dat was de vraag die ik vandaag stelde aan mijn verloskundige. nou hij was nu ruim 7 pond!allemachtig haha ik vind dat nu al veel zeg.... weten jullie ook al hoe zwaar hij/zij gaat worden?
Houd je daar niet teveel aan vast hoor, want ik heb hier op de site al gelezen dat die schattingen soms helemaal niet uitkomen en dat een groot geschatte baby klein was of juist een klein geschatte baby groot.
Ook hier de ervaring dat die schattingen echt niet zo nauwkeurig zijn... moest rekening houden met een flinke.. uiteindelijk kwam er een mensej uit van 48cm en 3550 gr. das toch echt niet bijzonder flink maar eigenlijk heel gewoon
Bij mn 2e zeiden ze dat ie 8 pond was. maar ik had heel veel vruchtwater en bleek 3670 en 49 cm te zijn.
Ons kleintje (is ook een kleintje ... maar mama is ook maar klein ... ) zou iets meer dan 6 pond wegen bij de geboorte. De lengte zou ik verhouding met mijn lichaamslengte staan ... ik ben 1.64 en was bij de geboorte maar 48 cm, dus de kleine zal ook zoiets zijn. Ik vind het al lang schattig ... een écht kleintje ! Groetjes, Nikki F
Bij mij hebben ze gezegd dat deze kleine tussen de 7,5 en 8 pond zal zijn. Maar ik heb wel een plens vruchtwater, dus ze kunnen het niet heel goed voelen. Ik moet het nog zien hoor.
Bij mij gaven ze aan ongeveer 7 pond.. Nou ben benieuwd of het uitkomt! Vind dit ook wel prima.. Een collega van mij is voor 2 maanden terug bevallen van een peuter 11 pond.. snap niet hoe je dat er ooit uit moet krijgen.. Groetjes Kalush
ik ben ook maar klein, 1.57 en mijn dochter was bij de geboorte flink geschat. ze was dan ook 3800 gram. ik hoop dat deze niet nog groter word.
We zweten het nog niet maar zeiden wel dat het een lang kindje is. Maar staar je er niet op bij me schoonzusje zeiden ze dat het een kind van ruim 9 ponmd zou zijn. nou het woog net 7 pond.
Ik verwacht dat deze ook zo rond de 7a7.5 pond ligt. en 49 cm waren mn andere kinderen ook. NikkiF: Maar het zegt niks over hoe jij was bij de geboorte. Ik was 2 dagen te vroeg geboren en woog 5 pond en 46cm. En heb zelf een dochter die 49cm was en 6 pond en mn zoontje van ruim 7 pond en ook 49 cm. Mijn zus 1.66cm heeft er 1 op de wereld gezet die 55cm was en ruim 8.5 pond dus het zegt niks over hoe jezelf was/bent.
Bij m'n eerste hadden ze het wel goed geschat.....ze zeiden 6,5 pond en meneer was 3340 gr. Dus dat was netjes . Maar met Romy zeiden ze dat ze ook ongeveer 6,5 pond zou zijn maar dat viel een beetje tegen.... Mevrouw was 4020 gr Ruim 8 pond dus hahahaha Maar heb er helemaal geen last van gehad hoor tijdens de bevalling . En vk's zijn ook maar mensen en vergissen is menselijk he .
nee het zegt zeker niets over je zelf en hoe je was bij de geboorte, ik was 43 cm, en woog 4 pond. mijn zoon woog 3200 gram, en dochter 3800 gram. en beiden boven de 50cm.
Ik heb een groeiscan gehad omdat de verloskundige de baby niet goed kon voelen en omdat ze vermoeden dat het een grote zou zijn. Uit die scan kwam dat het een 8 ponder zou worden maar dat de uitslag ook 20% kon verschillen (lichter of zwaarder dus) Laat het in mijn geval zwaarder zijn geworden, ik kreeg dus een 10 ponder (en nee hij wou er niet door dus werd het uiteindelijk een keizersnee) Hij was dus iets zwaarder dan die 8 pond + 20 % En hij was ongeveer 55 cm lang Groetjes Anita
Dat zegt niets allemaal, mijn neefje had men op 7/8 pond geschat en was nog geen 3 bij zijn geboorte, dat ging maar net goed op het laatste moment allemaal.