hoe groot is de kans

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Brit1980, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Ik ben nu 7 weken zwanger mijn buik is nu al net zo groot als met 9 a 10 weken bij mijn eerste zwangerschap ,dat was een tweeling (erfelijk) zijn twee -eiig...nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat het weer een tweeling is, ik bel maandag de verloskundige voor een eerste afspraak..als ik aan geef dat ik graag eerder een echo zou willen in plaats van met 12 weken, omdat ik graag wil weten of het 1 kindje is of mischien weer twee zullen ze dat dan doen wil het namelijk graag op tijd weten zodat ik niet voor verassingen kom te staan en weer alles zo onverwacht komt..

groeten Brit

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Brit,

een tweede zwangerschap zie je vaak al veel eerder, je hebt al sneller een buikje omdat het al eens is opgerekt geweest. Aan de buitenkant kun je niet zien of het om een eenling of tweeling gaat.
    Maak inderdaad maar een afspraak bij de verloskundige en vraag ook om een echo. Die wordt meestal rond de 10 weken gemaakt, maar misschien kun je wat eerder terecht. De kans op een tweeling is ongeveer 1 op 90.

Mirjam

Deel Deze Pagina