Eerste echo met 6 weken, en dan?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoySa, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Ik heb morgen mijn eerste echo, ik ben dan theoretisch gezien 6 weken en 2 dagen zwanger. Mocht alles morgen goed zijn, krijg ik dan met 12 weken ongeveer weer een echo of krijg ik het dan pas weer als ik 20 weken zwanger ben?

Wat kan ik van de echo verwachten, wat moet er echt te zien zijn? Ik hoop zooo dat alles goed is, maar ik denk dat iedereen wel de angst kent dat het misschien toch niet goed is....

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik kreeg met 12 weken weer een echo
    ik was 6 weken en zag alleen een boontje
    met een kloppend hartje
    succes van Chantal

3. Suus en co

6 feb 2009
    11
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb gisteren een echo gehad en volgens de echo was ik 6 weken en 2 dagen. Dit was al mijn tweede echo. Vorige week maandag had ik er al een omdat ik een bloeding had. Die bloedig ging over, maar afgelopen zaterdag begon het weer, samen met menstruatiekrampen. Uiteraard ging ik uit van een miskraam, maar het is nog steeds niet zeker. Alles zag er goed uit, alleen klopte er nog geen hartje, maar dat hoeft ook nog niet met 6 weken.

Wat je kan verwachten: het zal zeker een inwendige echo zijn, want dan komt het goed in beeld. Wat er bij mij te zien was: een "zwangerschapsring" met een wit vlekje erin, wat dus het vruchtje is. Helaas nog geen kloppend hartje, maar dat is normaal (tenminste, dat werd mij verteld). Het schijnt te gaan kloppen ergens tussen de 5 en de 7 weken. Ik weet niet of je met 12 weken weer een echo krijgt. Dat ligt eraan, waarom je deze echo zo vroeg krijgt. Meestal is dat pas rond de 9 weken, tenzij er iets aan de hand is als bijv. een bloedig o.i.d. Tegenwoordig krijg je inderdaad met 20 weken ook een echo.

Volgende week maandag moet ik weer terug naar de gyneacoloog voor wederom een echo. Dan zullen we eindelijk weten of we weer een beetje blij mogen zijn. Tenzij mijn bloedingen doorzetten deze dagen.

Veel plezier in ieder geval want zo'n eerste echo is heel bijzonder (bij mijn eerste kindje had ik mijn eerste echo met 9 weken). Helaas kan je dus met 6 weken nog niet zo heel veel zien. Maar het blijft leuk! Succes!

4. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Hoi hoi,

Ik heb een echo gehad met 8 weken en 2 dagen (termijn echo) en krijg nu met 13 weken een 2e echo omdat wij graag een combinatietest willen laten doen. Deze echo moet ik (we) zelf betalen als we geen combinatietest gewild hadden zouden we pas met 20 weken weer een echo hebben denk ik.

5. JoySa

JoySa Lid

7 feb 2009
    16
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmiddag de echo gehad, ben ongeveer 5 a 6 weken zwanger. Het kindje is 4 mm, had zich goed verstopt maar na even wachten hebben we het hartje ook al kunnen zien kloppen! Heeeeeel gaaf dus. Nu over 3 weken een volgende echo om te zien of alles nog steeds goed is en om een preciezere termijn echo te kunnen doen omdat het nu nog al vroeg was. Er was eigenlijk geen reden voor dat ik nu al een echo had, de echografiste was ook verbaasd, maar goed, maakt niet uit, we krijgen gewoon over 3 weken weer een echo en met 20 weken als alles goed gaat weer! :)

Deel Deze Pagina