Is hier iemand die ook de koperspiraal heeft? Ik heb 'em bij mijn vorige menstruatie laten zetten en heb toen in totaal 2 weken gebloed..ben daarna na 3 weken weer ongesteld geworden en ben nu al bijna een week ongesteld..inplaats van dat het bloeden minder wordt bloed ik verschrikkelijk en er komen hele stukken uit (sorry voor het onsmakelijke verhaal) een tampon houdt het nog geen half uur tegen..en blijf naar de wc gaan..ook maandverband houdt het niet lang vol.. Daarbij heb ik letterlijk weeen pijn..het is gewoon dezelfde pijn als mijn eerste weeen bij eslem.. Is dit nu normaal?
Dit hoort na mijn weten wel bij het koperspiraaltje. je bloedingen worden heel heftig ervan. Als je wil dat je menstruatie minder wordt moet je overstappen op het Mirena spiraaltje. Hierbij blijft je menstruatie soms gewoon helemaal weg
Ik heb 5 weken geleden ook een koperspiraaltje laten zetten. Ik ben daarna ook na 3 weken weer ongesteld geworden en niet zo'n beetje ook! Dweilen met de kraan open, zullen we maar zeggen Toen ik mijn zwangerschap van Esmée aan de pil was, was ik maar 4 dagen matig ongesteld. Dat is nu wel even anders! Daarbij heb ik ook menstruatiepijn (wat ik voorheen met de pil nooit had). Gelukkig niet zo erg als weeen (hoewel, ik heb nog nooit weeen gehad, dus ik heb geen idee hoe dat voelt ) Ook tussen de menstruaties door heb ik soms last van een beetje een zeurderige buikpijn en kleine bloedingen. Volgens mijn gynaecoloog is het normaal dat je door het koperspiraaltje wat heftiger kunt gaan menstrueren dat je wat meer menstruatiepijn hebt. Maar als het zo erg is als jij beschrijft, zou ik het toch nog even navragen bij je dokter.
ja ik vind dit dus niet fijn nee..en niet normaal..ik kan me niet herinneren dat ze mij heeft gezegd dat ik in deze mate zou gaan bloeden.. en het doet nog super zeer ook..bah ik kijken het even aan..maar als dit zo blijft wil ik dat ding er uit hebben.. Ik bedoel je doet het om veilig te kunnen vrijen maar als je om de 2 weken bloed kun je niet eens vrijen hahahaha
Haha ja, wij zitten ook al te balen, want ik dacht dat je na het zetten van de spiraal gelijk veilig was, dat blijkt dus niet zo te zijn! Gelukkig zijn volgende week de 6 weken voorbij en kan ik op nacontrole. Dan kunnen we het eindelijk weer eens gezellig maken, als je begrijpt wat ik bedoel Als ik de keus had gehad, dan had ik ook voor de Mirenaspiraal gekozen, maar helaas had ik die keus niet (te veel hormonen in de Mirena). Waarom heb jij voor de koperspiraal gekozen?
Ik heb de spiraal gekozen omdat mijn dokter de mirena helemaal niet plaatst..zo begreep ik het..er was geen sprake van die zeg maar.. En ik geef bv dus kan niets gebruiken..en de mini pil verbied mijn dokter ook omdat het super slechte bijwerkingen zou hebben (eeh nou en dit dan?!) eehmmzzz moest je de eerste 6 weken anti conceptie gebruiken? Dit is mij ook niet verteld! het is bij ons al gezellig geweest..zonder iets gebruikt te hebben ofzo..
Uhmm, ja, dat is mij tenminste verteld... Mijn gynaecoloog zei na plaatsing dat ik na 6 weken terug moest komen om te controleren of de spiraal goed op zijn plaats zat en zei er gelijk bij dat ik tot die tijd niet veilig was... dus condooms moest gebruiken... Ik vond het wel raar, want ik heb gehoord dat je met de Mirena-spiraal wel gelijk veilig bent. Maar ja, better safe than sorry, zullen we maar zeggen. Ik wil graag nog een broertje of zusje voor Esmée, maar nu nog even niet!
Teveel hormonen in Mirena Er zitten zo'n 60 tot 100x minder hormonen in dan de pil Snap niet dat dat al te veel is, maja.....
nou angelique voor sommige mensen is het feit dat er hormonen in zitten al te veel..en sommige mensen kunnen er gewoonweg niet tegen..?!
hoi Gulay, Ik heb ooit ook voor het koperspiraaltje gekozen, inderdaad om het feit dat er geen hormonen inzitten. Ik heb toen ook hele hevige menstruaties gehad en ik vond die menstruatie pijn door het spiraaltje nog eigenlijk veel pijnlijker dan weeen! Maar ik ben toen wel zwanger geworden van Estelle. en op de echo was het spiraaltje toen spoorloos verdwenen. Ik had inderdaad ook veel last van het verliezen van hele bloedproppen. Waarschijnlijk heeft het spiraaltje is zo'n bloedprop gezeten zonder dat ik het gemerkt heb. Dus als je weer hele stukken verliest, zou ik er wel even opletten of je spiraaltje er niet tussen zit! groetjes, Manouk
nou manoek, ik ben daar dus ook bang voor.. toen ik dus gister op de wc zat hoorde ik plop iets in het water vallen..kon alleen niet zien of het bloedproppen waren of toevallig dat ding.. Ik ga dus volgende week wel even naar de dokter voor een echo..
Angelique, als je in het verleden een longembolie heb gehad (zoals ik), mag je dus geen voorbehoedsmiddelen gebruiken met hormonen. Geen pil en dus ook geen Mirena-spiraaltje! Ik word er zelf ook niet blij van, maar het is niet anders. Gulay: sterkte volgende week bij de dokter, ik hoop dat jouw spiraaltje nog op 'n plek zit!