hoe groot is de kans?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sagapoo, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    haai,

Ik ben vrij jong(zo jong dat ik niet moeder wil worden..) en weet ff niet waar ik advies moet vragen enhier zijn zoveel vrouwen en inmiddels al moeders die er verstand van hebben ik dacht k probeer het gewoon!

Ik was aan de prikpil en na de drie maanden heb ik besloten om er niet mee verder te gaan en ben al na een maandje weer ongesteld geworden .. ik hoorde op de 8e weer te beginnen met mijn strip maar dat heb ik verschoven naar de 12e...alleen ik heb de 9e en de 12e onveilige seks gehad... volgens een berekening op een bepaalde site is vandaag mijn vruchtbaarste dag en morgen mijn eisprong... Weten jullie hoe groot de kans is op een zwangerschap ...?

Alvast heel erg bedankt...

x

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nou vrij groot.... De pil is veilig mits je op de goede dag begint en de eerste 7 pillen goed slikt. Je hebt dus precies de goede dingen gedaan om WEL zwanger te worden...
    Zou 19 dagen na de 12e een test doen. Dat is lang genoeg om de test betrouwbaar te maken. Hopelijk ben je niet zwanger en begin de volgende keer gewoon op tijd met slikken!

3. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 sagapoo, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Okee.. bedankt voor je snelle reactie!

We zullen zien, ik ga zeker weten op tijd slikken de volgende keer..
    moet ik mn pil nu wel gewoon verder slikken dez maand?
    x

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Volgens mij is die kans idd erg groot,waarom heb je t verschoven?als je jezelf te jong vind om mama te worden moet je ziet zo laks omgaan met de anticonceptie.en je moet pas weer met de pil beginnen op de 1 e dag van je komende menstruatie.
    succes

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    En een condoom gebruiken voordat je weer begint doet ook wonderen :D

6. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    je kan altijd nu al contact opnemen met huisarts. die kan meer advies geven. en als je wel vaker de pil vergeet of dergelijke, en zeker niet zwanger wilt worden, zou ik er over nadenken om andere antieconseptie te gebruiken.

7. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    ik denk dat je nog net op tijd bent voor een Morning After Pil! Die kun je bij de drogist kopen zonder recept! Doen hoor!

8. me83

me83 Niet meer actief

als het goed is staat in de bijsluiter van de pil dat je meot beginnen op de eerste dag van je menstruatie.. begin je iets later.. is de pil een week lang niet veilig!dus met condoom doen..

ik denk zeker dat je zo zwanger kunt worden.. dus zou echt even de morning afterpil vragen.. en miss bij de huisarts even info halen over wat te doen en of de pil wel een verstandige keus is..er zijn nog genoeg andere soorten anticonceptie waarbij je niet elke dag iets hoeft in te nemen.. dus miss wel handig..

voor nu dus een morningafterpil halen.. en het minimaal een week nog met condoom doen als je de pil nu wel volgens gebruiksaanwijzing inneemt..

succes

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mmm klinkt een beetje te cynisch. Wilde je alleen erop wijzen dat het condoom denkt. En doe wat taartje zegt hoor!

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het condoom denkt?!:$

Maar alle gekheid op een stokje: Blijf de pil slikken! Als je stopt omdat je denkt dat je mogelijk zwanger bent, vergroot je de kans dat je niet zwanger was, maar dat nu wel alsnog wordt omdat je met de pil bent gestopt! Dat zou op zijn zachts gezegd onhandig zijn. Blijven slikken dus!

Ook is het inderdaad een goed idee om uit te zoeken of je in aanmerking komt voor een morning after pil. Volgens mij kom je in aanmerking hoor!

Voor de toekomst: Zet je telefoonwekker iedere dag op dezelfde tijd en neem de pil in zodra de wekker af gaat. Ik ben vergeetachtig van aard en doe het daarom al jaren op die manier.

Je zou eventueel contact kunnen opnemen met de GGD bij jou in de buurt. Zij kunnen je adviseren en eventueel helpen.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hahaha, ziet er wel dom uit ja, ik bedoelde dus, dat je aan het condoom denkt ;)

12. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister was k te laat thuis om nog een morning after pil te kunnen halen maar ik ga vandaag even iets raadplege of t nog goed genoeg zou werke en dan haal ik hem vandaag!

Dankje voor jullie reactiess! ik blijf gwn de pil slikke en evn helemaal niks.. (mn vriend is erg geschrokken van jullie reactie's.. en ik ook wist niet dat ik zoveel kans had...) te verlege om gewoon de huisarts te bellen dus wel fijn dat ik feedback heb gekregen

x

13. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    okee,

ik heb vandaag de morning after pil gehaald en er is nu nog maar 20 % op een zwangerschap dus ik hoop dat ik niet tussen die 20% zit!

ik ga gewoon verder met mijn pil en dat komt denk ik wel goed allemaal!

Harstikkebedankt jullie allemaal:)

x

14. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb behalve vermoeidheid niet echt iets gemerkt van de morning fter pil en vrijdag nacht bn k straalmisselijk naar de wc gegaan er kwam niks maar t duurde een uur voordat het weer over ging ... nu 2 uur gelede ben ik weer straalmisselijk maar beneden gegaan.. ik heb bij beide keren patat gegeten maar normaal heb ik daar echt nooit last van ! en nu twee x achter elkaar... wat zou ik doen? Bloedtestje late doen eind van deze week of gewoon afwachten en er vanuit gaan dat het nog steeds met de morning after pil te maken heeft..?

X

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat kan door de ma-pil komen. Dan slik je ineens een behoorlijke dosis hormonen in. Daar kun je echt misselijk van worden.

16. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeey,ik had dat gelezen idd, maar twijfelde of het nog daar aan lag omdat t alweer drie en nu 5dage later was.

17. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Langs de huisarts geweest ... volgend weekend moet k testen... ik.ben echt dodelijk zenuwachtig...

18. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Heb je nog steeds klachten die kunnen wijzen op zwangerschap dan? En ben je nou wel of niet weer begonnen met de pil? Anders had je toch allang ongesteld moeten worden?

19. sagapoo

sagapoo Lid

12 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben weer aan de pil. nog twee dage dan is de strip op.. ben vaak misselijk heb vaak steke in mn onderbuik. bn gevoelig voor acne.. had opeens wwwr drie grote puisten, moe en.duizelig ... nee voel me nie helemaal geweldig ofzo. ik moet de test doen omdat ik in mn stopweek zoiezo ongesteld kan worde.

Deel Deze Pagina