Hoe groot is de kans dat het misgaat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prinses, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Na vijf jaar, een vierde IUI, een inseminatie op 13 december, had ik afgelopen zaterdag twee strepen op mijn test. Vorige week bruinverlies gehad en een paar druppels bloed. Na mijn test geen bloedverlies meer. Tot gisteren. Een veegje bloed na het douchen, en later een vegen slijm met roze na ontlasting.

In overleg met de verpleegkundige mocht ik mijn hcg laten prikken. Ze zei dat dit twee keer moet gebeuren en dat de uitslag van vrijdag het belangrijkste zou zijn (dat laat dan de stijging zien of niet).De waarde van gisteren, zou aangeven of ik zwanger zou zijn. Ze gaf aan dat er wel een bepaalde onderwaarde is.

Gisteren laten prikken. Toen ik belde was de verpleegkundig al naar huis. De assistente gaf me de uitslag door. Ik had een waarde van 52. Na overleg met de gyn gaf ze aan dat dit wel een erg lage waarde was bij vier weken en drie dagen. Dit benadrukte ze zo'n vijf keer. En nu zit ik dus in de stress. Op google zie ik dat ik in alle tabellen, nog tussendoor de waarden zit. Hoe groot is de kans dat het fout gaat? Ik heb vanaf gisteren twee uur, geen bloed meer verloren. En is er ook nog een kans dat het gewoon goed zit?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Net weer wat bloedverlies na ontlasting. Maakt me vreselijk bang....

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap dat je in de stress zit dan.
    Ik kan je geen garanties geven en voorspellingen doen.
    Maar een waarde van 52 is inderdaad erg laag bij 4 weken zwangerschap. Zoals ze zelf al zei, het gaat om de stijging. Je hebt nog kans dat het goed zit. Maar je moet er toch ook maar rekening mee houden dat het misschien niet goed zit.
    Sorry dat ik je geen duidelijkheid kan geven.

Mirjam

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dankjewel. We blijven hopen op een wonder.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat zou nu wel een goede waarde zijn geweest. Boven welk getal had het dan moeten zitten?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    je zou eerder denken aan 100-500.

Mirjam

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Helaas was het hcg te weinig gestegen, van 52 naar 57. Het is nu wachten tot het bloedverlies begint. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag afgelopen week.

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

jammer zeg, veel sterkte gewenst.

Mirjam

Deel Deze Pagina