Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo!

Aangezien er veel meiden net als ik nieuw zijn op het forum en net als ik gestopt zijn met de pil deze maand, leek het mij leuk om hier lekker samen te kunnen kletsen. Dit aangezien wij nog niet mee kunnen kletsen over NOD's en zwangerschapstesten....
    Eerst maar eens kijken of ik een doorbraakbloeding (heet zo toch?)krijg. Ik ben nu 3 dagen gestopt met de pil, midden in mijn strip, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren....:D Allemaal al aan foliumzuur begonnen? Ik wist echt niet welke ik moest kiezen! Zoveel verschillende soorten! Heb uiteindelijk maar gekozen voor Dagravit Mama & baby. Zitten ook wat vitamines enzo bij.
    Ik ben overigens 26 en woon vlakbij Amsterdam, en jullie??:)

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Jeeeh het is je gelukt.
    Ik ben een paar weken eerder gestopt, maar dat geeft niet. Denk dat ik nu mijn eerste nod heb. Maar weet het niet zeker:(
    Maar ik heb foliumzuur, gewoon bij de albert heijn gehaald. Ik ben me verder ook nog een beetje goed aan het inlezen. Ik snap er soms echt niets van hoor. haha.
    Maar ik woon ook dichtbij amsterdam. Wat leuk.

3. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik heb 28 mei mijn laatste pil geslikt! Ik heb net de ontrekkingsbloeding achter de rug en nu maar hopen dat het snel raak is. Ik slik al een tijdje foliumzuur van etos huismerk. Schijnt dat je al een paar weken van te voren dit kan slikken, mocht je meteen zwanger raken na het stoppen met de pil.

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Lekker is dat he, als je onttrekkingsbloeding achter de rug is. Dan heb je echt het idee dat je gaat beginnen. En idd hopen dat het snel raak is. Wij hebben verder geen haast en zien het wel, maar stiekem hoop je toch wel hoor;).
    Ik slik dat foliumzuur nu een paar weken. Zouden eerst namelijk in juni/juli stoppen. Maar besloten toen toch maar meteen te stoppen, haha, die 2 maanden maakten ook niets meer uit.

5. soedje

soedje Lid

28 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames... ik ben in april gestopt met mijn pil midden in een strip.. Heb op 21 mei pas mijn doorbraakbloeding gehad en nu maar hopen dat het snel raak is... ik slik sinds 28 pas foliumzuur omdat ik niet eens wist dat je wat moest slikken

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hoi Soedje,

Leuk dat je er bent. Dan heb je echt laat je doorbraakbloeding gehad. Ik ben begin mei gestopt ook midden in de strip maar had het wel gewoon, nou slikte ik de pil ook vaak door hoor.
    Ik had wel al gehoord dat je foliumzuur moest slikken, maar ging het pas slikken toen ik was gestopt omdat de beslissing om te stoppen ineens wat sneller ging, haha. Maar verder wist ik ook niets, wist niet eens hoe een cyclus en alles hoorde te zijn. Nooit in verdiept.
    Wel leuk allemaal meiden die ook net zijn gestopt. Gezellig kletsen.
    Heb jij last van "ontpillen"? Ik helemaal niet. Merk geen verschil.

Groetjes

7. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hé wat leuk! Ik zie dat het topic aardig op gang aan het komen is!
    Wat leuk Linnie dat je in de buurt woont! Wie weet zitten we ooit (hopelijk snel) samen op zwangerschapscursus haha.
    @Soedje: je maakt me bang! Hoop niet dat het bij mij ook zolang zal gaan duren.... Zit nu op dag 4 en zit echt een soort te wachten. Had verwacht dat het op dag 2 al zou beginnen. Maar ja we hebben nu toch iets minder haast omdat het toch een gezondere keus is om niet zwanger in Thailand onze rondreis te maken over 5,5 week. Nog even volhouden dus, maar wel al aan het ontpillen dus. En dan op vakantie goed bijklussen ;)

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe, haha ja wie weet zitten we binnenkort wel op zwangerschapscursus idd. Hopen dat het snel zover is, haha.
    Maar je gaat nog reizen? Leuk hoor.
    je doorbraakbloeding komt vast wel op gang hoor. Daarna kunnen je echt beginnen:)

9. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hoi Ladies,

Ook ik meld me bij jullie :D Ben halverwege mei midden in de strip gestopt. Ben nog wel ongi geweest toen het via de pil zou "moeten", maar afgelopen donderdag niet...??? Heb een test gedaan zaterdag maar die was negatief. Dus tjah.. wat nu, haha?!
    Ik hoop gewoon heeeel erg, maar da's ook niet goed denk ik. Wacht nu gewoon nog ff een paar dagen en dan nog maar eens testen. Zou wel snel zijn eigenlijk, maar je weet 't nooit. Ook wij nemen de tijd.

Ik slik foliumzuur eigen merk Kruidvat, ben 25 en kom uit de buurt van Zutphen/Arnhem. Ik ben me ook nog enorm aan het inlezen enzo, het is allemaal zo nieuw & spannend! Ook nog geen vriendinnen die het al meegemaakt hebben ofzo.

