Wie nog meer te weinig vruchtwater nu/of gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PrisEnKids, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    En wat deden ze eraan?




    De laatste keren had ik al matig vruchtwater...4,8 maar nu te weinig 2,5
    Wat ze daar aan gaan doen en hoe nu verder hoor ik morgen om 10 uur bij de gyn.
    Ik weet alleen wel dat het ws betekent dat me moederkoek steeds minder gaat werken...dus ja morgen afwachten
     
  2. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik lees even mee. Heb het bij mijn 1e kindje heel erg gehad (zat bijna droog) en ook nu begint het vruchtwater nogal af te nemen. Hoop ook morgen meer te horen.
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Mijn 3de kidnje is ook helemaal uitgedroogd geboren, tot bloedens toe, maar dat was met 40,5 weken zwangerschap.
    Nu ben ik pas 34 weken precies...maak me wel zorgen :(

    Hebben ze bij jou een echo gemaakt en het opgemeten?
    Hoeveel was het?
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had dit ook en werd ingeleid, maar ik was wel 41+4 zwanger.
    Jij bent nog maar 34 weken zwanger dus ik heb geen flauw idee hoe ze dit verder aan willen pakken. Hopelijk weet je snel meer!
    Heel veel succes!
     
  5. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hoeveel vruchtwater had je toen nog?
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mja... nog niet de helft van een halfvol plastic bekertje... :(
     
  7. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ze hebben het niet met een echo gemeten?

    De echoscopiste moest 20 min bewegen om maar een plasje te vinden :(
    Overal zag ze wel wat zwart, maar dan ging ze kijken was het navelstreng.
    Ben nu zeer zenuwachtig voor morgen :(
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jawel, ze hebben met een echo gekeken en daar concludeerden ze dus ook dat ik te weinig vruchtwater had. Ik ben toen ingeleid, en toen ik 3 cm ontsluiting had hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Toen kwamen ze er dus achter dat het om veel minder vruchtwater ging dan ze in eerste instantie dachten. Er kwam echt minder dan een halfvol plastic bekertje uit :confused: En eigenlijk was het meeste daarvan ook nog meconium want Vigo had in het vruchtwater gepoept.
     
  9. WendyB

    WendyB Actief lid

    25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hoe weten ze dat je te weinig vruchtwater hebt, behalve door een echo?
    Meestal is je laatste echo bij 20 weken toch.

    Liefs Wendy.
     
  10. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik krijg meer echo's omdat ik zwangerschapssuiker heb,
    hierbij controleren ze de groei van de baby steeds en het vruchtwate :)
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik had het ook, ben ingeleid om die reden bij 38 weken
     
  12. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Vanaf wanneer had je toen te weinig vruchtwater?Hoeveel weken?
    En hoeveel had je toen nog...

    Sorry iederen voor alle vragen, maar zit nu echt in de zenuwen :oops:
     
  13. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik begrijp je zenuwen maar al te goed.

    even in het kort mijn verhaal:
    met 34 weken en 5 dagen voelde ik de kleine minder. toen voor onderzoek naar het ziekenhuis gestuurd. daar is met een echo geconstateerd dat ik maar 2,5 aan vruchtwater had. ik heb me laten vertellen dat 5 normaal is. dit staat voor de lengte van de poel zoals ze dat noemen.
    We schrokken enorm, en ze zeiden dat we nu om de 3 dagen naar het ziekenhuis moesten ter controle. bij mij werkte de placenta verder perfect de kleine was ook goed op groei.

    na een week, bleek het weer minder te zijn, toen moest ik om de dag naar het ZH komen. dat heb ik 2,5 week gedaan toen besloten ze me in te leiden omdat deze mate van stress voor ons niet meer te doen was. elke keer jezelf maar afvragen hoe het ging, en 3 keer snachts naar het ziekenhuis geweest vanwege geen gevoel.

    Ik ben uiteindelijk dus ingeleid met 38 weken, ze waren al begonnen met 37 weken en 5 dagen maar het heeft even geduurd.

    Op het moment dat ik hoorde dat ik ingeleid zou worden viel er een brok last van me af, heb uren zitten huilen alle stress van de weken ervoor kwam eruit.,

    Meis het enige wat ik je kan zeggen is dat ze je nooit zomaar naar huis zullen sturen, twijfel je direct bellen grote kans dat je voor een extra CTG mag komen. Te weinig vruchtwater hoeft geen probleem te zijn, pas als ze merken dat de kleine het niet goed meer heeft dan ondernemen ze actie. bij mij hebben ze actie ondernomen omdat ik op het punt stond van instorten.

    Ik heb uiteindelijk ongeveer 15 keer aan de CTG gelegen, de eerste 3 keer is nog leuk....

    mijn verhaal was ietsje minder kort ;)
    als je meer wilt weten PB me maar.
     
  14. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    owja in principe wordt vruchtwater constant ververst, je hebt zelfs kans dat je bij een volgend onderzoek ineens genoeg vruchtwater hebt. Dat hebben ze mij ook steeds verteld, de kleine kan er net voor hebben gelegen o.i.d. Ze stonden bij mij met hun handen in het haar, normaal is er namelijk een slecht functionerende placenta er de oorzaak van.

    sterkte ermee, en alles komt goed. ze houden je vast goed in de gaten.
     
  15. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Zo weer een berichtje van mij hier mijn bezoekje bij de gyn:




    Vrijdag naar de gyn geweest en het mens dr oren van dr lijf gevraagd!



    Het vruchtwater was nu 2,5 en mag absoluut niet minder als 2 worden want dan grijpen ze in, indien mogelijk met gelijk inleiden, zo niet met opname.



    Ze denken dat mijn placenta minder werkt, en daarom er steeds minder vruchtwater komt..hoe dit komt, ws door de zwangerschapssuiker!



    Ik heb r ook gevraahd hoe het kan dat ik al dagen zo misselijk ben, toen zei ze het is mischien wel aan het rommelen!



    Voel ik r nu minder of veel buikpijn moet ik de gyn onmiddelijk terug bellen!



    Morgen om half 12 de nieuwe echo, ben benieuwd



    Heb r daarna gevraagd of het bezwaarlijk was nog een weekeindje weg te gaan, toen zei ze we wonen niet in de middle of nowwhere dus waarom niet...zodoende hebben we ons weekeindje valkenswaard door laten gaan
    We hebben genoten
     
  16. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
  17. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hebben zo ook een poel met vruchtwater gemeten?
    Hoeveel was die?

    HJe bent 37 weken dus neemt het vruchtwater idd langzaam af,
    bij mij is het ineens een eindje afgenomen, heb nog maar 1 poel en die is 2 1/2 cm, ben 34 weken zwnager, zodra het minder is als 2 leide ze me in.
     
  18. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    misschien hebben ze wel gemeten, maar hebben dat niet tegen mij gezegd, wel dat ik me geen zorgen hoefde te maken. nou dat was voldoende voor me. moet as donderdag weer naar de vk (nu wekelijks), en dan zal ik het ff vragen.
     

Deel Deze Pagina