Datum bekendmaken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Maeve, Dec 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    We staan nu voor de keuze. Geplande keizersnede of vaginale stuitbevalling.
    We willen dus die keizersnede, dat gaan we dan ook maandag aan de gyn vertellen.
    Nu bedacht ik me ineens, stel er wordt maandag al een datum geprikt, en dan... :(

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen, dit al aan iedereen vertellen of geheim houden?
    Misschien alleen aan de meest naasten?

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik geloof dat ik het geheim zou houden.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is maar net wat JULLIE willen...
    Ik zou het niet helemaal stil kunnen houden denk ik. Naaste familie zou ik het zeggen denk ik...de rest niet.
    Succes!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou het wel vertellen maar ook duidelijk maken wat jullie willen dus stel je verteld het maar je wilt niet en jou familie en zijn familie in de gang hebben wachten dan kun je dat duidelijk maken belangrijker is natuurlijk wat jullie zelf willen en dat je je er goed bij voelt dat is het belangrijkste

groetjes en succes nathalie ;)

5. apie

apie Actief lid

Jul 15, 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Wij weten nu al dat het een geplande keizersnee word en .Wij hebben ook besloten om de datum geheim te houden .

6. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou het ook niet vertellen.

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Ik zou voor het compromis gaan: naaste familie en evt hele goede vrienden vertellen, maar verder niemand...levert denk ik alleen maar een hoop drukte op waar je echt niet op zit te wachten! (allemaal mensen die gaan bellen enzo...)

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Ik zou het wel aan de naaste familie vertellen, maar dat komt omdat ik mij toch niet stil kan houden.. En vind het wel leuk om zoiets te vertellen..

Liefs Kiss

9. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik ga ingeleid worden, en met 36 weken gaan ze kijken hoe en wanneer (ons kindje heeft een hartafwijking, en moet in een ac ziekenhuis geboren worden).
    Ik ben niet van plan om meer mensen op de hoogte te stellen daarvan dan nodig is, want ik denk dat veel mensen dan toch in spanning zitten en er echt op gaan zitten wachten...
    Daarnaast is er altijd een kans dat het ineens heel druk is in je ziekenhuis, en dat je keizersnee niet door kan gaan, of het kan bij inleiden zo zijn dat het nog niet aanslaat die dag. Dan 'moet' je dat weer an iedereen gaan vertellen en uitleggen.... Nee ik hou het bij een select gezelschap :) (zij die het wel moeten weten, zoals mijn moeder die erbij zal zijn en mijn vriendin die onze oudste op zal vangen).

10. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Dank jullie.

Ik denk idd dat wij het ook alleen bij de meest naasten houden, sowieso ivm de opvang van de oudste.
    Maar zeg er dan wel ook bij dat ik ze niet eerder in het ziekenhuis wil zien als wanneer wij bellen.

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik denk dat dat een heel juiste en mooie keus is Maeve!

12. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben ook een geplande keizersnede gehad en iedereen wist al dat het een meisje werd
    alleen een vriend wist de datum omdat ie ons naar het ziekenhuis moest brengen voor de rest wist niemand het

13. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Ik zou de datum alleen aan ouders etc vertellen en de rest een datum vertellen die 10 dagen verder ligt, dan heb je in ieder geval even rust :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mijn nichtje is 4 keer ingeleid en bij de laatste 3 keren wist iedereen wanneer ze ingeleid zou worden. En dat het diezelfde dag geboren zou worden. Maar iedereen is altijd zo beleefd geweest om netjes af te wachten en als ze langs wilden komen, of het kon of niet. Het ligt er maar net aan hoe de mensen in je omgeving zijn en hoe je zelf bent. Mijn nichtje vond het juist geweldig als iedereen meteen op de stoep stond.

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hebben het aan niemand verteld, ik lag al in het ziekenhuis en was bang dat er een week van te voren niemand meer zou komen omdat ze dachten we gaan wel als het geboren is.
    Ik mocht uiteindelijk nog 1 week voor de geplande keizersnee naar huis maar na een dag of 3 kon ik weer terug want de bevalling begon al spontaan dus kailynn werd op 3 decmber gehaald ipv 6 december.
    We waren blij dat we het niet verteld hadden want het kan spontaan eerder beginnen.
    ik heb ook een ks gehad ivm met een stuiter in mijn buik.

16. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Nou om heel eerlijk te zijn, sta ik er niet op te wachten dat iedereen meteen op de stoep staat, ik heb het liever een beetje geleidelijk.
    De opa's en oma's zal ik niet tegen kunnen houden, maar ik lig liever eerst geïnstalleerd op mijn kamer voor ik iemand wil zien.
    Niet dat ze mij nog aan het dichtnaaien zijn, en iedereen heeft de kleine al gezien.

En ik wil persé dat de zoon zijn broertje als eerste ziet (na papa dan)..

@Slingding: Had jij ook de keuze uit ks en vaginaal?
    Is het je mee gevallen?

17. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik had geen keus, ik moest met een ks bevallen.
    Doordat ik verplichte bedrist in het ziekehuis had gehad was ik uiterst uitgerust en dit heeft mij super geholpen in mijn herstel.
    En de ks zelf die is mij 1000% meegevallen, de ruggeprik was er zo en heb geen pijn gehad en erna al ik pijn had kreeg ik er gelijk wat voor!

Weet je wat er ook een nadel is van het van te voren vertellen:
    mensen zitten op dat ene moment te wachten en het zelfde geld komt er een mega spoeds geval tussen (bijv. ongelijk of spoed ks)
    en iedereen denktr dast het geboren is en je hebt nog een dikke buik.

En door het niet te vertellen kan je zelf bepalen wanneer iedereen komt je kan ook de opa en oma's pas bellen als het helamaal achter de rusg is en je zoon de nieye beeb heeft gezien.

Ik begreep dat je gelijk voor een ks zou wiillen gaan,
    ik zou het ook doen want anders ben je al uitgeput van de bevalling en dan moet je waarschijnlijk nog met spoed naar de ok en dan ben je en uitgeput en je hebt een zware buikoperatie achter de rug.
    duurd het herstel alleen maar langer.

een nadeel van een ks is dat je nooit meer thuis mag bevallen.
    sterkte!

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Ik zou het alleen aan onze ouders vertellen...

Maar ik heb bv. nu al tegen mijn schoonmoeder gezegt ik weet niet of ik er na de bevalling wel zin in heb dat meteen alle ouders naast mijn bed staan. Of het nu een keizersnede of een "gewone" bevalling gaat worden. Dus je kan het zeggen met de mededeling erbij dat je wel laat weten of ze meteen welkom zijn....

19. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Thnx Slingding, en inderdaad, hoe meer uitgerust hoe beter het herstel ja.
    *gaat goed rusten*
    En hierna komt er geen zwangerschap mee, partner krijgt een heel mooi knoopje ;)

En zoals Juudje zegt heb ik me ook al voorgenomen, ik zeg alleen tegen de ouders de dag, geen tijd, we bellen wel als het óns uitkomt.
    Alleen zal ik mijn moeder wel de tijd zeggen, de zoon is dan namelijk bij mijn ouders. Zij mogen op de gang wachten en dan zoontjelief eerst hahaha.
    Lekker omslachtig.

20. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had ook ene geplande ks... ik heb het alleen mijn moeder verteld omdat zij op mn dochter zou passen. Anders had ik het zelfs haar niet verteld... heb een goede band met haar hoor maar juist de verrassing vind ik zo speciaal.

Nouja was alsnog een verrassing, bijna 2 weken voor de geplande ks braken mn vliezen.

Share This Page