Zijn er voor jullie nog verder dingen die je juist wel doet of laat? Ik ben iig gestopt met alcohol en rook (bijna) niet meer. Wie weet kunnen we elkaar nog wat goede tips geven.

Liefs :)

10. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @debby, leuk dat je er ook bent. Zeker spannend he. Heb wel al vriendin die het heeft meegemaakt, en een vriendin die nu ook bezig is.
    Ik doe verder eigenlijk niet veel anders dan normaal. Behalve foliumzuur slikken dan, wat ik de afgelopen week regelmatig vergeet:( Ben op vakantie geweest en daar vergat ik het de hele tijd.
    Verder drink ik bijna niet en rook niet.
    Ik moest afgelopen zondag ongi worden, en werd het gister. Dus dat is wel mooi. Weet ik iig dat het allemaal werkt. Ben alleen heeel weinig ongi en geen of nauwelijks pijn. Vind ik wel raar en word ik wel onzeker van, ben dan bang dat er miss iets is. En met de pil ben je minder ongesteld en minder pijnen dan zonder pil. Ach miss komt het doordat ik nog maar net gestopt ben.
    Maar het is wel zo dat je als je voor het eerst ongesteld moet worden het wel wat langer kan duren dan normaal. Maar miss was het wel in 1x raak. Spannend.

Groetjes Linda

11. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Linda: Nou, de eerste keer nadat ik gestopt was met de pil werd ik dus wel ongi, alleen vorige week niet...
    waarschijnlijk dat jouw lichaam ook nog even moet wennen aan het niet gebruiken van de pil? (gezien het feit dat je maar weinig ongesteld wordt).
    Is het voor jullie ook de 1e x?

12. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @debby1: Okee, dat is wel raar ja. Zou anders over een paar dagen weer gewoon testen.
    Ja ik denk ook dat ik nog moet wennen zonder die pil. Maar zo wil ik wel vaker ongi zijn hoor:)
    Ja is voor ons ook de eerste keer.
    maar jij bent nu dus 2 maanden bezig? Dit is onze eerste maand. Ben ook heel blij dat ik gewoon op tijd ongesteld ben geworden. Weet ik iig dat het allemaal werkt, hihi.

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Goedenavond,

Weer lekker thuis na een lange werkdag. Debby1 welkom! Wat spannend dat je niet ongesteld werd....who knows...! Maar ik begrijp jouw 'tijdslijn' zeg maar niet. Je zegt half Mei gestopt te zijn met de pil en daarna nog je ontrekkingsbloeding gekregen te hebben. Maar afgelopen donderdag zou je meer ongesteld moeten worden.... Ben jij 2x per maand ongi :$ haha Verder heb ik ook nog geen vriendinnen, zussen of wat dan ook in mijn omgeving. Alleen de nichten van mijn vriend, maar die staan wat verder van me af. Heb alleen vriendinnen die een abortus hebben laten doen en nu veel spijt hebben. Ik ben nu al wat bewuster aan het leven. Ik was al gestopt met roken, ik eet gezonder, ik snoep ipv gewoon snoep, noten en dadels enzo, wat meer groenten en fruit dan normaal en lekker sporten. Ik ga nog wel in de sauna, want dat vind ik te lekker. Drinken misschien af en toe, maar wel minder (heb nog een flesje malibu staan :))
    @Linnie27; Ja ik ga reizen! Al 8 maanden naartoe aan het leven, want ik ben al 3 jaar niet meer op zomervakantie geweest. Wordt in 5 jaar tijd pas de eerste echte mooie reis met mijn vriend. Nadeel is dus wel dat ik (eer)gister flink aan het denken was wat ik nou wilde, wel of niet zwanger naar Thailand. En maar besloten dat we nog even voorzichtig doen. Kans is sowieso toch wel erg klein dat ik zwanger raak in die korte tijd en net nadat ik gestopt ben.
    Herkennen jullie overigens het gevoel: "Als ik een erg vruchtbare vrouw was, had ik wel eens door de pil heen zwanger geraakt!" Soms denk ik zo, ook omdat mijn zus en haar man samen geen kindjes kunnen maken.
    Nou ja, ik ben er in ieder geval lekker mee bezig, eerst waar ik aan denk als ik wakker wordt en het laatste als ik ga slapen....

14. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: Ja ik snap wel dat je twijfeld over eventueel zwanger naar thailand gaan. De kans is idd niet groot denk ik, maar je weet het nooit he:) Ennn miss omdat je daar dan zoo ontspannen bent lukt het wel. En het is best mooi :)om je kindje daar te verwekken, haha, toch? Je moet doen wat goed voelt.
    Wat jij denkt heb ik niet precies, maar ben soms wel bang dat er iets niet goed is. Ook omdat je zooo veel verhalen hoort over dat het zo lang duurt of dat er iets mis is. Ben dan wel bang dat het bij mij dan ook zo is. Maar ja, kan niets anders doen dan afwachten.
    Met het ermee naar bed gaan en opstaan herken ik wel. Dan word ik beetje chaggie wakker ofzo, en dan denk ik ineens, ooh ja ben bezig zwanger te worden, joepieee:) hihi

15. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    Hallo!

ik sluit me graag aan bij deze groep!
    Ik heb dan niet de pil geslikt maar heb vorige week vrijdag mijn spiraal eruit laten halen. Zondag werd ik hoppa, ongesteld! Wel heel weinig dus nu maar eens kijken of ik dit kan rekenen als begin van mijn cyclus!
    Ik heb overigens al een dochtertje van 2,5. Toen ik 21 was, was ik plotseling zwanger. Ik ben nu 24, ben al 3 jaar verloofd :D en we gaan nu dus voor de 2e. Woon in utrecht.
    Voor mij voelt het net zo spannend als voor ieder die voor de eerste gaat, de keuze om er voor te gaan hebben we toen nooit op die manier gemaakt.
    Ik heb 'zwanger worden' van het kruidvat en begonnen met drastisch minderen met roken, als deed ik dat niet veel. Verder at ik eigenlijk altijd wel gezond, eet nog eventjes zolang het mag extra rood vlees en zout :D. Zooo lekker!

succes iedereen! ps. misschien stomme vraag maar wat is NOD?

16. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Hoi hoi,

@ Mammadoe: Oh.. haha ik zei inderdaad mei, mijn tijdslijn klopt niet nee! Zullen de 'enthousiasme' perikelen wel zijn! April bedoelde ik! Ben op dit forum gekomen omdat het indd net opgestart was en ik me gisteren dus pas heb aangemeld, anders val je zo "midden in" het forum, ook niet leuk ;)
    Sauna doe ik idd ook nog gewoon, is goede ontspanning en ik las ergens dat als je lichaam dat gewend is, het best kan. Met mate uiteraard en niet té heet.
    Wat heerlijk dat je naar Thailand gaat! Ik zou er indd gewoon lekker van genieten :)
    Dat gevoel kan ik wel delen, heb ik ook wel eens over nagedacht. Wat bij mij ook speelt is het feit dat in de familie van mijn vriend tweelingen heel erg heersen (ze slaan niet eens één generatie over, gewoon IEDERE generatie, haha). Mijn schoonzus heeft er 2 kindjes en nu denk ik vaak: zou ik dan degene zijn van deze generatie?? Pffff...
    Ik ga er niet alleen mee naar bed & sta er mee op, ik denk er (bijna) de heeeele dag aan!! Erg he??

@ Isa: Gezellig dat je er ook bent :) NOD is volgens mij niet ongesteldheid dag? las ik gisteren ergens volgens mij...

Nou, ik ga m'n bedje zo eens opzoeken. En nadenken wanneer ik toch maar eens ga testen haha!

Groetjes

17. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @Isa: Gezellig dat je er bent.
    NOD, is niet ongesteldheidsdag idd. En je eerste dag van je nieuwe cyclus.
    Ik ken verder al die termen ook niet goed, haha. Moet er nog aan wennen, aan die taal.
    Maar spannend he, hoop dat het snel lukt.

18. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik ben eigenlijk al in maart gestopt met de pil, maar vanaf nu gaan we ervoor!

Heb eigenlijk hetzelfde verhaal als Isa, dus voor ons ook erg spannend zo voor 'het eerst'! :D

19. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hoi Tara, tuurlijk mag je hier mee kletsen. Ik ben in mei gestopt, maar praat hier en in mei stoppers. gezellig toch.

20. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    #20 isa091208, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    Dag dames,

leuk die snelle reacties!

@mammadoe: Gaaf Thailand, waar wil je precies heen? Ik ben daar toevallig in oktober geweest om een vriendin op te zoeken. In 11 dagen heb ik oa gezien: Bangkok, chiang mai, Kho phi phi, Au gnang. Ik dacht toen nog wel eens, wat ben ik blij dat ik niet net zwanger ben! Het kan er heel erg stinken op sommige stukjes, dus als je een beetje last heb van misselijkheid dan zou je echt 5 keer per dag staan spugen:(
    Maar leuk hoor, spannend allemaal! Al een vertrek datum?
    @linnie27: Kijk, wat grappig, dat had ik nou nooit zelf bedacht hihi!
    @Debby1: Lijkt je een tweeling dan juist wel of niet leuk? Zal wel zwaar zijn de eerste periode, maar je hoort toch vaak dat ze elkaar al snel vinden dus op die manier weer minder 'handenbindertjes' zijn omdat tweelingen lekker met elkaar kunnen spelen.
    @thara: hoi!!

Even om terug te komen op NOD:
    Is dat dan zeg maar de 1e dag waarop je ongesteld had moeten worden en dus zwanger zou kunnen zijn?
    Of de 1e dag na je menstruatie (ik dacht dat je met tellen van je cyclus begint op de 1e dag van je menstruatie) (ben doktersassistent van beroep, begin me ineens plaatsvervangend te schamen dat ik zo aan het twijfelen ben)

iig weltrusten!

ps. wat voor werk doen jullie allemaal? (om elkaar maar eens wat beter te leren kennen)

Deel Deze Pagina