mijn zoontje krijgt vrijdag z'n eerste prikje. ben zelf zenuwachtiger haha. ma wie is dr ziek geworden van jullie kindjes en wat kan ik verwachten dan?
ons meisje had weinig last, huilde niet alleen even met het zetten (5min ongeveer) later na 3 uur toen het begon te werken had ze heel rode voetjes en huilde ze super verdrietig...maar dat was met een paar uurtjes voorbij en verder niks gehad...oh ja wat slaperig maar dat is wel handig hihi 2ex helemaal niks niet huilen en nergens last van... veel succes!
Joris was er niet echt ziek van. Wel moest hij de hele dag na zijn prikje de hele dag op mijn schoot vertroeteld worden! Dat vond ik dus ook helemaal niet erg... Was wel vermoeiend want ik kon echt niks, ook niet in bedje leggen terwijl hij sliep!
Arend heeft uren gehuild, nadat hij zijn eerste prikjes had gekregen. Als hij een momentje stil was en ik ging even verzitten, begon hij meteen weer keihard te huilen. Om twaalf uur 's avonds hebben we hem een zetpilletje gegeven en toen viel hij meteen in slaap tot aan de volgende ochtend!
Lars kreeg na een paar uur koorts, en hij was iets huileriger dan normaal. De volgende dag ging het alweer beter.
Tijn had bij de eerste 2 prikjes nergens last van, sliep wat meer, maar verder niks. Echter bij de derde, vorige week, had hij koorts en was de dag erna de hele dag hangerig en aan het huilen! Zo zielig! Hij vind het trouwens verschrikkelijk om die prikjes te krijgen, hij krijst echt de hele boel bij elkaar. De eerste gaat wel, dan is het alleen schrikken, maar voor hij daarvan bij kan komen komt die 2e, en ja dan is het krijzen!......Zo zielig! kus miek
Emiel heeft 4 uur na de 1e prikken last gehad van verhoging (38,5) omdat hij ook zielig huilde, weinig zin had in z'n fles en niemand aan hem mocht komen hebben we hem 's middags een zetpilletje paracetamol 60 mg gegeven. Hij heeft daarna goed geslapen en was de volgende dag nog wel iets slaperig maar 24 uur na de prikken was hij er weer helemaal. Bij de volgende prikken geef ik hem direct als we thuis zijn een zetpilletje dit om herhaling te voorkomen.
mijn zoontjes zijn er nooit ziek van geworden mijn jongste heeft er nu 3x opzitten maar niets geen last ze zeggen ook dat de prikken tegenwoordig wat milder zijn en dat ze er minder snel koortsig ed. van worden ik vind trouwens het tweede prikje voor hersenvliesontsteking die sinds vorig jaar nieuw is een gemene hoor die schijnt te branden onder de huid en dat merk ik ook echt bij mijn zoontje als hij hem krijgt
Siem had nergens last van. Lichte verhoging (38,2) rond 18.00 uur en daarna weer helemaal toppie. Wij hoefden pas iets te doen bij 38,5 verhoging (halve paracetamol), dus ik heb me nergens zorgen over gemaakt. Succes vrijdag!
Finn had bij de eerste prik geen last, alleen huilerig, hangerig en moe en bij de 2e prikkenronde kreeg hij koorts voor 3 dagen, heel zielig en naar. Ik zie dus op tegen de 3e ronde, over 2 weken. x
Lianna had nergens last van. Temperatuur was ietsjes hoger dan normaal, maar ze had nog geen verhoging. 5 november krijgt ze de tweede ronde prikjes.
1e prik had Merel koorts (38,5), paracetamol gegeven en verder geen last. De tweede prik heeft ze geen koorts gehad, maar wel 24 uur geslapen en moest telkens wakker gemaakt worden voor flesje.
Hi, Mijn 1e dochter heeft bij elke prik heftige koorts gehad. Dagen last van en echt ziek. Zelfs vorige week toen ze haar laatste prik kreeg (ze is bijna vier) heeft ze 40 koorts gehad en is nu nog niet opgeknapt! Mijn 2e dochtertje had geen koorts. Wel huilde ze overdag meer dan normaal en was ons hele ritme verstoord. Maar dat is nu al weer allemaal over... succes, of ben je al geweest? RR
Hoi nee ik moet vrijdag zie er ech tegenop ben zelf best bang geweest voor spuiten, na de bevalling niet zo meer. Maar moet ik wel paracetemol in huis halen? Zo ja welke moet ik dan kopen voor zo'n kleintje?
mij meisje had ook weinig last beetje hangerig en iets minder behoefte om te drinken ! en vooral veel slaap voor de rest ging het goed ook bij het 2 de prikje ik heb haar nog nooit een paracetamol als zetpil hoeven te geven gelukkig