goedemiddag, ik zit er over te denken om over te gaan op volledig kolven. hiertoe zijn verschillende redenen; - in het begin lukte het aanleggen niet goed. was ruim een half uur bezig en daarna dronk Logan maar 2 min en was hij te moe om veder te drinken. hij drinkt nu met een tepelhoedje dat gaat beter maar dan verslikt hij zig wel vaker. - als Logan zonder tepelhoedje drinkt, op dit moment, dan laat hij de tepel na 3 slokjes weer los. heb al verschillende manier geprobeerd van aanleggen. - als ik straks ga werken dan krijgt hij toch ook alleen nog de ochtend en de nachtvoeding live en de rest afgekolft. - hij komt heel minimaal aan. het cb wilt dat hij ongeveer 150 gram per week aankomt. nu is dat steeds net aan. dus ben erg bang dat hij niet voldoende drinkt. hij komt ongeveer om de 3 uur en heeft met nachtvoeding mee 8 voedingen. hij is na een voeding vaak nog even wakker en open voor contact. nu is mijn vraag, kan ik nu al over gaan op de hele voedingen kolven of neemt mijn productie dan te sterkt af. en wat kan ik doen om mijn productie te verhogen zodat Logan staks wel steeds voelde voeding blijft krijgen. ik wil graag tot 6 maanden voeden. alvast bedankt gyino
Hoi, je kunt overgaan op kolven, als hij niet goed bij jou drinkt, stimuleert hij je borsten ook niet en wordt er ook niet genoeg melk aangemaakt : ( Het is zo dat op moment dat je merkt dat het wat minder gaat met kolven het handig is om vaker te kolven en dan desnoods wat korter, de eerste toeschietreflex afwachten. Bij kolven speelt het mee dat je zelf je toeschietreflex moet zien op te wekken zonder de hulp van je kindje en als dat lastig gaat, komt de melk niet los. Ontspannen en dezelfde routine kunnen dan goed helpen, zelfde handelingen steeds in zelfde volgorde, muziekje erbij of juist niet, iets lekkers te eten/ drinken enz enz. Op zich blijft de hoeveelheid die een kindje drinkt ongeveer gelijk van 1 tot 6 maanden, soms hebben ze een groeispurt en liggen dan liefst de hele dag aan de borst, maar gaan dan weer terug naar ongeveer hetzelfde. Heeft hij nu X nodig, dan kan het dus zijn dat dat X ml blijft. Heel veel succes! groetjes Kirsten
heel erg bedankt voor je uitleg. ik merk inderdaad dat hij niet goed drinkt bij mij want na een half uurtje prutten heeft hij eigelijk nog niks op. en als ik dan een flesje met geklofte melk aanbied drinkt hij daar makkelijk nog 60 cc uit. ik ga deze week kijken of ik bij de thuiszorg een electrische kolf kan huren om het uit te proberen. bedankt gyino