hoe groot is de beeb nu eigenlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door witte reus, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey hallo.

ikheb een vraagje ik ben 21 weken zwanger. maar op internet word ik er niet wijs uit hoe groot de baby is nu? sommige site's zeggen 19 cm sommige zeggen 24 of zelfs 30 cm. wie weet wat waar is?

gr Witte Reus

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Geleend van http://www.medicinfo.nl/%7Bd2f8a718-5ad ... #sv5020.01

De baby is ongeveer 25 centmeter lang en weegt 450 gram.

De baby groeit aardig snel. Bij de geboorte is de gemiddelde lengte 50-52 centimeter. Maar qua gewicht moet er dus nog heel veel gebeuren. Het gemiddelde gewicht bij de geboorte ligt rond de 3500 gram: de baby moet dus nog acht keer zo zwaar worden en maar twee keer zo lang.

De kleine gaat steeds meer en fanatieker bewegen. Hij maakt wel 200 tot 300 bewegingen per dag. Toch voel je die lang niet allemaal en als het je eerste kindje is, voel je de bewegingen misschien helemaal nog niet.

Vanaf nu begint het gehoor van de baby te werken: hij kan dus gaan reageren op harde geluiden. Soms kan je merken dat de baby bepaalde geluiden niet prettig vindt, hij gaat dan protesteren door flink te gaan bewegen.

Je kunt je baby laten wennen aan allerlei geluiden, zoals de stem van papa en bepaalde muziek. Er zijn aanwijzingen dat baby's na de geboorte rustig worden als ze muziek horen die ze in de baarmoeder ook hebben gehoord. Toch zal je baby niet alle muziek prettig vinden. Je merkt of de baby de muziek prettig vindt als hij er rustig van wordt. Zet je muziek op en de baby wordt juist heel druk, dan vindt hij die muziek dus niet zo prettig.

Best al een eind, zit je al op de helft :D

3. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Het is en blijft ook altijd een schatting.

4. Niet meer actief

Ja, overal lees je weer iets anders idd.

Ik heb ook gelezen dat een baby van 21 weken 25cm lang is en 450 gram weegt idd.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Op deze site kijk ik elke week hoe groot ons kindje is.
    Echt leuk om te zien.
    Nog wel ff zelf je 'eigen' week opzoeken he?

Deel Deze Pagina