Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik heb een zware bevalling gehad. Mijn dochter heeft in het vruchtwater gepoept en moest met de vacuum gehaald worden omdat het te lang duurde en ze het heel benauwd kreeg. Ze heeft het daarvan natuurlijk erg moeilijk gehad. Ze is ook niet gelijk aangelegd bij me na de geboorte omdat ze niet ademde en ze dus eerst zuurstof moest hebben. Daarna is ze naar de kinderafdeling gebracht en ben ik gehecht en gewassen en daarna mocht ik eindelijk naar mijn dochter en is ze even aangelegd. Nu hapte ze wel wat maar ze dronk nog niet echt. Ook mijn melk was toen nog niet op gang. Maar doordat ze niet zo krachtig was en waarschijnlijk ook omdat ze niet gelijk aangelegd is en dat ze een week op de kinderafdeling moest blijven (ze heeft daar eerst cupjes gehad met melk en helaas na 2 dagen de fles) ik kon niet altijd naar haar toe maar heb haar elke keer als ik er was aangelegd. Alleen al snel begon ze heel erg te huilen ze hield ook niet op. Aanleggen lukte dus ook niet. Ik heb het op meerdere posities geprobeerd maar ze wil niet. Al gauw werd ook wel gezegd dat ze de fles makkelijker vond (voor die tijd wilde ze ook niet drinken) ze hapt wat (op zijn tijd) maar begint dan te huilen. Ze heeft 1x heel even gedronken maar daarna dus niet meer. Nu leg ik haar soms nog aan om toch te proberen of ze wil. Maar ze hapt soms maar en verder doet ze gewoon niks. Nu las ik dat ze rond 6 weken een nieuw zuigreflex krijgen. Iss dan de kans nog dat ze wil? is er uberhaupt een kans dat ze no aan de borst wil? ik was eerst met andere dingen bezig (ze lag dus in het ziekenhuis en mijn gedachten gingen daarnaar toe of ze wel beter zou worden) maar nu ben ik thuis en ikmis het toch wel dat ze niet aan de borst wil drinken.
Hoi, jeetje joh, wat een heftige ervaring voor jullie allebei. Je wilt eigenlijk best graag borstvoeding geven, maar door de ervaring in het ziekenhuis is het geen fijne start geweest. Veel huid op huidcontact is belangrijk, dus duik samen in bed en leg haar lekker bij je. Haar instinct en reflexen zijn er wel degelijk, maar ze is tijdelijk de weg kwijt. Babies worden geboren met een overlevingmechanisme wat er voor zorgt dat ze zelf op zoek gaan naar de borst als ze op je buik liggen. Voor jullie is dat stukje overgeslagen door de omstandigheden, maar het is nooit te laat het over te doen. Wil je echt hard aan het werk dan wwrkt vaak beste de fles eerst achterwege te laten en weer met een cupje te beginnen. Eventueel kun je een tepelhoedje overgwegen als tussenfase. Roep ook de hulp in van een lactatiekundige in je buurt als je echt graag wilt dat ze aan de borst gaat. groetjes en succes Kirsten
Hallo Kirsten, Bedankt voor je antwoord. Ik probeer het nu dus nog wel elke dag 1 of 2 keer gewoon relaxt. Maar het lijkt nu zelfs wel dat als ik mijn voedingsbh losmaak ze al begint te huilen en dan heb oik haar nog niet eens aangelegd. Heel apart. Maar ik ga zeker proberen wat je zei. Mijn melk neemt al flink af is dat niet erg dan? ivm dat ik misschien niet genoeg meer heb? kan het weer meer gaan worden? of is het eenmaal niet veel meer dan komt het ook nuet meer terug? kolf nog 2x maal per dag ongeveer 50/60 per keer. is beide borsten.
Hoi, lekker veel bij je houden en zorgen dat ze erbij zou kunnen, niks afdwingen en flesjes/ speentje achterwege laten. Het kolven klinkt hartstikke ok! 2 keer per dag is mss alleen niet zoveel om je productie te stimuleren en te vermeerderen. 2 keer is het minimale on je productie in stand te houden, dus je borsten blijven wel bezig, maar om je productie te verhogen heeft je lijf meer actie nodig. Zie je dat zitten? groetjes Kirsten