Hoe groot is de kans op een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jongemoeder94, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jongemoeder94

3 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu zo'n 7/8 weken zwanger van mijn eerste kindje.
    Ben er ontzettend blij mee en hoop ook dat de zwangerschap goed gaat verlopen.

Ik heb over 2 weken mijn eerste echo, ontzettend spannend en heb er veel zin in.

Nu hoop ik natuurlijk dat ik geen miskraam krijg, met hoeveel weken gebeurd dit vaak? Of maakt dat helemaal niks uit.

Is er iets waarmee je de kans op een miskraam kan verkleinen (geen stress, spanningen?) En kan je een miskraam aan komen voelen?

Ik heb gelezen dat je dan enkele dagen daarvoor al je zwangerschap symptomen kwijt kan raken, gelukkig heb ik nog steeds last van pijnlijke borsten, misselijkheid en jeuk. ;):D

Hoe groot is de kans op een miskraam?

Zondag is moeders voor moeders bij mij geweest, ook toen moest ik een zwangerschapstest doen en had ik ook weer 2 hele dikke vette strepen, ik heb dus ontzettend veel zwangerschapshormonen in mijn lijst. Kan dit duiden op een goede gezonde zwangerschap of maakt dat de kans nog steeds net zo groot op een miskraam?

Ik weet, een hoop vragen, maar ik hoop dat ik flink gerustgesteld kan worden!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heej meid,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Helaas is een miskraam niet tegen te houden,anders zou dat verdriet heel veel vrouwen gespaard blijven...helaas!
    Ook positieve zwangerschapstesten zeggen niks over het verloop van een zwangerschap, mijn eerste miskraam kreeg ik terwijl mijn strepen van de test af knalde!!;)

Nadat je een goede echo hebt gehad met een kloppend hartje is de kans op een miskraam wel al meer afgenomen, maar dat geeft nog steeds geen zekerheid.
    Er zijn dames die met 11-12wk nog een miskraam krijgen spijtig genoeg.
    Het enigste wat je kunt blijven doen is genieten en op je lichaam vertrouwen!

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je hebt gewoon geen garantie. Ik voelde me echt zwanger, had een duidelijke test bij MVM en steeds duidelijker wordende zwangerschapstesten en 2 dagen nadat MvM bij mij geweest was ging het mis. Ik had de dag voor het begon nog een heel duidelijke zwangerschapstest. Je kunt er gewoon niets aan doen, en daar ben ik wel blij om, want anders zou ik mezelf echt opvreten over wat ik had kunnen doen om het te voorkomen.

Probeer er van te genieten en niet van het slechtste uit te gaan, want bij 90% van de vrouwen gaat het gewoon goed. Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Er is niet echt iets dat je kunt doen om de kans op een miskraam te verkleinen. Miskramen op deze termijn zijn veelal het gevolg van chromosomale problemen en deze zijn er of ze zijn er niet. De kans op een miskraam bij 7/8 weken is volgens mij zo'n 15% als je nog geen hartje hebt gezien (als in geen echo gehad) en minder dan 5% als je wel een echo met hartje hebt gehad.

Veel succes met je zwangerschap!

5. Jongemoeder94

3 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe groot is de kans op een miskraam?

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Eenmaal na de 12 weken zwangerschap neemt de kans op een miskraam snel af.

Succes met je zwangerschap.

7. Logan

Logan Niet meer actief

De kans op een miskraam is 15% meende ik. Als je eenmaal een kloppend hartje hebt dan is die kans zo goed als niks. Testen zeggen niks trouwens, ik heb 11 april een miskraam gehad en tot afgelopen week nog hcg in mijn lijf gehad.
    Succes, hopelijk gaat alles goed.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    TS:lekker genieten hoor!

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Qua cijfers is het zo dat je vóór NOD 80% kans hebt dat een zwangerschap afgebroken wordt. Alleen spreek je dan officieel nog niet van een miskraam. Na een positieve test heb je 10% kans dat het misgaat voordat je een kloppend hartje ziet. 1 op de 10 vrouwen krijgt een vroege miskraam. Wanneer je een kloppend hartje hebt gezien, loopt de kans op een miskraam terug naar gemiddeld 2%-5%.

