hallo dames.... onze dochter eet vanaf 6 maanden groente en vanaf het begin ging dat eigenlijk al hartstikke goed! ik maak de maaltijden zelf...dus geen potjes ik ben begonnen met alleen groente...toen dat goed ging ben ik er aardappels/rijst door gaan doen, maar ik denk dat ze nu wel toe is aan maaltijden met vlees erdoor. ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat het beste aan kan pakken! welk soort vlees is verstandig om mee te beginnen...en het belangrijkste..hoe kan ik het, het beste klaarmaken. wat zijn dan ook al weer de verhoudingen wat betreft groente, aardappelen/rijst en vlees. wat is de hoeveelheid van de hap wat jullie kindje krijgt op die leeftijd! alvast bedankt liefs Jyll
hoi, ik maakte altijd voor meerdere keren ,ik deed een aantal potjes in de vriezer. bijvoorbeeld nam ik wortelen met aardappel en dan een half stukje kipfilet. in het begin kookte ik de kip altijd. ik woog de potjes dan af ,ongeveer 125 a 130 gram per potje, voor esmee was dat voldoende. ook gaf ik dr vis, deed ik dan 1 visstick bakken en dan haalde ik het korstje er af en dat prakte ik door de aardappel en groenten. kwa vlees gaf ik: gehakt (bakte ik rul) , tartaar (geen hele) ,kip,vis,draadjesvlees. misschien dat je wat aan deze tips hebt.
Ik ben begonnen met kip. Dat kookte ik mee met de groente. En dan wel lang genoeg. 10 minuten met de groente is wel genoeg, zeker bij kleinere stukjes. Daarna wel door de staafmixer. Gehakt vanaf 7,5 maand ofzo. En dan voorzichtig rullen. Wel goed gaar, maar niet te bruin. C at toen nog redelijk glade prut, dus dat ging ook nog door de mixer..
Ook ik ben begonnen met kip, ze zeggen dat een kindje ongeveer 30gram vlees per keer nodig heeft. Als je een keer zo'n stukje kip weegt weet je de volgende keer wel hoe zo'n groot stukje je nodig hebt. Je kan t gewoon in hetzelfde pannetje als t aardappeltje en de groente meekoken. Ook kookte ik wel es koolvis mee (zijn in handige diepvriesporties te koop). Erg lekker met aardappels, tomaat en een beetje dille!