met hoeveel follikels zou jij er nog voor gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door julia80, 20 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

met hoeveel follikels zou jij er nog voor gaan?

1. 1

2. 2

3. 3

4. hangt ervan af hoelang ik aan proberen zou zijn

5. hangt ervan af hoe groot de follikels allemaal zijn

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    na 9 maanden proberen en een LF die aan de korte kant is, zijn we toch maar weer voor clomid gegaan (eerste twee zw mee gelukt). maar bij eerder gebruik had ik geen eigen eisprong, nu wel. Ben behoorlijk bang voor overstimulatie (ooit gehad bij 50 mug/dag)
    Zit alvast te denken bij hoeveel follikels zouden we er wel nog voor willen gaan. Denken nu aan max twee. wat zouden jullie doen?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Zou echt afhangen van hoelang je al bezig bent.
    Je leeftijd mbt de kwaliteit van de eicellen.
    En hoe vlot je de vorige keren bent zwanger geraakt met clomid.
    Vriendin van mij is bv 3 keer meteen zwanger geraakt na de 1e terugplaatsing ( ziekenhuis was heel blij met haar, goed voor hun statistieken :p).
    Als zij voor een 4e zou gaan zou ze er denk ik geen 2 laten terugplaatsen, als ze die keuze hier in Nederland zou hebben. Ze heeft nl bewezen goed vruchtbaar te zijn. ;)
    Kwestie van alles tegen elkaar afwegen...
    En dan nog blijft het een gok natuurlijk.

3. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hier bijna 5 jaar bezig. Ik zou er met drie nog voor gaan mits er eentje iets kleiner zou zijn. Ze springen bij mij rond de 28-30 MM. Ben er al een keer voor gegaan toen waren er 2 26mm en eentje 21mm. Dus drie in totaal. Hier is helaas ook geen zwangerschap uitgekomen. Verder heb ik 8 rondes 2 eitjes gehad, ook niet raak. Bij 4 zou ik het (nog) niet proberen. Tuurlijk is na zon lang traject de wens super groot en de kans dat je er 4 zou krijgen is niet zo groot. Maar het zal maar wel gebeuren...: en dan zou het me niet eens gaan dat je 4 kids tegelijk krijgt maar gewoon puur voor je eigen veiligheid en de gezondheid van je kinders. Een meerling zwangerschap brengt nu eenmaal meer risico's met zich mee en bij 4 zou dat bij mij persoonlijk te groot zijn.

Moet wel zeggen dat ik het zou snappen dat er mensen zijn die het wel proberen. Ik denk dat andere mensen niet voor je kunnen bepalen waar je grens ligt...

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Maximaal twee. Bij meer dan dat zou ik het risico niet aandurven met mijn lichaam.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ons ziekenhuis deed nog IUI, als er drie volgroeide follikels zaten. Bij vier werd alles stop gezet. Hier één keer meegemaakt dat we een inseminatie met drie follikels hadden. Helaas ook toen niet zwanger geworden. Mijn eigen grens zou ook bij drie liggen, vier zou ik niet doen.

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    bedankt dames voor jullie reacties!
    achteraf gezien had ik de optie 4 ook nog erbij kunnen zetten, maar lukt me niet meer nu om het aan te passen

7. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Met iui was in het ziekenhuis 2 het maximale, wel gerekend met follikels die groot genoeg zijn dan. Hadden een keer 4 follikels waarvan eentje randje randje net groot genoeg om mee te rekenen.
    Kregen seksverbod en hormonen om de ronde af te breken. Hebben desondanks seks gehad, en de hormonen voor afbreking niet gebruikt (ziekenhuis wist hiervan en ging ermee akkoord). Waren al bijna 6 jaar bezig toen en klampte mij aan elk klein strohalm vast.
    Achteraf was het niet heel handig, 4 kindjes (of meer als er een 1eiige tweeling tussen zit ), dan hadden we een groot probleem gehad.
    Zouden nu voor een maximale van 2 follikels gaan als we het in de toekomst weer nodig hebben.

Deel Deze Pagina