Opgeblazen & krampen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Momfulness, Sep 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ons dochtertje van nu 7 weken, heeft erg veel last van krampen. Dit heeft ze al vanaf dat ze ongeveer 1 week is.

We gebruiken confort voeding en sab simplex. Het lijkt erger te worden, we kunnen haar nu helemaal niet meer rechtop houden voor een boertje en ze huilt 's nachts veel.

Ze is ook erg opgeblazen, haar buik is dik en ze laat de hele dag scheetjes.

Ik vraag me af tot in hoeverre dit nog normaal is? Het kind is hierdoor al zo lang en veel onrustig.
    In de draagdoek kan ze ook niet, zodra ze rechtop zit, begint ze te krijsen.

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou toch even direct naar de huisarts met haar gaan. Het klinkt niet helemaal goed. Misschien kan ze niet goed tegen de voeding en is ze verstopt. Sommige kindjes krijgen dat van Johannesbroodpitmeel.

Maak je de voeding wel gewoon goed aan? met gekookt water?

Charlie

3. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Ik herken 't wel. Maar ik zou bij twijfel altijd even langs de huisarts gaan.

Amy had ook heel veel last van krampjes (uren achter elkaar krijsen van de pijn...), daarom zijn wij overgestapt op hypo allergene voeding. Ook wij gebruikten sab simplex en hier werkte dat echt super goed!
    Van comfort voeding (met JBPM, mijns inziens tegen spugen e.d.) kreeg Amy juist meer krampjes en haar poep werd er ook heel anders van. Sinds we dus overgingen op hypoallergene voeding werden de krampjes aanzienlijk minder.

Ook had ze een tijdje een opgezet buikje, maar volgens het CB hebben veel baby's dit en was dit niks om me zorgen over te maken. Windjes laten deed ze ook super veel. Nu iets minder, maar nog steeds heel geregeld! :D
    Amy moet na haar laatste voeding ook altijd heel goed boeren en vaak komen er dan ook nog een paar flinke scheten en dan pas zit 't weer lekker in haar buikje en kan ze lekker gaan slapen.

Bij ons zijn de krampjes vanaf 3 maanden echt aanzienlijk minder geworden en nu zijn we al langzaam over aan het gaan op standaard voeding en de sab simplex geven we ook niet meer.
    Maar nogmaals, als je het niet vertrouwd altijd naar de huisarts gaan, beter een keer te veel dan te weinig toch!

Succes hoor....

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien heeft ze baat bij probiotica, ABC Dophilius of Orthiflor Start? Is poeder wat je door de fles kunt doen. Schijnt heel goed te kunnen werken.

5. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Wat bij hem hielp , waren enkele sessies bij de ostheopaat. Op het moment zelf, was het wenen en krijsen en erna dan 4 dagen wat lastiger maar het heeft wel degelijk geholpen. Nu heeft zoonlief terug last doordat we met flesvoeding en papjes begonnen zijn en nog de juiste poedermelk zoeken. We hebben nu aangepaste melk gekregen speciaal voor moeilijke stoelgang, Nutrilon Omnio. Nu eens uittesten of dit beter is.

Veel sterkte alvast, het is nu even een moeilijkere periode en niet leuk je kindje pijn zien hebben. We hebben hier toch een aantal keren meegehuild (toen hij uiteindelijk sliep ).

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal morgenvroeg weer eens contact opnemen met de kinderarts en een afspraak maken bij de osteopaat. Dat is me al wel vaker geadviseerd.

Share This Page