Ik hoorde vandaag je als je zwanger ben dat je geen nagellap op mag....dit zou schadelijk zijn. Ik zei dat dit echt onzin is! Dit is toch onzin of niet?
nagellak komt toch nergens mee in aanraking, niet met de huid of niks.. Of je moet nagellak lekker vinden om te eten
Iemand zei tegen mij dat ik mn armen niet omhoog mag doen. Anders krijgt de baby de navelstreng om zn nekje. Mensen verzinnen ook echt alles om je bang te maken.
hahahaha sorry maar dit is wel het domste wat ik gehoord heb....idd mensen verzinnen ook maar van alles
Misschien had het hier iets mee te maken: Als je opgenomen wordt in het ziekenhuis, moet je je nagellak vaak er wel afpoetsen. De kleur van je nagels is namelijk een teken voor de anesthesist of je doorbloeding goed gaat als je onder narcose bent. Dus misschien waren ze daar mee in de war? Je mag zelfs kunstnagels laten zetten tijdens de zwangerschap en dat is veel chemischer dan nagellak.
Ok, dus het is echt raar! Dat van in het ziekenhuis dat klopt. Dat heb ik ook gehoord. Maar dat van die nagels lakken geloofde ik al echt niet. Dan mag je idd echt niets meer.
hahaha heb er ook nog nooit van gehoord. Als je allesmoet geloven moet je 9 maanden op de bank blijven zitten ne verder niks doen. Echt erg dat ze zwangere vrouwen zo bang maken als ze al zo onzeker zijn.
ze verzinnen de gekste dingen over wat je wel en niet mag tijdens de zwangerschap... Straks gaan ze nog zeggen dat ademhalen eigenlijk heel slecht voor de baby is of zo. Gekke wereld.
tis inderdaad zoals de meeste hier al zeggen tis schandalig dat ze ons zwangere vrouwen soms zo bang maken...Vaak worden dingen ook nog lekker aangedikt...mja
Het stinkt natuurlijk wel erg, en je mag ook geen verf of andere chemicalieën inademen. Maar ik heb het ook nog niet eerder gehoord hoor, dus weet het verder ook niet.
Ik heb het inderdaad al wel eerder gehoord. Ik heb er alleen niet naar geluisterd en gewoon lekker nagellak opgedaan. Maar ik heb zeker al gehoord dat het niet mocht. Waarom weet ik ook niet, maar ik heb volgens mij eens in zo'n magazine gelezen.
Ik hoorde dat ik me beeb nu geen naam mag geven, pas na de geboorte.... Maar dat heeft meer te maken met ons cultuur denk ik..Want ik hoor het van verschillende mensen...Moet ik wachten tot de baby op me buik lig en een naam verzinnen? Gr Jeanney
en die lucht/ damp van de nagellak is niet echt goed voor je, net zoals bij verf. Misschien dat diegene dat bedoeld? Dus goed ventileren als je het opsmeert en zolang je niet de hele dag in de nagellak lucht staat mag je best nagellak gebruik.
Gaat om de formaldehyde die erin meestal in zit: Wat is formaldehydevergiftiging? Formaldehyde is een giftige stof. Het zit onder andere in lijm en in textiel. Soms zit het ook in make-up, zeep of shampoo, schoonmaakmiddelen, mottenballen, verf en bestrijdingsmiddelen. Maar de oorzaak van formaldehydevergiftiging is meestal spaanplaat. Spaanplaat bestaat namelijk uit geperste houtsplinters en lijm. In deze lijm zit formaldehyde. Formaldehyde komt hieruit vrij als een gas. Bij inademing van dit formaldehyde-gas krijgt iemand meestal last van hoesten en benauwdheid, geïrriteerde ogen, neus en keel. Het drinken van vloeistoffen waar formaldehyde in zit, veroorzaakt misselijkheid, hoofdpijn, slapeloosheid en diarree. Deze klachten kunnen weken duren. Ze kunnen ook na inademing ontstaan, maar dat is zeldzaam. Vloeibare formaldehyde geeft allergische klachten en eczeem als u het op uw huid krijgt. Vrouwen kunnen naast alle andere klachten last krijgen van menstruatiestoornissen, onvruchtbaarheid, problemen tijdens de zwangerschap en de bevalling; de ongeboren baby groeit minder goed. Mensen met luchtwegaandoeningen zoals astma krijgen vaak bronchitis als ze thuis of op hun werk vaak formaldehyde inademen. Sommige mensen zijn veel gevoeliger voor formaldehyde dan anderen.