Hoe goed voorbereid ga jij op stap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zxcvb, 12 mei 2025 om 10:07.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.127
    14.857
    113
    Vrouw
    Dat vraag ik mezelf zomaar opeens af na het lezen van het bericht dat de haringvlietbrug 5 uur lang in storing stond. Waardoor mensen urenlang stil stonden en geen kant op konden.
    En het is al de zoveelste keer dat de brug in storing was.

Als wij naar familie gaan (meesten zijn binnen het uur aan te rijden) nemen we eigenlijk niks mee. Geen flesjes water, niks.
    Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan. Nu heb ik ook zelden flesjes water in huis, dus zou ik ze voor zulke momenten dan speciaal moeten gaan kopen.
    We zijn uit de kleine kinderen, maar ook toen we kleintjes hadden hebben we nooit veel extra's meegenomen.

Ik zou het toch best vervelend vinden als ik bij familie op bezoek ben geweest en met een half uurtje denk thuis te zijn en dat wordt dan opeens 5 uur later.:confused:

Neem jij wel dingen mee voor zulke gevallen?

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.093
    1.082
    113
    Wij hebben altijd een tas in de auto liggen met een paar vesten/jassen, fleecedekentjes, een paar flessen water, een pak billendoekjes, wat muntgeld, een paar vuilniszakken. Vroeger ook luiers en een complete set kleding voor de kinderen, maar dat doen we nu niet meer. Eten heb ik ook niet standaard in de auto liggen, maar wel als we verder weg gaan dan 100 km ongeveer. Maar goed, dat is dan meestal een dagje uit, dan nemen we sowieso wel meer dingen mee.
    In de standaard EHBO-pakketjes zit ook een isolatiedeken, en we hebben veiligheidshesjes in de kofferbak liggen. Dat is het wel zo'n beetje.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.738
    2.419
    113
    Uh, niet echt goed voorbereid over het algemeen. Er liggen altijd wel wat pakjes sultana of andere koekjes in de auto (alhoewel ik niet weet hoeveel dat op het moment nog is), maar drinken hebben we eigenlijk nooit bij ons. En er zijn weleens keren dat ik denk, het zou handig zijn als we het bij ons hadden. Al is het maar dat iemand ineens een vreselijke kriebel in de keel krijgt ofzo. Maar ik denk er dus nooit aan om het mee te nemen. Achterin liggen wel een paar dekentjes en hesjes (voor ieder 1) en een ehbo-set liggen ook standaard in de auto.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Heb standaard ehbo setje en hesjes (voor ieder 1) in de auto. En we nemen altijd wel luiers en reservekleding mee.

Eten en drinken alleen bij dagjes weg.

Maar drinken en eten op kortere stukken niet echt. Dus als we 5 uur stil kwamen te staan zou dat wel balen zijn.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.709
    113
    Jas is altijd mee, en flesje water en een ehbo kit. Verder weinig. Mijn man stond laatst 4 uur stil in de file na het werk, Hardstikke honger natuurlijk en moest nodig plassen

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Steevast verschoningsspul voor R (3),
    extra set kleding voor G (jurkje,onderbroek), tshirt en vest van mn man (die kan ik ook aan zei t wat maten te groot). Wat toiletpapier (half rolletje), zakjes en ziplocks

Ik heb een rugtas met overnachtingsspul voor mij in mijn auto sinds dat het kantoor verplaatst is. Ook cup a soup, oploskoffie etc in, mocht er een grote productiestoring zijn dan heb ik wel een hotel vlakbij maar de keuken zal waarschijnlijk dicht zijn. Ik ben behoorlijk nachtblind en een cylinderafwijking die snelheid inschatten bijv lastig maakt dus ik stap als ik afgegaard ben ook echt niet meer in de auto, zeker niet in t donker.

Standaard water in de auto (2× 1L barleduc pak geen fles, in een donkere tas), dextro, siliconenrietjes. Tiewraps, ducktape, spanband spul

Zakmes altijd op zak (multitool), ehbo doos, deken, blussertje, hesjes voor iedereen, paraplu en noodponcho's voor iedereen (sinds dat ik een gezin in de zomer in stroooomende regen naast de snelweg zag wachten op de ANWB).

Sleepkabel, accukabels etc ook gewoon nog. In de winter ligt er nog een winterpakket in (handwarmers, waxinelichtje, stormlucifers extra deken (zo'n foeilelijke wollen))

Worst case scenario kan ik vaststaan op de snelweg bij een calamiteit en warme koffie maken of een cup a soupje/noodle soup regelen.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.903
    18.697
    113
    Vrouw
    Er liggen dekens in de kofferbak en een ehbo kit.
    Verder neem ik vrijwel altijd iets te drinken mee.. dat is iets wat mijn vader altijd tegen mij zei toen ik nog thuis woonde en ik wegging met de auto.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.320
    28.501
    113
    Ik zit nog in de kleine kinderen (en een special needs kind) waardoor ik altijd eten, drinken, toilettasje, droge onderbroeken, petten, billendoekjes, zonnebrand, oplader, plastic zakjes, koptelefoon en wat nog meer, mee heb. Achterin de auto liggen ook altijd 2 flessen water, fleece dekentjes en een tas met een handdoek, extra kleding voor de kinderen, en vesten voor mij en man.

Als we 5 uur vast staan ergens dan overleven wij het wel, haha

9. Crazyplantlady

Crazyplantlady Actief lid

23 apr 2025
    105
    93
    28
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik denk dat ik er uit mezelf niet aan gedacht zou hebben, maar mijn man die is daar wel heel goed in. Ik weet dus niet beter dan voorzorgsmaatregelen.
    - een klein kratje in de achterbak met: flesjes water, veiligheidshesjes, ehbo koffer en los een fleecedeken.

Als ik wegga (dus verder dan ons kleine stadje zelf) dan heb ik altijd een dopper met water bij (en kinderen hun eigen fles) en wat koekjes oid in de tas.

10. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.297
    4.300
    113
    Vrouw
    Niet voor kleine stukjes op de standaard dingen na, zoals EHBO kit, hesjes etc.

voor wat langere ritten nemen de kinderen altijd hun fles mee en ik vul een grote fles water. Ik heb ook standaard bekers in de auto.

in de tijd dat we een hond hadden had ik standaard, ook op kleine ritten een meeneem waterbak plus water voor de hond bij me

11. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.920
    1.508
    113
    Vrouw
    Wij hebben een verbandtrommel in de auto. En dat is het wel.
    Als we wat verder rijden, hebben we allemaal een fles water (Dopper of rvs fles gevuld met kraanwater) en een jas of vest mee, maar verder ook niet.
    Zo'n monsterfile is wel uitzonderlijk. Dan maar een keer honger of dorst onderweg. Elke keer van alles meenemen in de auto vind ik te veel gedoe.

mutskuh en Mamafiets vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.623
    31.132
    113
    Vrouw
    In de auto ligt standaard, veiligheidhesje, ehbo, dekentje, basic gereedschap en wat flesjes water.

Voor daguitjes nemen we mee wat we die dag denken nodig te hebben. En dat is natuurlijk helemaal afhankelijk waar we heen gaan.
    Voor langere autoritten is er snoep, snoeptomaatjes of andere snackgroente. En extra flesjes water.
    En schermpjes met offline spellen.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    #13 Damay77, 12 mei 2025 om 11:57
    Laatst bewerkt: 12 mei 2025 om 12:02
    Jaren geleden kon ik niet van m'n werk terug naar huis omdat de snelweg urenlang stil stond ivm sneeuw. Tijd later hebben mensen uren stil gestaan jn de zon. Sindsdien ben ik voorbereid.

Tijdje terug nog de A2 dicht en stond deel van plaats hier verderop helemaal stil. Mensen moesten bij bewoners aanbellen om te plassen en buurtbewoners deelde drinken uit. Zal je gebeuren...

