LAPAROSCOPIE of over stimulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door harlene2014, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi dames,
    Gisteren bij de gyn geweest omdat mijn vriend en ik in ronde 21 zitten om zwanger te worden. Voorgaande testen en onderzoeken allemaal goed.
    Nu mochten we kiezen: een hsg, laparoscopie of meteen beginnen aan overstimulatie voor IUI. Ik heb voor de laparoscopie gekozen (wat ik dood eng vindt nog nooit onder narcose geweest) omdat ik eerst wil uitsluiten dat het "daar" okee is voordat we aan overstimulatie gaan beginnen.
    Nu twijfel ik want ik wil zsm zwanger worden.
    Maar na bijna twee jaar maakt 1,2,3 maanden ook niet uit. Ben trouwens over 4 weken al aan de beurt voor de kijkoperatie.
    Goede keuze (verstandige) gemaakt? Vinden jullie?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je hormoonstimulatie bedoelt in plaats van overstimulatie.;) Overstimulatie is een term die wordt gebruikt als je ten gevolge van hormoonmedicijnen veel te veel eiblaasjes aanmaakt.

Wel een goede keuze om alles eerst te laten nakijken. Hier het HSG-onderzoek gehad na de derde IUI-behandeling. Als daar afwijkingen op werden gezien, werd er alsnog een kijkoperatie ingepland. Dat was hier niet nodig, gelukkig.

Succes!

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Met jippie eens ;)

en ik denk ook een goede keuze, beetje zonde om met IUI en hormoonmedicatie beginnen, als er wat blijkt bij je eileiders :) wij hebben het gehad voor onze IUI's.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat is je overweging om voor laparoscopie te kiezen en niet voor hsg?
    Vind het overigens een verstandige keuze eerst voor onderzoek te kiezen alvorens aan hormoonpreparaten te gaan om de boel extra te stimuleren. Tenzij uit onderzoek is gekomen dat je te weinig hormonen aanmaakt voor een goede eisprong.
    Hormoonpreparaten zijn ook geen lolletje. Veel vrouwen hebben last van de bijwerkingen. En mochten de eileiders minder doorgankelijk zijn dan slik je ze voor niets.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Temperatuur je ook s'ochtends om te zien of je wel een goede eisprong hebt?

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Dat is niet echt meer nodig na onderzoeken, en alles is goed toch? :)

ik heb een paar maanden getempt voor de onderzoeken, en toen daar alles goed was, kreeg ik zelfs het advies er mee te stoppen.

Ik heb zelf ook laparoscopie gehad, omdat ze dan ook meteen in je buik kijken, en niet alleen je eileiders :).

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oh dat is het verschil dus dat ze dan hele buik bekijken. Dat wist ik niet.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi thnx voor de reacties. Ik kies voor de kijkoperatie omdat ze dan eventueel slijm buiten de baarmoeder kunnen verwijderen en bij een foto kunnen ze dat niet zien. Mij idee was t ook om eerst dit te doen en dan de hormonen! Toch een beetje eng allemaal ;)

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oja madelie ik doe alleen ovulatie testen. Temp is niks bij mij. Kan altijd eisprong vinden. Wel onregelmatig. Cyclus is wel regelmatig.

10. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    hoi ,

Ik ga ook over 3 weken voor een laproscopie ,
    Ik vind het ook doodeng en ben ook best nerveus voor de narcose omdat je de controle zelf uit handen moet geven .
    Ik ben alleen vergeten te vragen wat de eventuele vervolgstappen zijn na de laproscopie maandag nog even een afspraak bij de gyn .
    Ik wil je igg heel veel succes wensen !

X x

11. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    persoonlijk zou ik altijd eerst voor het minst ingrijpende gaan.
    Dus een HSG. Direct een laparoscopie vind ik nogal wat daarnaast is het meestal sneller uit te voeren en het HSG onderzoek vond ik erg meevallen.
    Ik hoefde niet te weten of er iets in mijn buik niet klopte, je kan er toch vanuit gaan dat als ze geen afwijkingen zien bij het HSG dat de buik ook goed zit of er moet al aanleiding zijn om het anders te denken. Waar stopt het anders met de onderzoeken als je alles wilt weten..? wat niet eens kan trouwens. Garanties heb je nooit.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi! Spannend! Ik over vier weken. Ik weet het ook niet. Als alles goed is gaan wij voor IUI. Wil eerst uitsluitend dat het van "binnen" in orde is ipv meteen met hormonen te beginnen.
    Ben ook echt doodsbang. Heb nog nooit wat gehad laat staan een operatie of kleine ingreep. Ben benieuwd. Vooral misschien bang dat ze wat naars vinden. Wat een gedoe he allemaal?! Jij ook succes!

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi boompje ja dat is ook waar. Mn tante had verklevingen waardoor ze toen dr tijd, 30 jaar geleden, geen kinderen kon krijgen. Nu kunnen ze dat met een kijkoperatie meteen zien en eventueel weghalen. Daarom kies ik toch voor de kijk operatie.

14. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Goede keuze!
    Hier voel jij je fijn bij... dus heb je de beste keuze gemaakt.
    Ik heb ook de laparascopie gehad. En die is me meegevallen! Ben nog nooit zo lekker wakker geworden als na de narcose. Ze zeggen dat als je ontspannen erin gaat, je er ook zo weer uit komt. Dus aan leuke dingen denken! Alleen het gas wat ze in je buik spuiten is wat vervelend.
    Heel veel succes. Hopelijk komt snel jullie grootste droom uit!

15. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt inderdaad alsof je dan de goede keuze hebt gemaakt, veel succes:)

16. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Ik heb ook een laparascopie ondergaan, om een andere reden als jullie, omdat het beebje op de verkeerde plaats zat. Ze hebben toen ook direct de rest onderzocht. Ik vond het fijn om te weten dat mijn andere eileider helemaal goed was en dat ik dus nog zeker voldoende kans had om weer zwanger te mogen worden. En zie het resultaat! :)

Ik moet zeggen dat ik vrij snel was hersteld na de operatie, de eerste paar dagen waren wel heel zwaar omdat ik echt niets anders kon dan op de bank hangen met veel kussens. Maar na een maand was ik weer volop aan het sporten en kon ik weer alles.. Ze raden aan een hersteltijd van 6 weken aan te houden maar de arts zei tegen mij dat als ik me goed voelde ik alles weer kon doen, dus goed naar je lichaam luisteren.

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Het is gewoon fijn om te weten dat dan alles in één keer goed wordt nagekeken en dat je op basis daarvan de juiste beslissing kan nemen. Heel veel succes!

Deel Deze Pagina