Het kamertje voor onze man is ongeveer 16m2. We hebben wel een kleiner kamertje wat ook prima geschikt is, maar ik wou graag een schommelstoel waarin ik 's nachts hem kan voeden.
Hier is de babykamer 1.80 m. x 2.55 m., dus klein. Maar ledikant, commode en kast kunnen erin en er staat een klein wasmandje, een luieremmer en er hangt een plank. Dochter heeft niet echt speelruimte op haar kamertje, maar hier (=computerkamer) is meer dan genoeg speelruimte en beneden in de woonkamer kan ze ook spelen. Wij hebben wel smalle meubelen; commode en kast zijn beide maar 80 cm. breed.
Dat is inderdaad wel lekker zo'n stoel. Dat miste ik op de kamer van zoonlief. Nu wonen wij in een appartement dus was de weg naar de woonkamer klein, maar zeker in een huis met meerdere verdiepingen is zo'n stoel echt een aanrader!
De kamer van onze dochter is zo'n 12 m2 en das prima hoor! Er staat nu een groot bed in, een grote kast en nog de commode en ze kan er prima spelen! De babykamer is 2x3 en das idd knus. Op termijn zou er dan een hoogslaper in komen, dan heb je nog iets van ruimte.
In ons appartement was de babykamer ongeveer 2,5 bij 2,5 m. Was voor een babykamer echt lekker knus. Inmiddels verhuisd en nu heeft hij een kamer van 3 m bij 5 m. Ik mis de knusheid. Maar hij kan er wel lekker in meegroeien. Ook hier komt nmr 2 straks erbij op die kamer. (de eerste tijd in een bedje naast ons bed en als het kindje echt goed gaat doorslapen dan naar de grote kamer)
haha, wij hebben weer het andere uiterste van een ' probleem wegens maat beebkamertje ' want de kamer die we ws aan beeb gaan geven is.. iets van 7 bij 7 niet normaal! maar het is wel een enorm fijne, lichte kamer met een heel goede vibe. mooie balken (spanten) in beeld, hoog plafond en mooie houten vloer, en vooral heerlijk licht. met aan 2 kanten schuine wanden, zodat de effectieve loopruimte al veel ' kleiner ' is. (denk 5x5?) het is op zolder (daar waar ook onze slaapkamer en de logeerkamer is), het was mijn atelier. eerst wilden we van logeerkamer beebkamer maken (ik hok 3x4) maar dat is een vrij rare ruimte met ' happen eruit ' en het raam kan niet (goed) open. en minder goede vibe. maargoed, toen we dit huis 4 jaar geleden ontwierpen waren we helemaaaaaal nog niet met kinderwens bezig, dat is wel duidelijk. het wordt dus gewoon optisch verkleinen, mooie roomdivider erin, groot kleed op vloer waarop wiegje als op een soort eiland komt en dan een lekkere grote lazy loungebank om op te dromen en te voeden. komt wel goed, denk dat het uiteindelijk een supermooie ruimte zal worden. zal wel eens fotos maken als we gaan beginnen eraan
@trees: hahaha, zie je toch nog hoe groot ie is enne, jij bent mede-verantwoordelijk want jij hebt ook atelier als beebkaam aangewezen toen je hier was! smak!
hi yukl, tis inderdaad een joekel van een kamer nouja, we hebben ook een erg groot huis, maar achteraf hadden we er wel even een babykamertje in kunnen bedenken zeg.. maargoed, nu wordt het gewoon een heel mooie leef/lounge/knuffel/babykamer dan maar. zeker met een groot hoogpolig kleed waarop t wiegje staat en een roomdivider wordt het vast knus. over 2 weken naar kids factory, inspiratie opdoen!