Hoi Ik geef mijn zoon nog steeds borstvoeding (3x) naast andere voeding. Nu vind ik dat hij de laatste 2 weken zo slecht drinkt. De ochtend voeding drinkt hij altijd goed. Maar aan de andere 2 voedingen lijkt hij gewoon geen behoefte meer te hebben, terwijl hij natuurlijk nog wel nodig heeft. Dit is mn schema: 7 bv 10 fruit (1,5 stuk) en een slokje water 13 bv 15 diksap (50-100CC) en soms een stukje liga 17 groente en aardappels (200gr) en een slokje water 19 bv Ik las vanavond ergens dat je borstkindjes geen ander drinken moet geven , zou het daaraan liggen? Als ik op mn werk kolf, kolf ik sinds kort ook geen 200cc meer, eerder 150! Help, wat kan/ moet ik doen? Mn zoon is trouwens goed op gewicht (tegen +2 aan) en erg tevreden. Hoop dat je me kunt helpen.
Hoi, op deze leeftijd is de bijvoeding echt nog voor erbij. Misschien is het een idee om voor je hem iets anders aanbied eerst nog even de borst te geven. Pas met 9 maanden/ een jaa verandert dat en wordt de hoofdvoeding de vaste voeding en borst/ fles bijvoeding. Mogelijk zit hij gewoon "vol" : ) Andere oorzaak kan zijn dat rond deze leeftijd de ontwikkelingen zo hard gaan dat hij de rust niet kan vinden. Vlak voor slapen, na slaapje voeden helpt dan wel eens. Herken je hier wat van? groetjes Kirsten