Hi allemaal, Ik ben nu voor de derde ronde bezig met Clomid. De eerste 2 rondes (50 Mg) had ik een luteale fase van 7 dagen. Mijn gyn wilde dat niet geloven omdat volgens hem ovulatietesten niet betrouwbaar zijn icm PCOS. Terwijl ik toch echt maar op 1 moment in de maanden een LH piek meette (cd 21 en cd 23) Hij zei dat wanneer de cyclus korter is dan 35 dagen dat je dan een goede eisprong hebt. Terwijl ik overal lees dat ik dan dus blijkbaar te weinig progesteron aanmaak. We liggen in elk geval niet geheel op 1 lijn. Ik heb dan ook zelf deze maand besloten om mijn dosis Clomid iets op te hogen. Dus deze maand 75 Mg genomen. Nu zit ik inmiddels op Dpo 8. Wat sowieso beter is dan ongesteld worden op dag 7. Ik denk eigenlijk dat ik zwanger ben maar heb nog negatieve testen (2v5 Kruidvat). Ik heb het idee dat mijn reuk echt enorm is verbeterd en ik heb blauwe aderen over mijn borsten lopen. Maar nu ben ik eigenlijk ook een beetje bang dat ik straks een drieling krijg ofzo. Wat denken jullie? Klopt toch dat je geen goede eisprong hebt als je luteale fase te kort is? En wat is de kans bij een verhoging van 25 Mg dat je ineens veel te veel eitjes krijgt? Ik hoop dat iemand me een beetje duidelijkheid kan geven!
heb je geen opvolging gehad dmv echo"s? dat is wel gebruikelijk dacht ik, dan zien ze precies hoeveel er groeit en wanneer je ei dan springt. zelf meer gebruiken en dan ook nog eens 50% meer (!) dan wat het zkh aanraadt is imo dom.. sorry maar dom.. risico voor je eierstok voor een evt zwangerschap voor je kindjes voor jezelf. en dan ook nog eens dat clomid je lf niet gaat verlengen, daar heb je utro voor nodig. mujn advies.. praat met je gyn. lat controle op groei en eispronh doen dmv echos en als t niet werkt vraag utro em als de gyn niet meewerkt stap over. en stoppen met zelf dokteren.
Beetje laat om deze vraag nú te stellen hè... Verder helemaal eens met wat @Sophy allemaal al heeft gezegd.
Ik vraag mij af hoe je zomaar kunt beslissen om meer medicatie te nemen. Is het niet gevaarlijk met name omdat je ook niet weet wat zo'n dosis met je lichaam doet? Ben ook benieuwd hoe je van plan was dit aan de dokter uit te gaan leggen als je straks wel ineens complicaties zou hebben. Heb je inmiddels al weer getest?