Hoe goed uit de borst laten drinken!!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bigkizzzz, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo

Ik ben 2 weken geleden bevallen van mijn tweede kindje. Bij nummer 1 heb ik tot 6 maanden volledig bv gegeven en tot 9 maanden afgebouwd. Ik voeden wel altijd met tepelhoedje ivm kloven en het steeds van mijn tepels zakken en dan zoog hij opeens op het puntje Auw! Nummer 2 heeft een hele moeilijke start gehad. Met 38 weken geboren een echte Hollandse jongen van 53 cm en 4100 gram. Helaas bleek binnen 24 uur zijn bloedsuiker erg laag te zijn. En hij kreeg een infuus met glucose. Na nacht 1 werd het erger hij had ademhalingsproblemen ondersteuning nodig. En kreeg kunst voeding via een sonde. Zelf kopfte ik en alles wat ik kolfde kreeg hij via sonde. Al snel kwam er de antibiotica bij. En daarna ging het stukken beter met hem . Dag 3 heb k hem aangelegd maar met wegen dronk hij telkens te weinig. Bij dag 5 moest hij minimaal 60 cc drinken om van zijn glucose infuus af te mogen. Dit haalde ik niets eens met afkolven. ( Ik ben veel bloed verloren 2,3 liter, dus het kwam ook niet zo snel opgang) ik wilde dat hij niet langer vanuit de sonde werd gevoed omdat hij dan niet beter wist dan ik hoef niks te doen voor mijn eten. Wel telkens aan de borst, wegen en dan bij voeden. Na lang proberen had ik de oplossing haberman mini speen en ja hij dronk en we mochten naar huis. Nu is het probleem dat hij héél langzaam drinkt. Half uur over 90cc op stand 2. Harder gaat niet want dan loopt t er langs. Aan de borst ( met tepelhoedje zonder lukt niet dan kan hij mijn tepels niet pakken) loopt er heel veel bv op mijn arm en zijn schouder. Ik voel dat hij veel uit mijn borst heeft gedronken maar dat is dus uit zijn mond gelopen. Met het gevolg dat hij dus niet vol zit. Hoe zorg ik ervoor dat hij sneller ( hij valt echt in slaap met drinken fles of borst komt door zijn slechte start) drinkt en zijn Voeding door slikt?

2. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Niemand die kan helpen?

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Door vakantie zie ik je bericht nu pas, sorry :(
    Hoe is het nu?
    Het kan zijn dat je kindje melk laat lopen doordat het tepelhoedje niet helemaal goed zit, je kindje niet lekker is aangelegd (veel ruimte) of doordat het geen goed vacuüm kan creëren. Dit laatste zou ik even laten beoordelen wanneer je op controle gaat, of bij consultatiebureau of door een lactatiekundige.

Een half uur over een voeding doen is niet heel ongewoon. Mag aan de borst ook, dus aan een flesje ook.

Deel Deze Pagina