Inderdaad is er niets dat je kunt doen om een miskraam te voorkomen. Het zit goed of niet. Nu moet ik zeggen dat dat wel wat genuanceerder zit; mijn miskramen zijn niet per definitie door celdelingsfouten ontstaan; ik heb een bloedstollingsprobleem wat kan betekenen dat mijn eigen lichaam de zwangerschappen heeft afgebroken. Maar dat is vrij zeldzaam.

Als een zwangerschap goed zit, dan moet er ook echt wel heel veel gebeuren om het fout te laten gaan. Denk maar eens aan vrouwen die drank en drugs gebruiken tijdens de zwangerschap (verslaafden). Of zakenvrouwen met veel stress. Ik heb het in mijn werk vaak zat meegemaakt dat vrouwen zwanger bleken en dat pas na maanden ontdekten. Een vrouw spande de kroon met 8 maanden. Hartstikke gezond kindje, terwijl zij alcohol, cocaïne, heroïne en methadon gebruikte, dagelijks. Het kindje is overigens wel verslaafd geborden natuurlijk (afschuwelijk), maar is nu helemaal gezond.
    Maar wat ik er mee wil zeggen: als het goed zit gaat het ook gewoon goed (qua blijven zitten dan).

Gefelicteerd en succes bij de echo!

10. Jongemoeder94

3 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf er maar vanuit gaan dat alles goed is, maar kan me ook wel een beetje druk maken. Zo kreeg ik gisteravond steken, lees ik op internet dat dat een miskraam kan betekenen. Maar vanmorgen was ik hartstikke misselijk en ziekelijk. Ik heb ook nog steeds geen bloedverlies gehad (nog geen druppel).

Ik dacht dat de kans groter was dat je een miskraam kreeg dan 1 op de 10 vrouwen. Kleine geruststelling.

Het zal mijn 'moederhart' wel zijn dat ik er zo bang voor ben

11. Coco Flanel

28 mei 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je de angst moet proberen een beetje los te laten.. Ik heb zelf vaak in de spanning gezeten de eerste 10 weken. Heb 2 keer een goede echo mét hartje gehad.. en uiteindelijk tijdens een combinatietest met 13 weken bleek het hartje te zijn gestopt. (na 11,5 week) Er is mij gezegd dat dat niet heel vaak voorkomt. Puur pech, zegmaar.
    Uiteindelijk bleek er o.a. met de nekplooi ook veel mis te zijn en heeft de natuur in gegrepen.. Dat maakt het niet makkelijker maar wel iets beter te begrijpen.

Hoe dan ook, wat ik eigenlijk wil zeggen, de kans neemt steeds meer af in de loop der weken, de aantallen waar het later misgaat zijn veeeeeeel kleiner dan de gevallen waar in het goed gaat. Maar ik begrijp als geen ander dat je vooral leest dat het mis kan gaan, omdat dat natuurlijk is waar je bang voor bent. Skip Google zou ik zeggen! Dat ga ik voortaan ook wat meer doen, want het zegt allemaal zo weinig helaas.

Geniet van je zwangerschap en heb vertrouwen in de dingen zoals ze gaan!

12. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Ik heb een miskraam gehad op 7 weken verleden jaar, toen was er helaas nog geen hartje te zien, en daarna is het ook misgelopen..

Nu was ik op exact 6 weken bij de gyn, en er was een hartje te zien!! Ben inmiddels 9 weken sinds maandag en de gyn vertelde me dat de kans op een mk echt enorm klein is, je moet maar denken , 1 op 10 dat t misloopt, maar dat is wel 90% kans en meer dat t goed komt he :)

Al ben ik ook wel wat bang nog steeds... Maandag mag ikmijn 10 weken echo krijgen :)

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik heb een missed abortion gehad. (11wkn echo)
    Met 7.5 week het hartje nog zien kloppen. Dag erna helaas gestopt met groeien.

Alle symptomen waren nog aanwezig. De ene dag erger (of minder erg) dan de andere dag.

Het is gewoon afwachten en uitzitten. Je kan het niet voorkomen.

Deel Deze Pagina