en maakt dan niet die geluiden. Waarschijnlijk is het dan meer mama-honger hier dan echt honger.

Hopelijk heb je hier iets aan.
    Succes!

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft ze gewoon al heel lang geen honger meer gehad... Omdat ze meer op mijn verzoek krijgt dan iets anders!

's Nachts werkt aaien niet, en een speen heeft ze nooit gemoeten. Maar ook dan meer mamahonger denk ik ja.

Hoe doe je het overdag met slaapjes? Zo te horen krijgt ze wel tussen elk slaapje een keer de borst.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.001
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ik vind de hongersignalen ook moeilijk om te zien, inderdaad gaat mijn zoontje soms hamnhamnhamn roepen, dat is wel een bekende! Maar smakken heeft hij echt al heel lang niet meer gedaan. Ik maak me ook steeds zorgen of hij wel genoeg drinkt en leg hem dan maar weer even aan.
    Soms zit hij bij me op schoot te spelen en dan ineens zie ik m naar mn borsten kijken (zo'n beetje scheel kijken heel schattig) en dan komt er voorzichtig een handje op mn borst :) Dan is het wel duidelijk wat hij bedoelt :)
    Ook geef ik hem voor zn slaapjes de borst, dan issie lekker moe en niet zo afgeleid door de dingen om m heen en dan gaat ie ook lekker rustig slapen. Maar helaas wil ie maar 1 a 2 slaapjes overdag, dus dat is niet genoeg borst om de dag mee door te komen.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou hamnhamnhamn heb ik nog nooit gehoord geloof ik, maar ik ga erop letten :) Sowieso maar wat langer wachten met aanbieden, dan merk ik misschien ook beter het verschil tussen honger en niet.

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ja, ze krijgt inderdaad tussen de slaapjes de borst, maar geen vast ritme van slapen-eten-spelen-slapen. Soms wil ze direct drinken, een andere keer eerst spelen en pas voor het slapen weer drinken.

Ik ben benieuwd als je wat langer wacht of je de signalen kunt opmerken. Misschien drinkt ze als ze er wat langer tussen laat ook meer in 1x.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, dat is het idee, want het is behoorlijk slopend zo, en ook wel frustrerend ('s nachts) :(.

Ze is alleen ongelofelijk afgeleid aan de borst. Ik zou echt bijna flesjes gaan geven, want uit het flesje drinkt ze wel door nl.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kan het niet zijn dat je haar te vaak aanlegt, dat ze daardoor geen honger heeft en daardoor afgeleid is tijdens het drinken?

Ik zat rond die leeftijd ook nog op voedingen om de 3 uur maar ik voedde toen uiteindelijk meer op mijn verzoek, ik ben er meer tijd tussen gaan laten en dat ging prima (was wel iets later hoor, na de start van bijvoeding) en toen bleek dat ze helemaal niet zoveel voedingen nodig had als ik toen dacht dat ze nodig had.

En hongersignalen pfff die zie ik eigenlijk al maanden niet meer :). Ik voed op het moment op vaste tijden maar goed, hier krijgt ze er vanalles naast, dus ze zal niet snel tekort krijgen.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja zeker, ik denk ook dat dat het probleem is, te vaak aanleggen. Als ze flesjes krijgt (omadag, kdv) zit ze op zo'n 6 voedingen, hoewel ze daar ook de flesjes met tussenpozen leegdrinkt, in 2x meestal, met soms 10 of 30 minuten ertussen zeg maar. Als ze met mij thuis is drinkt ze soms wel 3x een beetje in een wakkere periode.

Deel Deze Pagina