Wie van jullie kan mij vertellen wat je ervaring is met het bewijs van eigen middelen voor een hypotheek aanvraag? Het gaat bij ons om een klein spaar bedrag van onder de 5000. Dit hebben we thuis gespaard(oude sok idee). Verder hebben we op dit moment geen spaargeld(dit is prima voor een hypotheek, dat is namelijk al door verschillende adviseurs berekend). Ik vraag me af of de geldverstrekker ermee akkoord gaat als ik het geld op mijn rekening laat storten en dan een afschrift laat zien.... We hebben volgende week een gesprek met de adviseur die ons gaat begeleiden met de hypotheek aanvraag. Ik wil alle documenten dan klaar hebben en mee kunnen nemen, zodat hij meteen bezig kan gaan met de offerte aanvraag.
Wij brengen een deel eigen geld in voor het bouwdepot maar wij hoefden geen bewijs te geven. Ze vonden het wel prima ook geen afschrift ofzo
Ligt aan de hypotheekverstrekker. Sommige doen er moeilijk over, sommige niet. De verstrekker moet zeker weten dat het zelf gespaarde geld is en geen zwart geld of een lening van familie, etc.
Thanks voor jullie reacties! Ben echt een muts met dit soort dingen.... Controlefreak en onzeker zijn is geen goede combinatie