fabeltje of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladyw, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Nu heb ik gehoord dat als je veel last van pukkels hebt je veel kans hebt dat je een dochter krijgt. Nu ben ik zelf helemaal niet bijgelovig en ik geloof er ook niets van. Maar toch ben ik benieuwd wie van jullie veel pukkels tijdens de zwangerschap heeft gehad of heeft en een dochter heeft gekregen of krijgt??

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb tot nu toe juist minder pukkels gehad dan normaal (als in: niet-zwanger) en ben toch echt zwanger van een meisje...

3. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 23 weken zwanger en weet dat ik een dochter krijg. Ik weet niet of het een fabeltje is, maar zelf heb ik nu veel last van pukkettjes en zo in mijn gezicht. Echt veel meer dan voor de zwangerschap. Op sommige plekken is mijn huid veel droger geworden (kin) en op andere plekken juist vetter (neus). Heb gelezen dat de 1 juist veel minder pukkels krijgt en de ander juist meer, geen idee of dit met het geslacht van de baby te maken heeft.

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mijn zoontjes had ik meer pukkels dan nu (voornamelijk op mijn rug...) en ik heb nu op 3 echo's gezien dat we een dochter krijgen...

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg een meisje en heb inderdaad veel last van pukkels. In m'n gezicht niet heel erg, maar m'n rug zit helemaal onder helaas. Geloof trouwens niet dat dit iets met geslacht te maken heeft.

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    De spreuk is inderdaad dat een meisje tijdens de zwangerschap je schoonheid neemt en een jongetje je juist schoonheid geeft.
    Maar ik denk dat het een fabeltje is...

7. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha ha nou bij mijn zoon werd mijn schoonheid ook weg genomen.
    Ik hield zwembaden aan vocht vast.... dus echte schoonheidsprijzen won ik zeker niet meer ha ha.

Ik denk dat het per persoon verschilt. Ikzelf ben nu zwanger van de tweede en merk inderdaad wel dat k boven op mijn rus wat meer bultjes heb. Weet niet meer zo goed of ik dat ook bij mijn zoon had. Echter weten we nog niet wat het wordt

8. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg met 3,4 dagen mega veel pukkels en gelijk een test gedaan.
    en ja hoor ZWANGER!!
    De pukkels blijven en vind het verschrikkenlijk,.maar ik wij krijgen een jongen!!:D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn zus beide zwangerschappen veel last en beide keren jongens.
    Hier bij mijn dochter geen last van pukkels, en dus een meid.
    Dus hier klopt het niet :)

10. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Hier ook in verwachting van een meisje en wel wat meer pukkels dan ik normaal heb, maar nou niet ontzettend veel ofzo.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik denk dat t een fabeltje is. Ben nu 30 weken zwanger en we krijgen een meisje. En al 30 weken geen pukkel gehad! Ook geen last van vocht vasthouden, misselijkheid etc. alleen soms een drogere huid dan normaal, vooral op mijn rug jeukt het soms. Als een meisje je schoonheid ontneemt, ben ik heel benieuwd hoe mooi ik word als de tweede een jongetje zou zijn, hihi.

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Bij mn dochter pukkels gehad, bij mn zoontje niet.. en nu wel weer.
    Gaan maandag zien wat het geslacht is, ben benieuwd haha.
    Aan de hand van mn pukkels zeg ik een meisje :p

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nu valt het wel mee (althans op mijn gezicht)
    In het begin zat ik helemaal onder.
    Nu heb ik voornamelijk puistjes op mijn schouders

14. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Normaal gesproken heb ik heel veel last van een droge huid, pukkels en eczeem en nu ik zwanger ben van een meisje een hele mooie egale en gave huid. Ik merk dat ik veel minder creme nodig heb. :D Bij mij klopt het dus ook niet.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had bij de eerste (een meisje) in het begin best wat pukkels, vooral op mijn nek en rug (bleh!!).

Nu juist helemaal geen. En weer een meisje, dat hebben we nu toch echt al 3 of 4 keer goed in beeld gehad op een echo :D

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    bij mijn zoontje megapukkels, van die grote pijnlijke en ook op rare plaatsen(bovenbenen,decollete). En ik heb zelf als puber nooit puisten gehad. Bij mijn dochter niks en nu weer megapuisten en vettig haar. Dus ik gok op weer een jongen

17. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Toeval of niet, maar mijn kin zat in het begin van de zwangerschap helemaal onder de pukkels en puisten..ieuwww
    'Normaal' heb ik helemaal geen last hiervan.

Eenenenenene, wij krijgen een meisje.

Dus in mijn geval klopt het wel.

18. Maia

Maia Niet meer actief

Bij Fleur zou dit geklopt hebben, ik zat onder, echt niet leuk meer en ja het was een meisje.

19. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Mijn gezicht ziet er niet uit veel bultjes en haar groei en wij krijgen een zoon

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bij de 1e zwangerschap dele bovenrug vol pukkels. en een meisje.

nu niks geen pukkels, morgen weet ik als het goed is het geslacht:D

Deel Deze Pagina