Paroxetine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door marline1983, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

ik ben gister naar de huisarts geweest en blijk dat ik zwaar depresief ben
    nu heb ik deze medicijnen gekregen enmoet met eenm maatschappelijk werker praten
    nu is mijn vraag wie heeft deze medicatie ook en hoelang duurde het voordat je wat merkte en heb je veel bijwerkingen gehad?

groetjes marline

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb het greslikt voor ik zwanger was,ben ermee gestopt toen ik zwanger was en dat hoorde
    als je info van mij zelf wilt,qua ervaringen,mag je me altijd pb,en hoor ;)

3. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ja,ik heb het ook gehad voordat ik zwanger was.
    Bij mij duurde het ongeveer 4 weken voordat ik wat resultaat kreeg .
    Niet heel veel bijwerkingen gehad,alleen droge mond en geen zin meer in sex

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ok dank je wel

5. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    ik heb ze ook geslikt een paar jaar lang! Bij mij begonnen ze snel te werken en was hyperdepiep en megavrolijk. Echt overdreven gewoon! Verder niet echt opvallende bijwerkingen gehad. Idd minder zin in seks.
    Daarna zakte dat iets af. Ben er nu sinds een week helemaal vanaf, omdat ik zwanger ben en ik moet zeggen dat het hartstikke goed gaat. Was al heel lang aan het afbouwen!

6. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het bijna 2 jaar gebruikt,
    In het begin was het echt een wondermiddel het werkte meteen, ik had weer energie en zin in dingen, haatte dingen niet meer zo. Ik had de eerste twee weken erg hoofdpijn, maar beter hoofdpijn dan zo depressief! Het ging ook weer vanzelf weg. Minder zin in seks had ik geen last van.
    Maar toen ik zwanger werd moest ik ermee stoppen!
    Ik had al een paar keer geprobeerd te stoppen, maar de ontwenning was niet echt leuk, huilen om niks, zo boos, dus ik dacht dat ik niet zonder kon. Maar toen onder begeleiding van een psychiater gestopt, en na hoogstens een week ben je weer normaal! Ik ben nu niet meer depressief dus het heeft daadwerkelijk geholpen :)

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb alles bij elkaar denk ik twee en een half jaar paroxetine geslikt: Een keer anderhalf jaar achter elkaar en daarna nog twee keer een half jaar omdat ik voelde dat ik weer terug dreigde te vallen. Maar toen ik probeerde zwanger te worden, zei mijn huisarts dat ik beter fluoxetine kon gaan gebruiken, omdat daar meer ervaring mee opgedaan is bij zwangere vrouwen (al is medicijnloos zwanger worden en zijn nog altijd het beste). Uiteindelijk kon ik na een jaar ook weer stoppen met de fluoxetine, en ben ik nu alweer ruim een jaar medicijnvrij én vrij van depressie.

Bij mij was het verschil groot: Ik had eerst een jaar zonder medicatie geprobeerd van mijn depressie af te komen, maar dat lukte niet. Maar een week of vijf, zes nadat ik met paroxetine was begonnen, leek het leven ineens lichter en makkelijker te worden. Ik had eindelijk de energie om alles toe te passen wat ik in therapie geleerd had.

Ik had in die tijd wel wat last van een wazig gevoel in mijn hoofd en een droge mond, maar die bijwerkingen verdwenen vanzelf weer. Ik was bij de fluoxetine in het begin een beetje misselijk, maar ook dat was van voorbijgaande aard. En wat betreft die minder zin in seks: Ik had daar tijdens mijn depressieve episodes sowieso geen behoefte aan, dus dat verschil merkte ik niet zo. Nee, toen ik stopte met de pil, toen veranderde er op dat gebied veel meer. ;)

Marline, ik wens je sterkte. Ik hoop dat onze verhalen je het vertrouwen kunnen geven dat het ooit weer over gaat. Hou vol, meis!

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid heel erg bedankt voor je reactie

idd die medicijnen doen het wel goed ik doe nu al wat meer in huis zoals poetsen enzhaha
    ik voel me ook wat meer happy
    lach meer dus er is al vooruitgang

sex hoeft voor mij ook niet meer het duurt bij mij uren voordat ik eindeiijk mijn hoogtepunt bereikt heb en wordt daar zo moe van pfff haha

ik ben blij dat je er nu uit bent
    en wens je veel geluk met de kleine :)

Deel Deze Pagina