Borstweigering,.....wat nu? welke kolf?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sam silver, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam silver

2 jan 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn dochtertje bij 2 weken te weinig was aagenomen kreeg ik het advies van het consultatiebureau om haar naar elke voeding met de fles bij te voeden (60cc).
    Het is mijn 4e kindje, mijn andere kinderen hebben allemaal minimaal 1 jaar zonder problemen borstvoeding gehad.
    Ik heb gewoon dit advies aangenomen en wist niet wat voor risico's ermee gepaard gingen.

Wij wonen in het buitenland en waren voor de bevalling weer in NL. bij 3 weken zijn we weer terug gegaan
    Helaas deed ze na een tijdje moeilijk bij de borst en ik wist niet gelijk waarom. Uiteindelijk drong het tot mij door dat ze de fles gewend was.
    Het werd steeds moeilijk om haar de borst te geven. Uiteindelijk pakte ze elke keer maar een paar minuten en nu pakt ze de borst helemaal niet meer.
    Mijn melkproductie is ook erg achteruit gegaan.

Ik probeer nu met mijn handen te kolven, en krijg er steeds tussen de 10 en 20 cc in totaal uit. Dit verzamel ik een geef het 1x per dag in 1x.
    Ik wil heel graag weer borstvoeding geven maar vrees dat het niet meer mogelijk is.
    Op zn minst wil ik dan volledig kolven zodat ze dan toch mijn melk kan krijgen.

Ik woon in het buitenland en hier heb ik geen electische kolf gevonden.
    Onze familie komt over 5 weken naar ons op vakantie en zouden een elektrische kolf voor mij mee kunnen nemen .
    Ik weet alleen niet welke kolf er voor mij dan het meest geschikt is zodat in volledig kan kolven, in de hoop dat mn melkproductie weer goed terugkomt en mijn dochtertje weer volledig borstvoeding kan krijgen, als het niet live kan dan gekolft.

Ik neem het het consultatiebureau erg kwalijk dat ze me niet hebben ingelicht over mogelijke borstweigering zodra je de fles erbij gaat geven.

Mijn dochtertje is inmiddels 11 weken.

Welke kolf is voor mij aan te raden?
    Hoevaak en hoe lang kan ik het beste kolven? Nu met de hand en straks electrisch.
    En kan ik haar nik wel het beste elke voeding de borst proberen aan te bieden? Ze moet er alleen helaas niks meer van hebben.

Ik hoop graag wat adviezen te kunnen krijgen.

Vriendelijk bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

sorry, door vakantie zie ik je bericht nu pas. Je kunt heel goed met de hand kolven inderdaad. Houd verder je kindje dicht bij je. Eventueel kun je proberen of je kindje met een tepelhoedje wel aan de borst zou kunnen drinken: dan hoef je minder na te kolven.

Om alle voedingen te kolven heb je een dubbelzijdig elektrische kolf nodig, dat is sneller en stimuleert beter, waardoor je voeding langer in stand wordt gehouden.

Wanneer je tepelhoedjes of een kolf laat meenemen, meet dan even de dwarsdoorsnede van de tepel op. Soms heb je namelijk een groter borstschild nodig dan standaard. Hier kun je bij verschillende kolven verschillende maten in krijgen. Een heel goede site met goede antwoorden is moedermelknetwerk.nl Kijk in het land waar je woont of en een la leche league groep actief is, dat kan ook veel helpen!

Succes!

Deel Deze Pagina