Omgaan met onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamahil, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Hoi allemaal!

Vanmorgen had ik een positieve test in handen!! helemaal blij natuurlijk!!

Nu is er echter iets wat ik jullie wil vragen....
    Ik heb 2 maanden geleden een miskraam gehad met 6 weken. Nu vind ik het zo moeilijk om van deze zwangerschap te genieten, ben soort bezig met mezelf alvast voor te bereiden op dat het weer misgaat. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar ben er zo bang voor!

Herkent iemand dit en hoe ging je met dat gevoel om?

Khoop dat jullie me kunnen helpen, worden 2 heeele zware weken vrees ik....:)

2. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,ik snap je helemaal,bij ons hetzelfde alleen hebben wij er bijna 4 jaar over gedaan en teveel miskramen gehad.Deze zwangerschap kwam ook als een verrassing omdat we uitgeklust waren om het zo maar te zeggen,maar bij elk krampje elk dingetje blijf ik onzeker.
    Wat bij mij helpt is dat ik goed met mijn man kan praten als ik het weer even te kwaad krijg en ik had een babydopler gekregen van mijn man zodat ik zelf naar het hartje kon luisteren.
    Nu beweegt de kleine volop dus heb ik die zekerheid niet meer nodig.
    Weet gewoon dat je angst heel normaal is en dat dat misschien de gehele zwangerschap zal blijven,maar probeer er op de donkere momenten over te praten,en anders zijn hier genoeg meiden zoals ik die het ook geen probleem vinden als je tegen ons je hart en je onzekerheid lucht.
    je staat er niet alleen voor:):):)
    o en natuurlijk van harte gefeliciflapstaart!:D

3. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp je volledig! Zelf een miskraam gehad met 7 weken en 3 maand later weer zwanger. Beetje vergelijkbaar dus. Nu trouwens inmiddels 24 weken zwanger.

Gelukkig kreeg ik met 7 weken een echo en klopte het hartje al goed en regelmatig. Dat stelde me erg gerust. Krijg jij ook een vroege echo? Dat zou ik zoiezo vragen aan je vk.

Verder klinkt het heel cliche en is het erg moeilijk, maar het enige dat ik steeds heb gedacht: "Het gaat zoals het gaat, ik kan er zelf toch niks aan doen." Tuurlijk gezond leven en rustig aan doen, goed voor jezelf zorgen enzo, maar je lichaam doet wat het goed acht.
    Maar nogmaals dat klinkt nu easy, toen vond ik dat ook niet.

Ik heb ook wel een aantal keer met de vk gebeld als ik bang was en onzeker. Dan stelde ze me weer gerust.

En het forum helpt! Van je af schrijven en iedereen voor je laten duimen! ;)

Heel erg veel sterkte en ik hoop dat de kleine zich goed vast houdt en lekker blijft zitten dit keer!

4. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    gefeliciteerd!!!

Heel herkenbare gevoelens zelf ook (prille) mk gehad en na enkele maanden terug pos. test. de eerste weken zijn een hel (ondanks de soms aanwezige kwaaltjes). Ik weet niet meer hoe ik ze ben doorgekomen, maar je moet toch zeg maar.
    zo veel mogelijk dingen op je agenda zetten, en elke dag afstrepen als een zwangere dag.
    de angst en onzekerheid is er bij mij altijd maar is meer gevolueerd naar de onzekerheid om een gezond kindje op de wereld te zetten. Het blijft heel angstig.

is mijn 3e kindje en had het nooit zo erg als nu, ondanks dat de vorige twee er gekomen zijn door IVF...

Succes!

5. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owjaaaaa, gefeliciteerd natuurlijk!!!

6. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Bedankt allemaal!!!

Fijn om te horen dat ik niet alleen ben met deze onzekerheid!!
    Bedankt voor de tips ook!
    Agenda staat al boordevol gelukkig.... we zitten midden in een nogal grote verbouwing, het hele huis staat op z'n kop dus eigenlijk zou ik helemaal niet veel tijd hebben om na te denken, maar toch bij elk krampje slaat de schrik me om het hart!

Een vroege echo ga ik zeker vragen aan mijn vk! Bij de miskraam waren ze ook zo lief, ik denk wel dat dat mogelijk is.
    Zou dat toch graag willen, want heb met 9 weken zwangerschap een bruiloft en ik vrees dat het dan al te zien is in mijn jurkje (al geshopt, hopelijk kan ik het nog aan!) dus liefst zou ik dan wat meer weten!

Wanneer zou ik trouwens bellen naar de vk? Zouden jullie dat nu al meteen doen?

Liefs voor allemaal en goede zwangerschap verder!!

7. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag in principe nu al bellen naar een vk.
    Leg de situatie uit dan kunnen zij jou inplannen voor de eerste afspraak en evt echo aanvraag!
    Gewoon doen meid!

8. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Goed idee!!
    Morgenochtend moet ik werken maar ik ga het 's middags gelijk doen! de afspraak kan maar vaststaan!:)

9. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik had ook moeite hiermee na een VMK.

Ik heb daarom een vroege echo laten doen bij de termijn dat ik mijn miskraam had, deze was goed dus gaf me een geruststellende gevoel.

10. Merenwen86

2 apr 2013
    67
    0
    0
    Ik heb 2 miskramen gehad en ben nu weer zwanger 8 weken, met 7 weken een vroege echo gehad. Dat stemde mij erg gerust, er was een kloppend hartje te zien.ik heb verder weinig last van symptomen zoals misselijkheid en dat maakt mij nog wel eens onzeker. Ik zeg dan tegen mezelf dat het goed voelt en aan dat gevoel ik mij vast moet houden. Weinig buikkrampen en geen bloed te zien. Ik zorg ervoor dat ik goed voor mezelf zorg, mijn rust neem en til niets wat te zwaar is.
    9 oktober heb ik eerste termijn echo. De zal ik net zo spannend vinden als vrouwen de geen miskraam hebben gehad.
    Ik denk ook nu maar dat de meeste vrouwen het rond 10 weken weten en zij langer in spanning moeten zitten dan ik. Want ik heb onze hummel al eventjes mogen zien.
    Sterkte, vind je eigen weg met je onzekerheid. Elke dag is er weer 1 en probeer ook een beetje te genieten.
    Ik hoop dat je een echo Krijgt

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey TS, ik snap je helemaal.
    Hier afgelopen jaar twee keer een mk gehad in drie maanden. Nu weer zwanger. Ik ga mijn banner ook niet veranderen nog. Ik heb volgende week al mijn eerste echo met zes weken. Ik weet dat je dan misschien nog niks kan zien,maar mijn gyn wilde me zsm zien. Begin deze week drie dagen thuis geweest vanwege krampen, maar vooralsnog gaat het goed. Test van gister knalde eindelijk echt. Nog nooit gehad!
    Elke dag is weer een extra. Heb nu de termijn van de tweede mk gehaald. Volgende week wordt spannend. Dan kom ik in de buurt van de termijn van mijn eerste mk. Het blijft eng en spannend.

12. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Hoe gaat het MiMully?
    Nog steeds goed hoop ik?!

Ik heb de verloskundige gebeld en mag met 7 weken voor een vroege echo.
    Ben ik wel heel blij mee, nog 2 weekjes wachten nu!!
    Maar... vorige zwangerschap had ik met 5 weken al bloedverlies en nu nog niks!!

Deel Deze Pagina