Hey dames. Vraag me af hoe groot jullie kindje was bij 10 weken (voor degene die het weten) Kop/stuit lengte
Ik weet het niet zeker, maar ik meen me te herinneren dat mijn zoontje met 10+4 weken ongeveer 4,5 cm was... (Leuke uitgerekende datum heb je )
Alle embryo's tot 12 weken zwangerschap groeien gelijk in lengte en gewicht. Dat is wat ik van de verloskundige en gynaecoloog te horen kreeg. Daarom kunnen ze gedurende deze weken nauwkeurig uitrekenen hoeveel weken je zwanger bent.
Crl was 35 mm. De lengtes die hiervoor staan zijn geen Crl maar lengtes inclusief benen. 1st Trimester Ultrasound Scanning Op deze site staat een tabel met uitleg en zie je dat gemiddeld met 10 weken een kindje 31 mm is.
Ik was woensdag 10w kleintje was toen 2,97cm kop/stuit vroeg me af of dit niet te klein is voor dat termijn
Ietsje kleiner dan zou je technisch gezien iets van 3 dagen teruggezet worden. Maar niet opvallend klein hoor. 0,04 kleiner dan precies 10 weken termijn! Geen zorgen om maken, is prima!
Mijn 9.6 weken echo gaf 3.24 cm aan. Ik zou me geen zorgen maken. Het ziJn allemaal gemiddelden en je baby kan de groei nog zeker in halen! Fijne zwangerschap! Groetjes Cloe
Zolang ze er niets over zeggen, hoef je je echt geen zorgen te maken! Klinkt helemaal prima allemaal hoor En nog even: toen ik zwanger was van Thirza, werd er gezegd dat alle kindjes tot 12 weken in precies hetzelfde tempo groeien. Daar zijn ze inmiddels (de meeste gyns en VK's althans) al wel weer van teruggekomen hoor, want de praktijk laat inmiddels al wel duidelijk anders zien. Ook voor de 12 weken wordt er gegroeid in spurtjes
En tis best lastig te meten bij zo'n frummeltje.. Zou me niet te druk maken als ze er niks over gezegd hebben
Bij 9 wk+2 _(4/4) was mijn hummel 2,5 cm Bij 12 wk+5 (24/4) was mijn hummel 6,3 cm Bij 10 wk+ 4 wel echo gehad (12/4) , maar niet opgemeten, dus als je het gemiddelde een beetje neemt, kom ik uit op 3,5 a 4 cm ??
Dat is zeker zo, ik heb iedere keer meerdere echo's gehad en in het begin word ik een paar dagen teruggezet, en dan later ineens weer vooruit (zodoende telkens een dag verder dan ik oorspronkelijk zou zijn). Als je beebje het goed doet hoef je je er geen zorgen om te maken als het net een klein beetje scheelt.
De kindjes groeien echt niet gelijk op tot de 12 weken. Bij ons de echo met 10+6 : 3, en nog een beetje... Met 13 weken was 1 kindje 5,75 en het ander kindje 6,11. Iets onder het gemiddelde ( 7,5 ) van wat ik lees wat het hoort te zijn, maar maak je geen zorgen. Zoals hier al eerder werd vermeld, zolang ze er niks van zeggen zal het goed zijn. Bij ons zeggen ze steeds dat alles er goed uit ziet.. dus daar ga ik dan maar vanuit Zolang de kindjes goed blijven groeien... Komt helemaal goed dames!