Nou ik vind dit wel een eye opener. Mijn man rijd ook zeker 50.000 km per jaar. Echt geen slecht idee om wat in de auto te hebben
Als je zoveel rijdt is het heel goed om zo goed voorbereid te zijn denk ik. Wij rijden samen nog niet eens 10000km jaar denk ik. Merendeel daarvan bestaat uit stukjes onder de 15km.
Ik wil mijzelf wel beter aanwennen om voor iedereen een drinkfles met water mee te nemen. Voor het mooie een wat kleinere fles, die ook in een handtas past. Flessen in de auto leggen vind ik dan wel weer minder handig, omdat ze dan inderdaad warm worden, weer afkoelen, ik denk niet dat dat heel goed is op de duur.
Thermosfles/kan is ideaal voor in de auto. Je drinken blijft echt koel al ligt je fles 8 uur in een warme auto.
Wij hebben verschillende maten flessen van Pura. Super handig, die van 275ml passen echt overal in. Alle doppen passen op alle flessen. We hebben een paar grote flessen, maar ook kleinere flesjes. De lekvrije rietjes maken ze ook heel geschikt voor naast bed. Oudste neemt ze mee naar school. Ik heb er standaard een in mijn tas.
Ik ben wel benieuwd wat men denkt dat er kan gebeuren met een gekocht flesje water dat nog helemaal dicht zit (dus nooit open geweest is) en dan warm wordt in de auto en weer afkoeld. Oprecht benieuwd hoor, geen commentaar.
Ik denk eigenlijk dat dat plastic achteruit gaat in de zon en door de temperatuurverschillen, dat je dan plastic zit te drinken uiteindelijk. Bacteriegroei ben ik niet zo bang voor. Maar ik weet het niet zeker dus ik ben ook wel benieuwd. Een hervulbare fles meenemen met kraanwater is denk ik wel beter.
De chemische stoffen uit het plastic kunnen vrijkomen door de warmte (vooral bpa). Maar over het algemeen kan je water uit een flesje dat nog nooit open geweest is prima drinken, zolang het niet stinkt/er geen stukjes in drijven. De houdbaarheid is minder lang, want die is gebaseerd op donker en koel bewaren. Bij ons op werk is het ivm veiligheid dat er geen plastic flesjes water in de auto mogen. Het water in een plastic fles kan een soort lens worden, waardoor licht gebundeld wordt. Dus het advies is om ze dan in ieder geval niet in de zon te laten liggen. Er zijn daardoor een aantal autobranden ontstaan (niet bij ons overigens). Wij krijgen daarom lang houdbaar water in blik (of in een zak).
Een hervulbare fles heb ik altijd hoor, maar dat is dan 600-800 ml. En mocht je dus echt een keer stranden ergens hebben wij dus gekochte flesjes water liggen in de auto (wel donker, in een opbergvak in de kofferbak) zodat we meer hebben als die fles die we standaard bij hebben niet meer toereikend is.
Ik ook niet en toch ook heel wat kilometers afgelegd de afgelopen jaren om bij het schip (en weer thuis) te komen. Ik heb in mn deur wel bijna altijd zak snoep. Meestal pepermunt want dat smelt niet bij hogere temperaturen. Drinken alleen die verdwaalde flesjes-met-restjes. Verbanddoos ook maar bedacht van de week juist dat ik die even moet controleren op datums (al is verband over de datum ook prima bij nood is mijn mening)
Tja. Jij niet. Een ander wel. Het gebeurt dus, heel soms. Waarschijnlijk kom je nooit in de positie dat je echt urenlang vast staat. Maar misschien wel. Ik denk altijd maar zo: het kost me geen moeite om bijv. water o.i.d mee te nemen. Blijkt het aan het einde van mijn leven dat het onnodig was, heb ik daar geen last van. Kom ik ooit in een situatie dat het wel nodig is, dan ben ik er heel blij mee.
Ik heb het ooit gehad dat ik over een stuk (wat normaal een half uur duurde) uiteindelijk vier uur deed. Toen was ik blij dat ik van te voren mijn flesje water gevuld had en nog even naar de wc was gegaan.... Het gebeurt niet vaak inderdaad, maar je zal er maar net in staan. Zoveel moeite is het inderdaad niet om standaard een flesje water mee te nemen. Meestal heb ik het standaard in m'n handtas zitten, en die gaat meestal standaard mee, dus ook het water.