Ik heb standaard dingen in m'n auto liggen
    - oplaadkabel telefoon
    - powerbank
    - deken + zo'n zilverdeken
    - 2 liter fles water
    - iets te eten wat lang houdbaar is. Crackers en repen
    - Druivensuiker
    - jas voor wanneer ik auto uit moet
    -.paraplu voor als ik pech heb en in de regen, sneeuw of felle zon moet staan.
    - waxinelichtje met aansteker om auto tijdens lang stilstaan in kou snel op kan warmen.
    - altijd vrij volle benzinetank zodat hij nog een tijdje aan kan blijven voor de airco of verwarming/te voorkomen dat hij in een file ook nog eens uit zou vallen.

Ik werk in de zorg en heb altijd wel incontinentiemateriaal in m'n auto liggen. Dus bij hoge nood/urenlang stilstaan kan ik die in m'n broek proppen en plassen:D
    Oh, babyluier volstaat ook prima. Weet ik uit ervaring:oops: moet je wel iets gedoseerder plassen anders stroomt hij over voordat het opgenomen is:roflmao:

Jo79 vindt dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    Dat gooi je eenmalig in een tas of kratje en klaar. Niks geen gedoe. Een paar uur in de volle zon stilstaan zonder eten of drinken wil je echt niet hoor. Geloof me

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    824
    441
    63
    Ik heb standaard 2 flessen water, koekjes, luiers, billendoekjes, paraplu en een deken in de auto liggen. Ook ligt er achterin nog een EHBO koffer en plastic zakken (voor bijvoorbeeld hoge nood of voor het opruimen van kots, dat is een keer gebeurd midden op de snelweg, en alleen een lege parkeerplaats in de buurt).
    Ik ververs elke week de flessen water en check bij ritjes langer dan 30 minuten of er nog voldoende eten in de auto ligt.

Ik werk op 50 minuten rijden met vaak files. Dus ik wil voor mijzelf altijd voorin wat eten en drinken hebben liggen voor de lange files (duurt soms wel 1,5 uur) op de ring Utrecht..

Die tip van de luier ga ik onthouden voor als het ooit echt nodig is, nooit aangedacht

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.358
    36.215
    113
    Niks. Alleen een verbandtrommel. Gaan we op vakantie of een uitje verder weg, nemen we sowieso wel vaak wat flesjes water mee, maar ligt niet standaard in de auto.

17. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    478
    517
    93
    Er ligt een oplader in de auto voor de telefoons.
    Verder heb ik sowieso altijd wel iets te drinken in de auto liggen en in mijn handschoenkastje ligt vol met snoep aangezien ik altijd snoep in de auto :roflmao:
    Billendoekjes en vuilniszakken liggen er ook standaard.

18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.191
    3.830
    113
    Wij nemen meestal wel wat water mee. Meestal heb ik m'n rugzak wel mee waar nog wel een meeneemkoekje in zit. Ehbo-koffertje ligt standaard in de auto. Dus 5 uur in de file zouden we wel overleven :)

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.508
    14.008
    113
    Vrouw
    Wij hebben standaard een ehbo koffer, dextro, usb oplaadkabels voor het hele gezin, een wc rol en een plastuit in de auto liggen.
    Verder nemen we eigenlijk altijd een flesje water mee in de auto, zelfs bij ritjes van 10 minuten. (Komen vaak in zuid Europa en daar wordt dat echt geadviseerd, ondertussen hebben we deze gewoonte onbewust naar Nederland meegenomen).
    Met een beetje geluk liggen er nog wel ergens wat voorverpakte koekjes, een voetbal en dropjes in de auto.
    Dus die 5 uur file zouden wij wel doorkomen, al dan niet mopperend...

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    We hebben een peuter.
    Verhongeren zullen we niet.
    Als we zijn autostoel omkiepen en schudden kunnen we onze honger stillen met oude rozijnen, afgelikte ligas, dropjes met pluis etc.
    Alleen dorst zullen we krijgen;)

KleineLai en NiVa0230 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina