Hoe goed voorbereid ga jij op stap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zxcvb, 12 mei 2025 om 10:07.

1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.904
    5.226
    113
    Home
    Ik heb in de kofferbak altijd flesjes water
    Paar fleecedekentjes en een EHBO doos

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.023
    3.672
    113
    Heb vanalles altijd mee maar de afgelopen weken dacht ik wel weer dat ik wat moet aanvullen.
    Maanden terug was er eens een bermbrandje, waarvoor de brandweer kwam iemand had al 112 gebeld brandde wat op meerdere plekken. Ik reed daar langs en ben gestopt want wist dat ik 2 liter flessen water bij mij had. Dus wij dat erover gooien incl de volle doppers die we bij ons hadden. Brandweer kwam het nog ff nablussen want je zag dat het nog dicht bij de grond zat.
    Nu denk ik ik moet weer waterflessen meenemen.
    Als wij een dag weggaan heb ik altijd voor die kids vanalles mee merk nu wel dat de oudste wat ouder word dat ik het iets minder snel meeneem.
    Maar is wel een idee om ook wat meer eten en drinken mee te nemen standaard in de auto te leggen.

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.233
    4.461
    113
    Vrouw
    Ik heb een hoop standaard in de auto. Komt ook deels door mijn werk, waardoor een bouwhelm, veiligheidsjas, zaklamp en ehbo koffer bijvoorbeeld verplicht zijn altijd mee te hebben. Dus achterin mijn kofferbak staat een kratje waar bijna alles in zit.

Standaard
    - 6 flesjes water
    - doos tissues
    - doos liga/Sultana & rol maiswafels
    - veiligheidshesjes
    - ehbo trommel
    - handen wassen gel
    - tampons
    - borstel + elastiekjes
    - luiers + billendoekjes
    - snoeten poetsers
    - vuilniszakken
    - rol wc papier
    - deken
    - paar werk handschoenen
    - rol duct tape
    - 4 festival poncho's
    - draagzak
    - reserve bril
    - 25 euro contant geld
    - opgeladen powerbank

Als de kinderen mee zijn, gaat ook de luiertas mee. Daar zit altijd 2 knijpfruit, een doosje met soepstengels en maiswafels, en een potje Olvarit in.

Als ik verwacht dat we langer dan 30 minuten onderweg zijn, gaat er ook voor iedereen een herbruikbare fles met drinken mee. Als bijvoorbeeld op visite bij schoonouders, ergens wat langer moeten winkelen of op de koffie bij vrienden oid, gaan er vaak nog wat krentenbollen mee. Want dan rijden we terug en heeft er altijd wel iemand honger, ongeacht dat we net gegeten hebben.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.983
    15.021
    113
    Ik heb de 1L verpakkingen omdat ik die makkelijker wegprop in de lading.ligt bij mij in de achterbak donker verpakt dus komt geen direct zonlicht bij, warmte uiteraard wel. Vooralsnog geen issues mee gehad, het zal de max houdbaarheid allicht niet halen maar ik wissel ze om voor nieuwe wanneer de wintersets erbij komen. (Of indien gebruikt, vervang ik ze). Half jaar- jaar was geen probleem.

Plastic flesjes als backup in je auto beviel me minder goed, dat geeft een gore smaak na verloop van tijd en met direct zonlicht er op ook geen succes doorgaans. Die smaak was mn voornaamste reden om naar de pakken over te gaan.

Bij afstanden heb ik ook ander drinken bij me, dat water achterin is enkel voor nood/calamiteiten

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben allemaal een dopper voor in de auto, als we wat langer weggaan vullen we die.
    Ik maak me dan weer meer zorgen om de wc. We hebben een keer in Duitsland 4 uur in de file gestaan en toen na afloop strompelde ik echt huilend de wc’s binnen. We stonden de hele tijd op de middenbaan met vrachtwagens naast ons, echt niet dat ik tussen die wielen durf te gaan zitten:oops:

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.149
    14.891
    113
    Vrouw
    Oh de horror!
    Dat lijkt me nog erger dan geen water...

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Normaal gesproken heb ik niks bij me. Mijn man heeft meestal wel een bakje snoepjes in de auto liggen, maar zelfs dat heb ik niet. Ik hoef op een rit van een half uur of een uur ook niets te eten of te drinken te hebben.

Alleen als we echt een dagje weggaan of zo, dan neem ik wel eens een flesje water mee en een appel of zoiets. Maar ja, die is dan aan het eind van de dag ook op. Zo'n onverwachte file van 5 uur zou hier dus wel een beetje vervelend zijn

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.248
    23.352
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet erg voorbereid... :|

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.149
    14.891
    113
    Vrouw
    Ik ook niet en ik denk dus dat als we wel flesjes mee gaan nemen op zulke ritten dat ik het alleen naar een hoop gedoe vind en dat ik er uiteindelijk mee stop.
    Want tja, hoe vaak gebeurd het nou echt dat je in zo'n monsterfile terecht komt?
    Ik heb nog nooit gehad.

10. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.125
    1.612
    113
    Ik ben niet echt voorbereid. Met een beetje geluk heb ik wel flessen water in de auto, maar dat is meer omdat ik te lui ben om die uit de auto te halen als ik ze gekocht heb. Dat water drink ik namelijk op kantoor.

En verder misschien hier en daar een verdwaald snoepje of zo. Maar dan houdt het ook wel op.

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Oh nee ik ga dood van de kou dorst en misschien vind ik ergens een verkruimelde sultana uit 1965 maar dan houd het op.

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.501
    4.343
    113
    Vrouw
    Ik heb en had altijd alles bij mij om zelfvoorzienend te zijn. Wij hebben alledrie een Yeti-fles die we (mijn dochter en ik sowieso) altijd met water meenemen. Eten niet altijd, maar gaan we verder weg, dan heb ik ook altijd wel het een en ander in mijn tas.

Ook als we gaan vliegen ben ik zelfvoorzienend voor het hele gezin.

Wij hebben ook geen kleine weggooiflesjes water in huis, maar wel goede flessen om te vullen met kraanwater en een ijsblokje.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina